slothy slothy skrev:
Undrar om det skulle hjälpa att reflowa kortet..? Ta ur kretskortet och kör det tex med varmluftspistol så lödpunkter smälter. Lite mycket jobb iofs för något som kostar typ 100kr, tyvärr.
Har man 8st så är det några kronor att spara om man får liv i dem, dessutom så har jag en varmluftsstation att prova med 😊

tveksamt tveksamt skrev:
Jag har också några sensorer och andra pryttlar som börjar trilla av pinn nu. IKEA har ju annonserat att de släpper nya grejer efter årsskiftet, så jag avvaktar för att se hur dessa blir innan jag handlar nytt. De ska vad jag förstår vara gjorda för att drivas av laddbara AAA-batterier, något jag tycker är väldigt trevligt i sammanhanget.
De hade jag glömt, får se om prislappen kan vara intressant 😊

slothy slothy skrev:
Finns det ett datum för släpp? Är sugen på några smarta pluggar för utomhusbruk.
Har de utomhuspluggar på ikea?

fubar fubar skrev:
Inte ännu, men jag har inte haft några problem med deras inomhuspluggar utomhus (under tak eller i carport)

fubar fubar skrev:
Nej, men de ska släppa 2026! Dvs med ip klass.

• Gilla
fubar
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Har man 8st så är det några kronor att spara om man får liv i dem, dessutom så har jag en varmluftsstation att prova med 😊
Lödde om en, men får fortfarande vara ett första värde efter parning, 22grader 80%, sen inget mer 🤔

• Gilla
slothy
  • Laddar…
Lödde om en, men får fortfarande vara ett första värde efter parning, 22grader 80%, sen inget mer 🤔
Det var värt ett försök!

Alltså där är inte mycket på kortet, zigbeechippet, en oscillator, en kombinerad tempsensor och fuktighetsmätare samt lite strössel...

Undrar vad det är som gått sönder 🤔

Undrar vad det är som gått sönder
Märkligt att den går att para och skickar någon data. Kanske en ledtråd för någon som kan detta bättre än vad jag kan.

Alfredo Alfredo skrev:
Märkligt att den går att para och skickar någon data. Kanske en ledtråd för någon som kan detta bättre än vad jag kan.
Det är det jag sitter och fnular på också, det är rätt mycket som funkar för att komma så långt, funderar på om själva givaren gett upp, får väl offra en fungerande för att prova 🤔

Edit: Bytte givare mellan en trasig och en fungerande enhet men felet stannade kvar på den trasiga.
Ett projekt för en annan kväll blir att se om den går att flasha om med annan FW

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.