1 301 820 läst ·
14 590 svar
1302k läst
14,6k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Ja man måste ju vila lite innan nattskiftet så man orkar med.
Frasse ligger också och slumrar här bredvid mig, får se om han kvicknar till och vill ut strax, eller om han väljer att väcka mig om en timme eller två för att bli utsläppt.
Nu ska i alla fall jag gå och knyta mig.
Frasse ligger också och slumrar här bredvid mig, får se om han kvicknar till och vill ut strax, eller om han väljer att väcka mig om en timme eller två för att bli utsläppt.
Nu ska i alla fall jag gå och knyta mig.
Han ville ut 01.15, efter sov & mat.Mikael_L skrev:
Jag ska nog lägga Harpan en stund, det brukar jag bli sömnig av.. 😴
Jadå, Frasse väckte mig mitt i natten istället.
Men var här utanför redan nu och ville in, sitter nu och knaprar lite torrisar, kommer troligtvis gå ut strax igen, så vi syns någon gång i em/kväll nästa gång. Men man börjar märka av årstiden lite nu, han är inte ute lika långa pass längre.
Men var här utanför redan nu och ville in, sitter nu och knaprar lite torrisar, kommer troligtvis gå ut strax igen, så vi syns någon gång i em/kväll nästa gång. Men man börjar märka av årstiden lite nu, han är inte ute lika långa pass längre.
Mina har börjat sova inne igen på nätterna så då vet jag att det är höst.Mikael_L skrev:
Hampus kom in 8.15, och efter mat och puts så ligger han här..Mikael_L skrev:
Upplever att han sover längre inne nu på dagarna. Mycket möjligt att han sover nu till sen eftermiddag, och sen blir det spring ut och in till runt midnatt
Han sov inne ett par nätter förra veckan, väckte mig med försiktiga mjau framåt morgonen när han ville ut ❤️
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Intressant tanke, det finns nog endel kontantkort som har många SMS men lite data. Irriterande nog är data dyrt. Vill man bara ha position när katten är "borta" så skulle ett system som man kan slå på positionering med SMS vara väldigt bra. Iallafall att man kan ha en väldigt låg uppdaterings frekvens normalt, men kunna slå på ett search mode när man verkligen vill hitta katten. Många implementerar idag produkter som om data och CPU var helt gratis, men i en liten batteridriven enhet är lite data och CPU en nykel till att få batteri att räcka länge och en låg driftskostnad.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Precis men inget som går lista ut innan man köpt produkten då ingen info finnesJ JohanLun skrev:Intressant tanke, det finns nog endel kontantkort som har många SMS men lite data. Irriterande nog är data dyrt. Vill man bara ha position när katten är "borta" så skulle ett system som man kan slå på positionering med SMS vara väldigt bra. Iallafall att man kan ha en väldigt låg uppdaterings frekvens normalt, men kunna slå på ett search mode när man verkligen vill hitta katten. Många implementerar idag produkter som om data och CPU var helt gratis, men i en liten batteridriven enhet är lite data och CPU en nykel till att få batteri att räcka länge och en låg driftskostnad.
edit: Nästan som julafton och få ny pryl att leka med
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Verkar fungera utan SMS, kanske drar ner batteri dock ingen aning.
Edit: den drar mer batteri i GPRS mode. Har man sms kan man stänga av GPRS och köra via sms. Vill man ha resltidstracking kan man då slå på GPRS via sms.
Får se hur batteritiden känns på GPRS funkar det inte får jag uppgradera till SIM kort med sms. Telenor tar 425 kronor för 5 gig och 1000 sms som har en giltighet på 2 år.
Edit: den drar mer batteri i GPRS mode. Har man sms kan man stänga av GPRS och köra via sms. Vill man ha resltidstracking kan man då slå på GPRS via sms.
Får se hur batteritiden känns på GPRS funkar det inte får jag uppgradera till SIM kort med sms. Telenor tar 425 kronor för 5 gig och 1000 sms som har en giltighet på 2 år.
Redigerat: