Haha släppte ut katten på test och efter 5 minuter så är trackern offline. Bra grejer

Så nu lever en bengal loppan på stan kan man säga.

• Wow
  • Gilla
  • Haha
4774 och 9 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Så nu lever en bengal loppan på stan kan man säga.
Vissa lär sig aldrig... Hoppas katten är hemma snart. 😽

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
S Sona2012 skrev:
Hade en klasskompis vars katt, " bonnkatt" , vägde 19 kg sista gången den vägdes, klart överviktig, till att slut rymde den efter att slagits med räven. De vet inte om räven dödade katten ??? Men den syntes inte till mer.....

Grannen i stugan hade en katt som vägde 13 kg, stor och tjock men förvånande smidig !?!?!!?! Expert på att döda huggormar och fånga fåglar ( han klättrade upp i tallarna till bona för att skrämmas och när fåglarna/ flög iväg hoppade efter och slog dem i luften!!!! ) Mest finkar men faktiskt även svalor i lagården!!!
För mig har ingen av mina kissar vägt över 4 kg, oftast 3.5 och då har de alltid haft fri tillgång på torrfoder, ätit ca 4 kg/ månad och fått våtfoder 2 ggr/ dag ca 2 kg/ månad. Vet inte om det är normal konsumtion för en katt som är blandat inne/ ute???

Hur mycket äter era katter?
Min Gustav som är en huskatt (bonnkatt) vägde tidigare 4,8 kg, men sist hos veterinären var det 6,2!
Han får i princip fri tillgång på torrfoder vilket vanligtvis blir en dryg dl på morgonen plus lika mycket på kvällen.
Utöver det får han en halv påse blötfoder på morgonen plus en halv påse på kvällen, påsarna innehåller 80 -85 g.
Problemet är bara att grannens katter kommer in och förser sig, okänt när och hur mycket...
Sedan tar ju Gustav en och annan mus också. Plus kanske fåglar.
Häromdagen hörde jag när musfällan slog igen och gav Gustav musen direkt medan den fortfarande var varm och han smaskade glatt i sig. Ingen mening med att slösa bort maten...

• Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Ja Frasse får också lite tokryck ibland, företrädesvis på vintern så han är mindre ute och blir understimulerad.
Då kan han hoppa på ens fötter när man passerar, eller attackera arm/hand.

Och det syns väldigt tydligt på hela kroppsspråket att han råkar befinna sig i den moden.
Så det är ju bara att undvika han om man inte är sugen på den "leken".

Han blir å andra sidan lugnare för varje år äldre han blir.
Hur gammal är han nu?

Mikael_L
Typ 6,5 år.

• Gilla
dicliff
  • Laddar…
Han måste legat och tryckt någonstans utan mottagning för han dök upp igen. Gick dit på kartan och starta ljudfunktionen. Hitta han i en buske :)

Katt som ligger och rullar på gräs bredvid en buske.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Person i orange jacka håller en katt på gräs framför en buske.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
4774 och 5 till
  • Laddar…
Mikael_L
Han måste legat och tryckt någonstans utan mottagning för han dök upp igen. Gick dit på kartan och starta ljudfunktionen. Hitta han i en buske :)

[bild]

[bild]
Han är så fin.

• Älska
AndersMalmgren
  • Laddar…
En bild med en ledsen hundvalp till vänster och en kattunge som tycks visa långfingret till höger. Text ovanför lyder: "När du säger till hunden/katten på skarpen".
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Ingenjören och 11 till
  • Laddar…
Snart fyller Sudden 2 år, rena tonåringen ibland och ska retas med dom andra.
Långhårig katt sitter på ett staket, omgiven av grönt bladverk och ett blått trähus i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
4774 och 9 till
  • Laddar…
På onsdag får vi hämta hem Maui.
12v idag, stor och fin kille, med stora fina öron att växa i. 😻
Sovande kattunge med ljus päls och stora öron ligger på en randig handduk ovanpå en plastlåda.
Skapa konto
Fluffig kattunge med stora öron ligger på ett bord.
Skapa konto

Bärra är avmaskad.
Imorgon eller tisdag blir det bad.
Kattungemat hemma och en till matmaskin (Surefeeder) finns att hämta ut på utlämningsstället.

Dags att börja fundera på utformningen av ett nytt hus som rymmer två katter till kattgården.

• Gilla
  • Älska
dicliff och 13 till
  • Laddar…
J
Katten ska snart bli utekatt. Någon som har erfarenhet av denna GPS? Gilalr den för batteritiden och inget abb

[länk]
Hur har testerna gått? Fast du bor fortfarande i lägenhet väl?

Jag är sugen på att skaffa en tracker som isf nog bara kommer nyttjas om vi tar med katten nånannanstans för att säkra att om den smiter ut kan man hitta den...

J JohanLun skrev:
Hur har testerna gått? Fast du bor fortfarande i lägenhet väl?

Jag är sugen på att skaffa en tracker som isf nog bara kommer nyttjas om vi tar med katten nånannanstans för att säkra att om den smiter ut kan man hitta den...
Med GPRS påslaget är batteriet löjligt dåligt. CA 7 timmar. Däremot med GPRS avslaget och man kör sms enbart så drar den endast 12 procent batteri på ett dygn och då har ju jag låtit den skicka koordinater oftare än normalt då man leker med den i början. Så ca 7 till 8 dagar på sms. Inte dumt. Vill man ha resltidstracing kan man temporärt slå på GPRS för att sedan stänga av den.

Här i Röda bergen är det rätt mycket hus som blockar och jag tror GPS och gsm radion är strömsnåla för att spara batteri så ibland kan det ta några minuter tills man får koordinaterna, ibland får man skicka igen.

Alltså, jag längtar ju som fan efter att ha katt igen men bor för litet f.n. och kommer behöva vänta till jag har blivit jämtländsk bonnläpp och kan erbjuda kattskrällena fantastisk natur OCH kompisar i form av nötboskap, getter och snälla tanter och farbröder.. Men jag fönstershoppar omplaceringskatter på alla kattjourers webbsidor etc. hela tiden.

Hur som helst, ville bara säga att det är alldeles för lite bilder & videos nu tycker jag 😊

• Gilla
  • Älska
Maria T och 3 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
På onsdag får vi hämta hem Maui.
12v idag, stor och fin kille, med stora fina öron att växa i. 😻
[bild][bild]

Bärra är avmaskad.
Imorgon eller tisdag blir det bad.
Kattungemat hemma och en till matmaskin (Surefeeder) finns att hämta ut på utlämningsstället.

Dags att börja fundera på utformningen av ett nytt hus som rymmer två katter till kattgården.
Fint namn :)

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
K
B Bästerortarn skrev:
Alltså, jag längtar ju som fan efter att ha katt igen men bor för litet f.n. och kommer behöva vänta till jag har blivit jämtländsk bonnläpp och kan erbjuda kattskrällena fantastisk natur OCH kompisar i form av nötboskap, getter och snälla tanter och farbröder.. Men jag fönstershoppar omplaceringskatter på alla kattjourers webbsidor etc. hela tiden.

Hur som helst, ville bara säga att det är alldeles för lite bilder & videos nu tycker jag 😊
Varsågod, här kommer ngra foton på Hampus! Håll till godo! Svartvit katt sitter i en diskho, omgiven av köksartiklar som diskborstar och diskho.
Skapa konto
Svartvit katt som sover på en röd soffa med täcke.
Skapa konto
En svartvit katt ligger hopkurad och sover på en beige kudde.
Skapa konto
Svartvit katt som tittar upp på kameran med stora ögon.
Skapa konto
Svartvit katt sover i en pusselask på ett bord, omgiven av ett oavslutat pussel.
Skapa konto
Svart och vit katt ligger på en brun trästaket med gräsmatta i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
dicliff och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.