1 356 768 läst ·
15 273 svar
1357k läst
15,3k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Har inte gps själv men pratade med en som har. De som har wifi sparar mkt batteri, inom wifi sänder de position mer sällan och sparar på gps och mobildats och med det batteri.AndersMalmgren skrev:
Jag kör AirTag, det funkar bara halvbra men med tid på sig har jag alltid hittat katten.
Renoverare
· Stockholm
· 20 291 inlägg
FÅr ngo bli den jag länka vill den ska fungera över alltJ JohanLun skrev:
Wifi på vår katts tracker möjliggjorde att vi hittade henne när hon gömt sig i en källare utan GPS-täckning. Det är kanske inte en officiell feature, men trackern kan skicka vilka SSID den ser.J JohanLun skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 291 inlägg
Tyvärr vet jag inte vad den hette, bara att vår granne beskrev att batteritiden gick från kort till ok genom att man kunde ställa att "inom wifi" så kör den i nåt slags "sleep mode". Nackdelen var att deras wifi räckte till grannhuset så om katten gick in där så betraktades den som hemma.AndersMalmgren skrev:
Jag var sugen på att skaffa GPS, men som jag förstod så även modellen med WiFi måste laddas flera gånger i veckan och det är en rätt stor klump. Jag har övervägt att skaffa om vi skulle våga lämna katten till svärföräldrarna, men det faller på eget grepp då de är rätt otekniska och troligen inte skulle grejja att hålla GPSen laddad under tiden de hade hand om katten.
Jag har nog att se till att bilen, barnens mobiler osv är laddade. Ska jag även varje kväll sätta katten på laddning så blir det för mycket... 😂
Bäst skulle ju vara nån som var oerhört low power men som gick att nå överallt, typ en personsökare, som kunde starta en "typ airtag" men om den inte direkt fick kontakt så kunde den gå ut på wifi och eller 4g och med GPS säga var den var. Som nu så verkar man ödsla batteri på att skicka position varje minut, fast man egentligen bara behöver det när man letar efter en borttappad katt... Batteriet borde med rätt teknik gå att få att räcka i veckor...
Renoverare
· Stockholm
· 20 291 inlägg
Jag beställde den jag hittade. Också beställt kontantkort från keepgo.com får se hur det fungerarJ JohanLun skrev:Tyvärr vet jag inte vad den hette, bara att vår granne beskrev att batteritiden gick från kort till ok genom att man kunde ställa att "inom wifi" så kör den i nåt slags "sleep mode". Nackdelen var att deras wifi räckte till grannhuset så om katten gick in där så betraktades den som hemma.De hade bytt från en äldre modell till denna nyare rätt nyligen. Därav att jag skulle göra en ordentlig koll på specar om jag själv skulle handla en...
Jag var sugen på att skaffa GPS, men som jag förstod så även modellen med WiFi måste laddas flera gånger i veckan och det är en rätt stor klump. Jag har övervägt att skaffa om vi skulle våga lämna katten till svärföräldrarna, men det faller på eget grepp då de är rätt otekniska och troligen inte skulle grejja att hålla GPSen laddad under tiden de hade hand om katten.
Jag har nog att se till att bilen, barnens mobiler osv är laddade. Ska jag även varje kväll sätta katten på laddning så blir det för mycket... 😂
Bäst skulle ju vara nån som var oerhört low power men som gick att nå överallt, typ en personsökare, som kunde starta en "typ airtag" men om den inte direkt fick kontakt så kunde den gå ut på wifi och eller 4g och med GPS säga var den var. Som nu så verkar man ödsla batteri på att skicka position varje minut, fast man egentligen bara behöver det när man letar efter en borttappad katt... Batteriet borde med rätt teknik gå att få att räcka i veckor...
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 837 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 837 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 2 574 inlägg