51 342 läst ·
641 svar
51k läst
641 svar
Allmänna Zigbee-tråden
Med reservation för att jag missförstått något (inte omöjligt, har inte alls läst något i detalj), så ska enheterna i sig vara klara för matter over thread, så inte riktigt som idag.
https://www.matteralpha.com/news/seven-new-ikea-matter-devices-pass-certification
https://www.matteralpha.com/news/seven-new-ikea-matter-devices-pass-certification
Ibland dyker det upp Ikea floalt 60x60 paneler på tradera. Dessa stödjer zigbee.nino skrev:
Köpte en 60*60cm lampa på Lidl med Zigbee 29/1 -24
Idag så ser den ut så här
[video]
Har reklamerart den via nätet, antar att det blir pengar tillbaka
Men lite tråkigt då den kostade 800 och jag hade 40% så gav 480:-
Var hittar man nåt liknande?
Zigbee krav
Massa olika färger, helt onödigt
Ska ligga i ett akustiktak
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 695 inlägg
Ser mer ut som konstantströms-driver. CYM4120 = 1200mA?
Nu beställde jag en panel med drivdon och en Shelly gen4, ska ju bara så av/på.
Sen kan jag styra i HA om lampan ska slås på även om det är ljust inne, via Luxmätaren i Vallhorn
Får mäta den andra panelen och ha den som reserv om det är drivdonet som är trasigt, om inte Lidl vill ha tillbaka den då
Sen kan jag styra i HA om lampan ska slås på även om det är ljust inne, via Luxmätaren i Vallhorn
Får mäta den andra panelen och ha den som reserv om det är drivdonet som är trasigt, om inte Lidl vill ha tillbaka den då
Köper man byggmaterial / elektronik på Lidl nu för tiden? Vad tänkte du själv? Köper du tätskikt till badrummet på Lidl också?nino skrev:
Köpte en 60*60cm lampa på Lidl med Zigbee 29/1 -24
Idag så ser den ut så här
[video]
Har reklamerart den via nätet, antar att det blir pengar tillbaka
Men lite tråkigt då den kostade 800 och jag hade 40% så gav 480:-
Var hittar man nåt liknande?
Zigbee krav
Massa olika färger, helt onödigt
Ska ligga i ett akustiktak
Korta svaret ja varför inteEmanuel.Sandstrom skrev:
Långa, i samband med att jag renoverade tvättstugan och bla satt in ett akustiktak så sålde Lidl den här lampan, hade även börjat lite med HA och hade en 40% rabattkupong så då blev det den.
Jag köper även en del virke på Byggmax 😮
Visste inte att Lidl har tätskikt? Men nej där kör jag Ardex då jag jobbat med det i 20år, både som anställd och som egenföretagare.
Nu beställde jag en panel från Ledgrossisten, vet inte om det var ok? och en Shelly
Du tycker det inte är skillnad på en armatur och ett tätskikt?Emanuel.Sandstrom skrev:
Men varför inte, om Lidl säljer den produkt man vill ha, varför ska man inte köpa den där?