1 356 755 läst ·
15 273 svar
1357k läst
15,3k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Vi är så nöjda med vår tjejs 2,25 kg.S swirve skrev:Katter är i grunden smäckra djur och alla verkar vilja ha så stora (och tunga) katter som möjligt. Tyvärr är det yill 99% överviktiga katter som i förlängningen inte alls är något bra då det tenderar att ge följdsjukdomar. Visst en riktigt stor sibbe-hane kanske kan väga uppåt 7kg, men sett många alltför överviktiga...
Bärra ligger på 8,4kg och visst är han lite för matglad. Vi minskar lite på blötmatsintaget nu när inte Rasmus är kvar med oss.S swirve skrev:Katter är i grunden smäckra djur och alla verkar vilja ha så stora (och tunga) katter som möjligt. Tyvärr är det yill 99% överviktiga katter som i förlängningen inte alls är något bra då det tenderar att ge följdsjukdomar. Visst en riktigt stor sibbe-hane kanske kan väga uppåt 7kg, men sett många alltför överviktiga...
Jag vill absolut ha en stor katt men inte nödvändigtvis tung eller överviktig.
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 515 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 515 inlägg
https://www.tv4.se/kalla-faktaD dicliff skrev:
Har aldrig haft en överviktig katt. De har bara varit naturligt stora.S swirve skrev:Katter är i grunden smäckra djur och alla verkar vilja ha så stora (och tunga) katter som möjligt. Tyvärr är det yill 99% överviktiga katter som i förlängningen inte alls är något bra då det tenderar att ge följdsjukdomar. Visst en riktigt stor sibbe-hane kanske kan väga uppåt 7kg, men sett många alltför överviktiga...
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 470 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 470 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gick för att öppna när kattklockan blinkade, och i sista stund såg jag att han hade en mus i munnen!
Jag hojtade till och han släppte den på dörrmattan och sprang ut, jag hade en servett i handen så jag slängde ut den på gräsmattan
Frukost i det fria!! 🐈⬛🐀
Hade en klasskompis vars katt, " bonnkatt" , vägde 19 kg sista gången den vägdes, klart överviktig, till att slut rymde den efter att slagits med räven. De vet inte om räven dödade katten ??? Men den syntes inte till mer.....4774 skrev:
Grannen i stugan hade en katt som vägde 13 kg, stor och tjock men förvånande smidig !?!?!!?! Expert på att döda huggormar och fånga fåglar ( han klättrade upp i tallarna till bona för att skrämmas och när fåglarna/ flög iväg hoppade efter och slog dem i luften!!!! ) Mest finkar men faktiskt även svalor i lagården!!!
För mig har ingen av mina kissar vägt över 4 kg, oftast 3.5 och då har de alltid haft fri tillgång på torrfoder, ätit ca 4 kg/ månad och fått våtfoder 2 ggr/ dag ca 2 kg/ månad. Vet inte om det är normal konsumtion för en katt som är blandat inne/ ute???
Hur mycket äter era katter?
Medlem
· Västra Götaland
· 2 574 inlägg
Vår Bärt är rund om magen, matglad. Att han anses överviktigt på 8,4kg är rimligt.S Sona2012 skrev:
Rasmus däremot som kanske legat runt 5,5-6kg har också ansetts överviktig av många veterinärer, vilket inte stämt alls och visar hur dålig koll dom har på de olika raserna.