1 356 767 läst ·
15 273 svar
1357k läst
15,3k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Skönt att det går bra! Förra vändan med hypertyreos-katt var det rosa små piller som gällde. Vår kaxiga Bimbo (smartaste och kaxigaste katten jag haft så hon fick det minst passande namnet) blev expert på att skjuta piller. När vi flyttade flera år senare hittade jag ett piller inkilat mellan skugglisten och taket. 😹galento skrev:
Ja i morse la jag in sprutan i mungipan som Kattkvinnan skrev och det gick
bättre , sen betydligt lättare om hon sitter istället för att hålla henne. Man ska
väl inte blanda medicinen i mat . Men det vore ju enklare,
Avmaskningspiller brukar vi baka in i en bit leverpastej , då brukar det gå bra.
En bekant sa att det var lättare att ge pillret om man fick ner katten i ett
stövelskaft 🙄
Vaknade i morse 04.00 av att hon spydde lite så man fick gå upp och städa bort
detta men sen fick damen vara ute några timmar så gubben fick sova nån timme
till 😎😎
Nu har jag haft katter i många år. Det börjar bli dags att dela med sig av min kunskap och mina erfarenheter. Så här kommer det! Väl bekomme!
En enda katt på 3 kg kan lyckas ligga i vägen överallt i en dubbelsäng - samtidigt.
Arga katter ger rivet skinn!
Man kan lära sig att fara upp i sängen mitt i natten och varsamt sätta ner den hulkande katten på golvet utan att vakna. Det kan vara bra att kunna, men det innebär oftast att man trampar i kattspyan på morgonen.
Katter är inte flockdjur, men väljer ändå att bo tillsammans med människor. Det beror på att vi är så lätta att tämja.
Katter vill gärna sitta på en matta när de ska kräkas upp en hårboll. Det beror på att de vill få bättre fäste för klorna eftersom de har så kraftig kräkreflex. Finns det en enda matta i hela huset som kräver kemtvätt väljer de den.
Vilda katter kommunicerar oftast tyst, med svansar, kroppen, morrhår och öron. Vi tog hand om en förvildad katt. Efter att han hade bott inomhus ett halvår så började han prata. Han har inte varit tyst sedan dess!
Katter spinner när de har det bra men också när de har ont eller är rädda. Man har nyligen upptäckt att vibrationerna gör att katter inte blir bensköra trots att de sover cirka 16 timmar om dygnet. En del katter dreglar när de spinner. Sådana katter hittas oftast på huvudkudden.
Katter kan ha ”namn” på andra individer i sin närhet. En av mina katter hade olika ljud för mig, min man och våra andra katter. Ljudet hon använde när hon såg mig var samma ljud som hon använde när hon fick mat. 🤔
En katt producerar cirka tio gånger sin egen vikt i katthår på ett år. Nej, det är inte sant men det känns så.
Det är farligare att bli biten av en Komodo-varan än av en katt men det skiljer inte jättemycket! Tvätta direkt, sprita ordentligt och fundera ut när du tog din senaste stelkrampsspruta.
Och som avslutning, man kan inte ha roligare, mer personliga, knäppare eller mer tillgivna husdjur än katter.
En enda katt på 3 kg kan lyckas ligga i vägen överallt i en dubbelsäng - samtidigt.
Arga katter ger rivet skinn!
Man kan lära sig att fara upp i sängen mitt i natten och varsamt sätta ner den hulkande katten på golvet utan att vakna. Det kan vara bra att kunna, men det innebär oftast att man trampar i kattspyan på morgonen.
Katter är inte flockdjur, men väljer ändå att bo tillsammans med människor. Det beror på att vi är så lätta att tämja.
Katter vill gärna sitta på en matta när de ska kräkas upp en hårboll. Det beror på att de vill få bättre fäste för klorna eftersom de har så kraftig kräkreflex. Finns det en enda matta i hela huset som kräver kemtvätt väljer de den.
Vilda katter kommunicerar oftast tyst, med svansar, kroppen, morrhår och öron. Vi tog hand om en förvildad katt. Efter att han hade bott inomhus ett halvår så började han prata. Han har inte varit tyst sedan dess!
Katter spinner när de har det bra men också när de har ont eller är rädda. Man har nyligen upptäckt att vibrationerna gör att katter inte blir bensköra trots att de sover cirka 16 timmar om dygnet. En del katter dreglar när de spinner. Sådana katter hittas oftast på huvudkudden.
Katter kan ha ”namn” på andra individer i sin närhet. En av mina katter hade olika ljud för mig, min man och våra andra katter. Ljudet hon använde när hon såg mig var samma ljud som hon använde när hon fick mat. 🤔
En katt producerar cirka tio gånger sin egen vikt i katthår på ett år. Nej, det är inte sant men det känns så.
Det är farligare att bli biten av en Komodo-varan än av en katt men det skiljer inte jättemycket! Tvätta direkt, sprita ordentligt och fundera ut när du tog din senaste stelkrampsspruta.
Och som avslutning, man kan inte ha roligare, mer personliga, knäppare eller mer tillgivna husdjur än katter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 470 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 470 inlägg
Logga in
Skapa konto
Tänkte roa Hampus med godisjakt förut, men det gick sådär
Logga in
Skapa konto
Han förstod inte att han skulle fiska upp godisarna med tassen
Logga in
Skapa konto
Utan det slutade med att han drog omkull burken med rullarna, så han löste uppgiften till slut ändå och fick godisarna! Smart katt! ❤️
Vill så gärna gå ut.. trånar vid fönster.. kollar dörren.. men vid minsta vindpust (dvs när man öppnar ytterdörren..) … så är katten som bortblåst 😳🤔
Man kan sedan återfinna denne ”försvunna vindpust”.. på annan plats i hemmet!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Man kan sedan återfinna denne ”försvunna vindpust”.. på annan plats i hemmet!
Medlem
· Västra Götaland
· 2 574 inlägg
Du får se vad, när det töar.
Administrator
· Skåne
· 8 672 inlägg