S swirve skrev:
Du får inte upp den uppfödarens 472 katter?!
Jag får i alla fall upp resultatet av en sökning som ger 472 träff. Såvitt jag kan se exakt samma resultat som den sökning du visar en bild av.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
S swirve skrev:
Katter är i grunden smäckra djur och alla verkar vilja ha så stora (och tunga) katter som möjligt. Tyvärr är det yill 99% överviktiga katter som i förlängningen inte alls är något bra då det tenderar att ge följdsjukdomar. Visst en riktigt stor sibbe-hane kanske kan väga uppåt 7kg, men sett många alltför överviktiga...
Vi är så nöjda med vår tjejs 2,25 kg.

• Gilla
  • Älska
Sona2012 och 3 till
  • Laddar…
S swirve skrev:
Katter är i grunden smäckra djur och alla verkar vilja ha så stora (och tunga) katter som möjligt. Tyvärr är det yill 99% överviktiga katter som i förlängningen inte alls är något bra då det tenderar att ge följdsjukdomar. Visst en riktigt stor sibbe-hane kanske kan väga uppåt 7kg, men sett många alltför överviktiga...
Bärra ligger på 8,4kg och visst är han lite för matglad. Vi minskar lite på blötmatsintaget nu när inte Rasmus är kvar med oss.

Jag vill absolut ha en stor katt men inte nödvändigtvis tung eller överviktig.

• Gilla
  • Älska
Sona2012 och 4 till
  • Laddar…
S swirve skrev:
Du får inte upp den uppfödarens 472 katter?!

[bild]
Jo, visst får jag upp 472 katter men jag trodde jag skulle få upp en dokumentärfilm.

S
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
D dicliff skrev:
Jo, visst får jag upp 472 katter men jag trodde jag skulle få upp en dokumentärfilm.
Var det inte Kalla Fakta, svtplay den finns på?

<Edit>
Tv4

4774
S swirve skrev:
Har aldrig haft en överviktig katt. De har bara varit naturligt stora.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
dicliff och 3 till
  • Laddar…
K
Svart katt sitter på gräsmatta, verkar intresserad av något på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gick för att öppna när kattklockan blinkade, och i sista stund såg jag att han hade en mus i munnen!
Jag hojtade till och han släppte den på dörrmattan och sprang ut, jag hade en servett i handen så jag slängde ut den på gräsmattan
Frukost i det fria!! 🐈‍⬛🐀

• Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
En hund ligger på en soffa med huvudet på en katt som är nästan helt gömd under hunden. Text ovanför säger "Katten? Nä, honom har jag inte sett...".
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
  • Älska
dicliff och 13 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Hade en klasskompis vars katt, " bonnkatt" , vägde 19 kg sista gången den vägdes, klart överviktig, till att slut rymde den efter att slagits med räven. De vet inte om räven dödade katten ??? Men den syntes inte till mer.....

Grannen i stugan hade en katt som vägde 13 kg, stor och tjock men förvånande smidig !?!?!!?! Expert på att döda huggormar och fånga fåglar ( han klättrade upp i tallarna till bona för att skrämmas och när fåglarna/ flög iväg hoppade efter och slog dem i luften!!!! ) Mest finkar men faktiskt även svalor i lagården!!!
För mig har ingen av mina kissar vägt över 4 kg, oftast 3.5 och då har de alltid haft fri tillgång på torrfoder, ätit ca 4 kg/ månad och fått våtfoder 2 ggr/ dag ca 2 kg/ månad. Vet inte om det är normal konsumtion för en katt som är blandat inne/ ute???

Hur mycket äter era katter?

"Vad katter väger... finns det inget annat att prata om?"

En stor, lurvig katt sitter avslappnat med ena tassen på ett bord, ser rakt fram med ett frågande uttryck i ansiktet.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
dicliff och 9 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Den frasen ska jag memorera och plocka fram vid nästa veterinärbesök:

Vet hut! Han är bara naturligt stor!

• Haha
  • Gilla
  • Älska
dicliff och 7 till
  • Laddar…
4774
Alfredo Alfredo skrev:

Det bästa är att det är sant 😀

Alfredo Alfredo skrev:

Har du en sibbe/ main coon är det säkert sant, " bonnkatt" mer tveksamt....

• Haha
dicliff och 1 till
  • Laddar…
S Sona2012 skrev:
Har du en sibbe/ main coon är det säkert sant, " bonnkatt" mer tveksamt....
Vår Bärt är rund om magen, matglad. Att han anses överviktigt på 8,4kg är rimligt.
Rasmus däremot som kanske legat runt 5,5-6kg har också ansetts överviktig av många veterinärer, vilket inte stämt alls och visar hur dålig koll dom har på de olika raserna.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.