fubar fubar skrev:
De ska göra om hela sortimentet verkar det som.

[länk]
Jag vet inte riktigt om den fuktmätaren skulle kunna ligga kvar hemma hos mig...

pacman42 pacman42 skrev:
Jag vet inte riktigt om den fuktmätaren skulle kunna ligga kvar hemma hos mig...
Knappast.

Kommer inte ihåg om det var i den här tråden eller någon annanstans, men det efterfrågades lampa med E14 sockel, det kommer en sån frågan är vilken form den har?

Just den där placeringen skulle kanske inte riktigt flyga här hemma heller..
Det jag gillar med IKEAs batteridrivna prylar är att de brukar kunna köras på laddningsbara AAA-batterier, hoppas att de fortsatt på det spåret. Gillar inte att behöva köpa engångsbatterier kors och tvärs.

• Gilla
knightjocke
  • Laddar…
Tror ni inte att placeringen av fuktsensorn bara är ett exempel? En naturlig placering är ju annars under maskinen. Så har jag själv med den befintliga fuktsensorn. Blir ju däremot ingen bra produktbild om den ligger där. 😉

• Gilla
knightjocke och 1 till
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Tror ni inte att placeringen av fuktsensorn bara är ett exempel? En naturlig placering är ju annars under maskinen. Så har jag själv med den befintliga fuktsensorn. Blir ju däremot ingen bra produktbild om den ligger där. 😉
Helt klart bara en produktbild som egentligen inte ska tas för verkligheten. Den ligger dock rätt bra till ur ett risk-sammanhang, precis där det är urjackat i skyddsplasten/brickan så den ser vattnet oavsett var i maskinen det läcker.

fubar fubar skrev:
De ska göra om hela sortimentet verkar det som
Just GRILLPLATS är väl den produkten som länge saknats i så fall; natti-natti för nexa, telldus mfl

K krambriw skrev:
Just GRILLPLATS är väl den produkten som länge saknats i så fall; natti-natti för nexa, telldus mfl
Det har ju funnits motsvarande väldigt länge, måste ju vara över 10 år sen den första kom nu.

Däremot är en billig co2-sensor intressant, frågan är väl om de kommer fungera med zigbee eller kräva matter/thread.

fubar fubar skrev:
Kommer inte ihåg om det var i den här tråden eller någon annanstans, men det efterfrågades lampa med E14 sockel, det kommer en sån frågan är vilken form den har?
Det står ”P45” d.v.s. det lilla klotet som vi kallade ”päron” förr i tiden. De heter ”fancy round” på engelska.

BirgitS BirgitS skrev:
På vilket sätt är Grillplats bättre än dagens Inspelning
Aha, missat att det redan fanns, även Inspelning om man inte bryr sig om energimätningen
Då är det väl bara hoppas på en motsvarande dimmer från ikea (om det inte redan finns)

Mina Sonoff SNZB-02 börjar trilla av pinn nu efter tre år, batteribyte och omparning verkar inte hjälpa, de skickar en omgång data och sen inte mer.

Några förslag på prisvärda temperatursensorer?

13th Marine 13th Marine skrev:
Mina Sonoff SNZB-02 börjar trilla av pinn nu efter tre år, batteribyte och omparning verkar inte hjälpa, de skickar en omgång data och sen inte mer.

Jag tycker att dom är prisvärda, och finns ju både med och utan display, och mina funkar bra hittils, dock mindre än ett år sedan jag köpte dom.

Har även några Aqara TH-S02D, och dom fungerar också problemfritt, så det kan vara ett alternativ om man klarar sig utan display.

Undrar om det skulle hjälpa att reflowa kortet..? Ta ur kretskortet och kör det tex med varmluftspistol så lödpunkter smälter. Lite mycket jobb iofs för något som kostar typ 100kr, tyvärr.

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…

Jag har också några sensorer och andra pryttlar som börjar trilla av pinn nu. IKEA har ju annonserat att de släpper nya grejer efter årsskiftet, så jag avvaktar för att se hur dessa blir innan jag handlar nytt. De ska vad jag förstår vara gjorda för att drivas av laddbara AAA-batterier, något jag tycker är väldigt trevligt i sammanhanget.

tveksamt tveksamt skrev:
Jag har också några sensorer och andra pryttlar som börjar trilla av pinn nu. IKEA har ju annonserat att de släpper nya grejer efter årsskiftet, så jag avvaktar för att se hur dessa blir innan jag handlar nytt. De ska vad jag förstår vara gjorda för att drivas av laddbara AAA-batterier, något jag tycker är väldigt trevligt i sammanhanget.
Finns det ett datum för släpp? Är sugen på några smarta pluggar för utomhusbruk.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.