Apropå dyra hinder för privatpersoner för att utföra enkla jobb själva. Här får vi applodera Tesla för att erbjuda gratis diagnostik direkt i bilen skärm mot vad Hyudai försöker komma undan med

• Arg
  • Ledsen
  • Gilla
Rabbithole och 3 till
  • Laddar…
J
Tokslut Tokslut skrev:
Apropå dyra hinder för privatpersoner för att utföra enkla jobb själva. Här får vi applodera Tesla för att erbjuda gratis diagnostik direkt i bilen skärm mot vad Hyudai försöker komma undan med

[media]
Går det inte med ett 9V batteri att backa bromsoket för den elektroniska handbromsen så har jag gjort med mina VW och Volvon som har haft det?

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
RoTe
J Jansson69 skrev:
Går det inte med ett 9V batteri att backa bromsoket för den elektroniska handbromsen så har jag gjort med mina VW och Volvon som har haft det?
Precis det är så man gör, går fortare än att meka med diagnosinstrumentet

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Som motoringenjör blir man ju varm i hjärtat.
Mer V12or, Zenvos blir inte den sista! ❤️
Och se hur chefen blir lekfull i slutet, vilket ställe!

Brukar Trodo eller någon annan bildelssida ha några Black Friday erbjudanden, eller är det bara som vanligt?
Skulle haft en kamremssats till Berlingo, kostar 1277:- på Trodo nu med fri frakt, men kan man spara en 100 eller 2 är det väl bra 🙂

nino nino skrev:
Brukar Trodo eller någon annan bildelssida ha några Black Friday erbjudanden, eller är det bara som vanligt?
Skulle haft en kamremssats till Berlingo, kostar 1277:- på Trodo nu med fri frakt, men kan man spara en 100 eller 2 är det väl bra 🙂
Autodoc har dagspriser. En drivaxel klickade jag med för 980kr en dag, dagarna innan kostade den 1488kr, 2233kr...

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
RoTe
MalZon MalZon skrev:
Autodoc har dagspriser. En drivaxel klickade jag med för 980kr en dag, dagarna innan kostade den 1488kr, 2233kr...
Där vet man ju aldrig vad man får istället, vips sitter man med deras eget märke "Stark".

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Jag tror jag lyckades få en "Stark"-spärr på mitt konto där, dvs de fick inte byta ut vad jag beställt till Stark.

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
J
RoTe RoTe skrev:
Där vet man ju aldrig vad man får istället, vips sitter man med deras eget märke "Stark".
Ok, hur menar du då?
Jag har beställt tex. brembo bromsar, Bosch filter och andra märken och alltid fått det jag beställt..

RoTe
J Jansson69 skrev:
Ok, hur menar du då?
Jag har beställt tex. brembo bromsar, Bosch filter och andra märken och alltid fått det jag beställt..
Ja vadå? Dom byter ibland ut saker som dom säger är slut i lager mot deras "dyrare" märke Stark "utan kostnad". Finns tusentals vittnesmål om detta på nätet om du inte tror mig. Vad kul att just du är nöjd dock.

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Jag har fått just detta, beställde bromsklossar från ett märke, fick Stark, kollade lite snabbt "jo, men det är ju dyrare", för att sen kolla upp Stark och inse att det är Autodocs egna märke som de kan prissätta lite som de vill.

Fick efter lite bråk dem att ta tillbaka klossarna och skicka det jag beställt.

• Gilla
  • Arg
cpalm och 2 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Ja vadå? Dom byter ibland ut saker som dom säger är slut i lager mot deras "dyrare" märke Stark "utan kostnad". Finns tusentals vittnesmål om detta på nätet om du inte tror mig. Vad kul att just du är nöjd dock.
Tror dock att det går att spärra "utbyte mot likvärdigt märke" eller nåt.

• Gilla
Bjober
  • Laddar…
RoTe
K karlmb skrev:
Tror dock att det går att spärra "utbyte mot likvärdigt märke" eller nåt.
Oseriös skitbutik

J
RoTe RoTe skrev:
Jag ställde en fråga då jag alltid fått det jag har beställt, skulle det hända mig utan att dom frågar så skulle jag naturligtvis returnera vara med anledning att jag inte fått det jag beställt..

RoTe
J Jansson69 skrev:
Jag ställde en fråga då jag alltid fått det jag har beställt, skulle det hända mig utan att dom frågar så skulle jag naturligtvis returnera vara med anledning att jag inte fått det jag beställt..
Du har förstås testat returnera saker till Autodoc och det fungerar perfekt också antar jag.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.