4774
Grra Grra skrev:
Det kan gå vilt till.

Video utanför huset. Inte mina katter.
[video]
Precis det jaumandet jag menar. För att rädda båda katterna från skador, som kan leda till döden för den ena, så gå ut vare sig det är din katt eller andras och avstyr bråket med en så enkel sak som din egen blotta närvaro.

• Gilla
dicliff
  • Laddar…
E
4774 4774 skrev:
Usch, det är bara att hoppas att den andra katten ser än värre ut så att striden om reviret är över. Inte lätt att komma som ny katt i ett redan existerande revir.
För att hjälpa er kisse gå ut varje gång ni hör det typiska mjauandet och spänn ögonen i den andra katten och morra högt åt den så att er stackars misse inte behöver hamna i revir bråk igen.
Det skadar båda katterna och de ger sig inte för den ena lägger sig platt.
Katter kan vara väldigt elaka mot varandra, vare sig de är kastrerad eller inte.
Varför skulle man önska att den andra katten ser värre ut??? Förhoppningsvis är en av kanske flera revirstrider över, de överlappar ofta och det kan mycket väl finnas fler katter som ser det som sitt revir. Bara dumt att släppa ut sina katter i tätbebygda områden.

4774
E Elektra skrev:
Varför skulle man önska att den andra katten ser värre ut??? Förhoppningsvis är en av kanske flera revirstrider över, de överlappar ofta och det kan mycket väl finnas fler katter som ser det som sitt revir. Bara dumt att släppa ut sina katter i tätbebygda områden.
Håller inte med om att det är dumt att släppa ut sin katt i tätbebyggda områden. Jag bodde i Årsta som ligger precis utanför tullen Skanstull och som är ett hyfsat tätbebyggt område med två utekatter och åtskilliga katter till i området utan problem i hela deras 17 åriga liv.
Men det är åtskilliga som håller med dig om det, så även Stockholm katthem vilket gjorde att jag inte fick adoptera.
Så himla dumt. Det är inte var du bor som gör dig till en bra kattägare utan hur du är som människa.

• Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
E
4774 4774 skrev:
Håller inte med om att det är dumt att släppa ut sin katt i tätbebyggda områden. Jag bodde i Årsta som ligger precis utanför tullen Skanstull och som är ett hyfsat tätbebyggt område med två utekatter och åtskilliga katter till i området utan problem i hela deras 17 åriga liv.
Men det är åtskilliga som håller med dig om det, så även Stockholm katthem vilket gjorde att jag inte fick adoptera.
Så himla dumt. Det är inte var du bor som gör dig till en bra kattägare utan hur du är som människa.
Det är hur du har din katt och tar hand om den som avgör om du är en bra kattägare, inte hur du är som människa. Jag har räddat en katt som jag hittade inom tullarna i Sthlm, satte upp lappar och letade efter ägaren. Hade en kattägare som förlorat sin katt som ringde men då han tappat en hane och jag trodde det var en hona, innan jag fångade henne, så tackade han för sig och la på.

Senare ringer en berusad kvinna och säger att hon vet vems katt det är, problemet var bara att den kvinnan inte ansåg att hennes kvatt var försvunnen längre. Jag fick namnet på katten som direkt reagerade med intresse. Efter mycket om och men så ringer det på dörren och två kvinnor kommer för att titta på katten. Den ena ganska arg men hon hade gett sig och följt med för att bevisa en gång för alla att hon hennes katt inte var försvunnen.

Jag tror att den stackars kattägaren som ringde och efterlös sin hankatt hade fått den stulen av den här kvinnan, i tron att det var hennes katt hon hittat flera bakgårdar bort. Nu kom hennes katt tillrätta, men jag fick aldrig tag på han som ringde först. Hon hade släppt ut sin honkatt utan att hålla uppsikt och utan att kontrollera så ingen dörr från bakgården var öppen. Vad som hände med den andra katten vet jag inte, jag hoppas de lämnade in den och att den fick komma tillbaka till husse.

• Ledsen
kashieda
  • Laddar…
4774
Hur jag tar hand om mina katter har väl allt med att göra hur jag är som människa.

• Älska
Maria T
  • Laddar…
E
4774 4774 skrev:
Hur jag tar hand om mina katter har väl allt med att göra hur jag är som människa.
Att du tar hand om dina katter säger bara hur du är som kattägare, inte som människa. Hitler t ex var en stor djurvän men jag tycker vi kan lägga ner det här sidospåret.

• Gilla
SusoDus
  • Laddar…
K
Svart och vit katt ligger i ett handfat i badrummet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sällskap på toa ❤️

• Gilla
  • Älska
  • Haha
SusoDus och 14 till
  • Laddar…
K Kakelugnen566 skrev:
[bild]
Sällskap på toa ❤️
Enda sällskapet man uppskattar där. 😉

• Gilla
  • Haha
4774 och 4 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Enda sällskapet man uppskattar där. 😉
Även Byggahus brukar hålla mig sällskap där. 😂

• Haha
  • Gilla
  • Älska
7ender och 8 till
  • Laddar…
Maria T
N Nyikåk skrev:
Tack, ni har fina katter också.

Vi har också ett nytillskott som passerat 5 månader nu, hade helt glömt hur mycket energi kattungar har... Men nu används kattleksakerna åtminstone.
Men om ni har Storfluff och Lillfluff, och denna är yngst, vad heter hen då? (Galet vackra örontofsar!)

• Gilla
4774
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Men om ni har Storfluff och Lillfluff, och denna är yngst, vad heter hen då? (Galet vackra örontofsar!)
Ja, det är problemet, just nu är hon inte fluffig men om något år är hon nog både störst och fluffig... så det blir kanske Störstfluff 😀.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Maria T och 3 till
  • Laddar…
K
Svartvit katt sover på en blå handduk på en säng, jämte en kudde. Kattens namn nämns vara Hampus i inläggstexten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hampus har börjat att sova inne mer om nätterna och här ligger han, jämte kudden. Ganska så mysigt faktiskt! ❤️

• Gilla
  • Älska
Snigla och 8 till
  • Laddar…
4774
K Kakelugnen566 skrev:
[bild]
Hampus har börjat att sova inne mer om nätterna och här ligger han, jämte kudden. Ganska så mysigt faktiskt! ❤️
Oja, mysigare finns inte 🥰. Själv blir jag alltid väckt av Pelle pussar och att vakna och ha hans bedårande ansikte nos mot näsa gör varje dag till bubblande skratt och kärlek.

• Älska
  • Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
4774
E Elektra skrev:
Att du tar hand om dina katter säger bara hur du är som kattägare, inte som människa. Hitler t ex var en stor djurvän men jag tycker vi kan lägga ner det här sidospåret.
Så om Hitler tyckte om tanken på att bli pappa gör det då samtliga fäder till kopior av Hitler? Eller samtliga icke önskande pappamän? Eller kvinnor för den delen? Förstår inte ditt resonemang men vill gärna göra det då du verkar se saker ur ett perspektiv som jag missar. Vill absolut inte bråka, bara förstå.

K
4774 4774 skrev:
Oja, mysigare finns inte 🥰. Själv blir jag alltid väckt av Pelle pussar och att vakna och ha hans bedårande ansikte nos mot näsa gör varje dag till bubblande skratt och kärlek.
Ja, det är för härliga! I går morse låg han nära mig i sängen och jag kelade med honom och då slickade han mig på handen. Det är ju inte så vanligt att katter gör, om man jämför med hundar. Jag tror att han gillar mig.. ❤️

• Gilla
  • Älska
dicliff och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.