K
Svartvit katt vilar på färgglad filt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En liten tupplur innan det bär av ut i natten.. 😸

• Gilla
  • Haha
dicliff och 7 till
  • Laddar…
Mikael_L
Ja man måste ju vila lite innan nattskiftet så man orkar med.

Frasse ligger också och slumrar här bredvid mig, får se om han kvicknar till och vill ut strax, eller om han väljer att väcka mig om en timme eller två för att bli utsläppt.
Nu ska i alla fall jag gå och knyta mig.

• Gilla
  • Haha
dicliff och 2 till
  • Laddar…
K
Mikael_L Mikael_L skrev:
Ja man måste ju vila lite innan nattskiftet så man orkar med.

Frasse ligger också och slumrar här bredvid mig, får se om han kvicknar till och vill ut strax, eller om han väljer att väcka mig om en timme eller två för att bli utsläppt.
Nu ska i alla fall jag gå och knyta mig.
Han ville ut 01.15, efter sov & mat.
Jag ska nog lägga Harpan en stund, det brukar jag bli sömnig av.. 😴

• Gilla
4774
  • Laddar…
Mikael_L
Jadå, Frasse väckte mig mitt i natten istället.
Men var här utanför redan nu och ville in, sitter nu och knaprar lite torrisar, kommer troligtvis gå ut strax igen, så vi syns någon gång i em/kväll nästa gång. Men man börjar märka av årstiden lite nu, han är inte ute lika långa pass längre.

• Gilla
dicliff och 2 till
  • Laddar…
4774
Mikael_L Mikael_L skrev:
Men var här utanför redan nu och ville in, sitter nu och knaprar lite torrisar, kommer troligtvis gå ut strax igen, så vi syns någon gång i em/kväll nästa gång. Men man börjar märka av årstiden lite nu, han är inte ute lika långa pass längre.
Mina har börjat sova inne igen på nätterna så då vet jag att det är höst.

• Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
K
Mikael_L Mikael_L skrev:
Hampus kom in 8.15, och efter mat och puts så ligger han här..
Upplever att han sover längre inne nu på dagarna. Mycket möjligt att han sover nu till sen eftermiddag, och sen blir det spring ut och in till runt midnatt
Han sov inne ett par nätter förra veckan, väckte mig med försiktiga mjau framåt morgonen när han ville ut ❤️
Svartvit katt sover på en färgglad filt.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
dicliff och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
4774 4774 skrev:
Mina har börjat sova inne igen på nätterna så då vet jag att det är höst.
Kalendern går alltså rätt. :D

• Gilla
  • Haha
dicliff och 2 till
  • Laddar…
4774
Mikael_L Mikael_L skrev:
Kalendern går alltså rätt. :D
Precis 😂. Vem behöver kalender när man har katt.

• Haha
  • Gilla
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Katt med kort svans i skuggan av en stenmur.
Skapa konto

Ännu en italiensk katt. Kliade den bakom öronen och konstaterade att den bara hade en stump kvar av svansen. Men den var glad ändå.

• Gilla
  • Älska
4774 och 9 till
  • Laddar…
B breakman skrev:
Återkoppla gärna hur den fungerar efter att du/katten använt den ett tag.
Missade att keepgo inte inkluderar sms, kan bli ett problem frå se när jag får produkten.
Telenor har 2 års giltighets på sitt kontantkort för 425 kronor.. inkluderar 1000 sms så kan vara något

J
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Missade att keepgo inte inkluderar sms, kan bli ett problem frå se när jag får produkten.
Telenor har 2 års giltighets på sitt kontantkort för 425 kronor.. inkluderar 1000 sms så kan vara något
Intressant tanke, det finns nog endel kontantkort som har många SMS men lite data. Irriterande nog är data dyrt. Vill man bara ha position när katten är "borta" så skulle ett system som man kan slå på positionering med SMS vara väldigt bra. Iallafall att man kan ha en väldigt låg uppdaterings frekvens normalt, men kunna slå på ett search mode när man verkligen vill hitta katten. Många implementerar idag produkter som om data och CPU var helt gratis, men i en liten batteridriven enhet är lite data och CPU en nykel till att få batteri att räcka länge och en låg driftskostnad.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Intressant tanke, det finns nog endel kontantkort som har många SMS men lite data. Irriterande nog är data dyrt. Vill man bara ha position när katten är "borta" så skulle ett system som man kan slå på positionering med SMS vara väldigt bra. Iallafall att man kan ha en väldigt låg uppdaterings frekvens normalt, men kunna slå på ett search mode när man verkligen vill hitta katten. Många implementerar idag produkter som om data och CPU var helt gratis, men i en liten batteridriven enhet är lite data och CPU en nykel till att få batteri att räcka länge och en låg driftskostnad.
Precis men inget som går lista ut innan man köpt produkten då ingen info finnes :D får se. :D

edit: Nästan som julafton och få ny pryl att leka med

• Haha
  • Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
Full pott får emballaget

En katt sitter i en kartong på ett bord bredvid en uppackad GPS-tracker med emballage och tillbehör.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
4774 och 13 till
  • Laddar…
Verkar fungera utan SMS, kanske drar ner batteri dock ingen aning.
Edit: den drar mer batteri i GPRS mode. Har man sms kan man stänga av GPRS och köra via sms. Vill man ha resltidstracking kan man då slå på GPRS via sms.

Får se hur batteritiden känns på GPRS funkar det inte får jag uppgradera till SIM kort med sms. Telenor tar 425 kronor för 5 gig och 1000 sms som har en giltighet på 2 år.

Redigerat:
  • Gilla
breakman
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.