Jag har själv hypertyreos och nu vet jag ju inte om katter mår som människor gör av det, men även om proverna ser bra ut med mediciner är det inte säkert att man mår bra. Därför är det viktigt att lita på sin egen känsla för katten och dess mående, inte bara på provsvar.

Jag vet inte heller om katter kan få ögonsjukdomen som människor kan få men om de kan det är den hemsk och inget jag önskar en endaste levande varelse.

❤️

• Älska
  • Ledsen
4774 och 5 till
  • Laddar…
Laban fångade en fågel idag. Naturligtvis tog han in den för att visa upp den och lekte med den. Det var fågelfjädrar nästan överallt. Det vara bara att berömma honom och ta fram dammsugaren. Stackars pippifågel.

En lurvig katt ligger på ett golv, delvis gömd bakom ljusblå gardiner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
  • Wow
  • Haha
Patrik440 och 14 till
  • Laddar…
K
En svartvit katt sover på en brun, mönstrad handduk.
Skapa konto

En som gillar att sova ❤️

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 11 till
  • Laddar…
galento
Hmm, hur går det för er andra att spruta in Apelka med sprutan i kattens mun ?
Verkar inte vara nåt katten gillar 🤔🤔

galento galento skrev:
Sätter man ett finger i mungipan så stänger inte katten munnen är min erfarenhet

• Gilla
galento
  • Laddar…
galento
Tackar får testa detta 😀

galento galento skrev:
Tackar får testa detta 😀
Nu har du iaf. någon att skylla på om du blir av med en fingertopp ;)

• Haha
  • Gilla
Patrik440 och 5 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Jag brukar peta in sprutan lite löst i mungipan och sikta på andra kinden och så lite i taget. Då har katten inte så mycket val. Inte sikta bakåt i munnen. Då kan det hamna i lungan. Lycka till 😸

galento
Ok 👍 får testa detta också.

galento galento skrev:
Min Lia tyckte det var gott. Det räckte med att locka och göra henne nyfiken. Behövde knappt hålla henne.

Min tidigare katter hade jedikrafter och kände så fort jag tänkte tanken avmaskningspiller och drog som en oljad blixt ut genom kattluckan.

• Haha
Bästerortarn och 3 till
  • Laddar…
Vet inte hur just din medicin är lämplig att blanda ut med mat, men flytande kattgodis är ett tipps.
Typ vitacraft liquid snacks eller liknande.
Mvh mindis

Jag tycker inte den här medicinen är så svår att ge men det beror uteslutande på att vi nyss har avslutat en penicillinkur. Det finns inget speciellt kattpenicillin, istället tar man barnpenicillin. Med fejkad jordgubbssmak! Fick ni det som barn? Kommer ni ihåg hur äckligt det var? Katten rös från nosen till svanstippen varenda gång 😣

K
Fågel- och kattspår i snö på trätrall.
Skapa konto
Spår av katt- och fågelklor i snön på trätrall.
Skapa konto

I morse en stund efter att Hampus hade gått ut så blinkade kattklockan, gick och öppnade och då var det ingen katt där, utan nån annan som hade aktiverat klockan!! 😂 🐦‍⬛ 🐈‍⬛

Utevistelserna brukar inte bli så långvariga när det, som nu igen, har kommit en ny omgång med snö. Så jag trodde att det var herrn som ville in!

• Gilla
  • Haha
dicliff och 7 till
  • Laddar…
Krilleman
Här hemma så har "mamma katt" (2024) med sina två avkommor (båda honor 2025) blivit kastrerade idag.

Slöa av medicineringen utan dess like. Alla tre önskar att få vistas utomhus, men vi motar detta ytterligare en stund till efter kastreringen. Ganska svårt när dom har som vana att komma och gå som dom vill...

Men väl så har vi gjort allt för att stoppa inaveln på bondgårdens hanar där vi bor.

Chippade och vaccinerade numera. 👍

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 9 till
  • Laddar…
galento
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Min Lia tyckte det var gott. Det räckte med att locka och göra henne nyfiken. Behövde knappt hålla henne.

Min tidigare katter hade jedikrafter och kände så fort jag tänkte tanken avmaskningspiller och drog som en oljad blixt ut genom kattluckan.
Ja i morse la jag in sprutan i mungipan som Kattkvinnan skrev och det gick
bättre , sen betydligt lättare om hon sitter istället för att hålla henne. Man ska
väl inte blanda medicinen i mat . Men det vore ju enklare,

Avmaskningspiller brukar vi baka in i en bit leverpastej , då brukar det gå bra.

En bekant sa att det var lättare att ge pillret om man fick ner katten i ett
stövelskaft 🙄

Vaknade i morse 04.00 av att hon spydde lite så man fick gå upp och städa bort
detta men sen fick damen vara ute några timmar så gubben fick sova nån timme
till 😎😎

• Gilla
dicliff och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.