J
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Katten ska snart bli utekatt. Någon som har erfarenhet av denna GPS? Gilalr den för batteritiden och inget abb

[länk]
Har inte gps själv men pratade med en som har. De som har wifi sparar mkt batteri, inom wifi sänder de position mer sällan och sparar på gps och mobildats och med det batteri.

Jag kör AirTag, det funkar bara halvbra men med tid på sig har jag alltid hittat katten.

J JohanLun skrev:
Har inte gps själv men pratade med en som har. De som har wifi sparar mkt batteri, inom wifi sänder de position mer sällan och sparar på gps och mobildats och med det batteri.

Jag kör AirTag, det funkar bara halvbra men med tid på sig har jag alltid hittat katten.
FÅr ngo bli den jag länka vill den ska fungera över allt

J
FÅr ngo bli den jag länka vill den ska fungera över allt
De med wifi bara sparar batteri när katten är inom wifi. De funkar även utanför wifi med mobilnät och gps.

J JohanLun skrev:
De med wifi bara sparar batteri när katten är inom wifi. De funkar även utanför wifi med mobilnät och gps.
Wifi på vår katts tracker möjliggjorde att vi hittade henne när hon gömt sig i en källare utan GPS-täckning. Det är kanske inte en officiell feature, men trackern kan skicka vilka SSID den ser.

• Gilla
JohanLun
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Vilken produktänker du på?

J
Vilken produktänker du på?
Tyvärr vet jag inte vad den hette, bara att vår granne beskrev att batteritiden gick från kort till ok genom att man kunde ställa att "inom wifi" så kör den i nåt slags "sleep mode". Nackdelen var att deras wifi räckte till grannhuset så om katten gick in där så betraktades den som hemma. :D De hade bytt från en äldre modell till denna nyare rätt nyligen. Därav att jag skulle göra en ordentlig koll på specar om jag själv skulle handla en...

Jag var sugen på att skaffa GPS, men som jag förstod så även modellen med WiFi måste laddas flera gånger i veckan och det är en rätt stor klump. Jag har övervägt att skaffa om vi skulle våga lämna katten till svärföräldrarna, men det faller på eget grepp då de är rätt otekniska och troligen inte skulle grejja att hålla GPSen laddad under tiden de hade hand om katten.

Jag har nog att se till att bilen, barnens mobiler osv är laddade. Ska jag även varje kväll sätta katten på laddning så blir det för mycket... 😂

Bäst skulle ju vara nån som var oerhört low power men som gick att nå överallt, typ en personsökare, som kunde starta en "typ airtag" men om den inte direkt fick kontakt så kunde den gå ut på wifi och eller 4g och med GPS säga var den var. Som nu så verkar man ödsla batteri på att skicka position varje minut, fast man egentligen bara behöver det när man letar efter en borttappad katt... Batteriet borde med rätt teknik gå att få att räcka i veckor...

• Gilla
SusoDus och 1 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Tyvärr vet jag inte vad den hette, bara att vår granne beskrev att batteritiden gick från kort till ok genom att man kunde ställa att "inom wifi" så kör den i nåt slags "sleep mode". Nackdelen var att deras wifi räckte till grannhuset så om katten gick in där så betraktades den som hemma. :D De hade bytt från en äldre modell till denna nyare rätt nyligen. Därav att jag skulle göra en ordentlig koll på specar om jag själv skulle handla en...

Jag var sugen på att skaffa GPS, men som jag förstod så även modellen med WiFi måste laddas flera gånger i veckan och det är en rätt stor klump. Jag har övervägt att skaffa om vi skulle våga lämna katten till svärföräldrarna, men det faller på eget grepp då de är rätt otekniska och troligen inte skulle grejja att hålla GPSen laddad under tiden de hade hand om katten.

Jag har nog att se till att bilen, barnens mobiler osv är laddade. Ska jag även varje kväll sätta katten på laddning så blir det för mycket... 😂

Bäst skulle ju vara nån som var oerhört low power men som gick att nå överallt, typ en personsökare, som kunde starta en "typ airtag" men om den inte direkt fick kontakt så kunde den gå ut på wifi och eller 4g och med GPS säga var den var. Som nu så verkar man ödsla batteri på att skicka position varje minut, fast man egentligen bara behöver det när man letar efter en borttappad katt... Batteriet borde med rätt teknik gå att få att räcka i veckor...
Jag beställde den jag hittade. Också beställt kontantkort från keepgo.com får se hur det fungerar

• Gilla
breakman
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Ska jag även varje kväll sätta katten på laddning så blir det för mycket... 😂
Veckans bästa. 😂

• Gilla
Per Sandberg1
  • Laddar…
Träffade en trebent italiensk katt idag
som satt i dörren till en butik.
En orange katt med tre ben sitter vid en butikens dörröppning, på ett golv av kakel och marmor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag fick klia den lite bakom öronen innan den linkade iväg till sitt.

• Gilla
  • Älska
SusoDus och 13 till
  • Laddar…
B
Jag beställde den jag hittade. Också beställt kontantkort från keepgo.com får se hur det fungerar
Återkoppla gärna hur den fungerar efter att du/katten använt den ett tag.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Mönstret kallas för Tabby
Speciellt M i pannan på allihop

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Kattassar som sticker ut under en grå filt.
Skapa konto

Det är hårt att vara katt…

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Lill72 och 12 till
  • Laddar…
Ironin om det kommer en människa och biter i dom där

• Haha
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Hmmm...

Svartvit katt sitter inne vid fönster, bredvid en efterlysningsaffisch av sig själv.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
SusoDus och 10 till
  • Laddar…
4774
FredrikR FredrikR skrev:
Två bilder på vår blivande familjemedlem.
Sovstilen är bättre än förväntat när det kommer till Sibbar. Samt riktningen på framisarna på bild 2. 😘🫣😂[bild][bild]

Maui är precis vad vår familj behöver. ❤️
Nä jag tror jag tar och kattnappar er lilla sötnos 🥰🥰🥰🥰

• Älska
  • Haha
  • Gilla
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.