FredrikR FredrikR skrev:
För att återgå till våra pälsklingar..😻
Två bilder på våran 17+ åring, han spinner när man pratar med eller klappar honom.
Han äter dock inte som tidigare, och dricker dåligt..
Vill fortfarande ut på altanen, balkongen och även ut i kattgården.
[bild][bild]

Lite orolig att det oundvikliga närmar sig.
Han ska så klart inte må dåligt för vår skull. 💔😔
De flesta katter jag haft har dött av dåliga njurar. Det börjar med minskad muskelmassa som lättast känns vid ryggraden, sedan tappar de aptiten och mer eller mindre svälter sig själva till döds eftersom de mår illa. Innan dess, men sannolikt alldeles för sent avlivar vi dom naturligtvis. (Att låta dom självdö är uteslutet. Den hjälpen missunnar vi märkligt nog vår egen ras).
Vår dåvarande gamle veterinär som var av den gamla stammen som var mer intresserad av kattens hälsa än att följa skolmedicinen gav våra katter på väg in i dödsskuggans dal, en rejäl spruta kortison samt ett recept på 2,5 mikro/milligram 🤔. Dagen efter, åt de som hästar och levde mer än ett halvår till tillsynes utan smärta eller illamående till vår oändliga glädje.

Redigerat:
  • Älska
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
De flesta katter jag haft har dött av dåliga njurar. Det börjar med minskad muskelmassa som lättast känns vid ryggraden, sedan tappar de aptiten och mer eller mindre svälter sig själva till döds eftersom de mår illa. Innan dess, men sannolikt alldeles för sent avlivar vi dom naturligtvis. (Att låta dom självdö är uteslutet. Den hjälpen missunnar vi märkligt nog vår egen ras).
Vår dåvarande gamle veterinär som var av den gamla stammen som var mer intresserad av kattens hälsa än att följa skolmedicinen gav våra katter på väg in i dödsskuggans dal, en rejäl spruta kortison samt ett recept på 2,5 mikro/milligram 🤔. Dagen efter, åt de som hästar och levde mer än ett halvår till tillsynes utan smärta eller illamående till vår oändliga glädje.
Två katter har död för mig av dåliga njurar. Först familjens katt när jag var 14, katten var bara 5 år( bondkatt). Sedan var det sambons helig birma som dog bara 6 år gammal 😭😭😭

• Ledsen
  • Älska
dicliff och 3 till
  • Laddar…
K
Hittade denna video när jag rensade i foto

• Gilla
  • Haha
Snigla och 10 till
  • Laddar…
Imorse när vi vaknade var vi 6st i familjen.
När vi nu går och lägger oss är vi bara 5.. 💔

17 år fick vi tillsammans, när jag tittar igenom fotona i telefonen inser jag att jag har minst lika många foton på dig som på barnen..

Det finns så mycket som var du, dricka i kranen, ligga på rygg framför kaminen, ditt högljudda spinnande men framförallt hur du satt eller låg på balkongräcket och spanade och njöt i solen.
En fluffig orange katt ligger avslappnat på ett balkongräcke med grönskande träd i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hela familjen var med när du stillsamt somnade in imorse, Bärra tog farväl när vi kom hem från veterinären och nu vilar du på en av dina tidiga favoritplatser.

Du spann in i det sista, älskade Klintgårdens Rakhmanin eller som den du var för oss, Rasmus Paffsson.

Vila i frid, och tack för allt, nu vet vi att du inte har ont längre. ❤️

• Älska
  • Ledsen
  • Gilla
  • Haha
Lill72 och 33 till
  • Laddar…
Vi som har djur begraver våra bästa vänner alldeles för ofta. Jag blir gråtfärdig av det du skriver, för jag har varit med om det så många gånger förr. Rätt larvigt för vuxna karlar gråter inte. Eller hur? Men jag gör det likväl. Den ända fördelen är att de slipper sörja oss.
Fan. Nu lipar jag på riktigt

Inte mycket till hjälp.

Intet

• Älska
  • Gilla
  • Ledsen
bullfrog och 7 till
  • Laddar…
E
Intet Intet skrev:
Vi som har djur begraver våra bästa vänner alldeles för ofta. Jag blir gråtfärdig av det du skriver, för jag har varit med om det så många gånger förr. Rätt larvigt för vuxna karlar gråter inte. Eller hur? Men jag gör det likväl. Den ända fördelen är att de slipper sörja oss.

Inte mycket till hjälp.

Intet
Alla som har ett hjärta sörjer när någon man älskar dör och alla som har ett uns av empati förstår smärtan hos andra som älskat och förlorat. Det enda som är larvigt är när någon inte kan erkänna att de blir berörda. 💔❤️‍🩹❤️

• Älska
  • Gilla
bullfrog och 9 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:

Inte mycket till hjälp.

Intet
Heder åt en man som törs visa att han kan gråta över en liten katt! 😘🥰😽 👻
Hade vi fler såna män som styrde i världen skulle allt levande ha det mycket bättre! 😻😺 ❤️Håll igång dessa positiva känslostormar!🫶💪🙏 Låt dem dränka ilska och negativitet!🤗😸

• Gilla
  • Älska
bullfrog och 4 till
  • Laddar…
4774
FredrikR FredrikR skrev:
Imorse när vi vaknade var vi 6st i familjen.
När vi nu går och lägger oss är vi bara 5.. 💔

17 år fick vi tillsammans, när jag tittar igenom fotona i telefonen inser jag att jag har minst lika många foton på dig som på barnen..

Det finns så mycket som var du, dricka i kranen, ligga på rygg framför kaminen, ditt högljudda spinnande men framförallt hur du satt eller låg på balkongräcket och spanade och njöt i solen.
[bild]

Hela familjen var med när du stillsamt somnade in imorse, Bärra tog farväl när vi kom hem från veterinären och nu vilar du på en av dina tidiga favoritplatser.

Du spann in i det sista, älskade Klintgårdens Rakhmanin eller som den du var för oss, Rasmus Paffsson.

Vila i frid, och tack för allt, nu vet vi att du inte har ont längre. ❤️
Åh nej vad sorgligt ♥️♥️♥️♥️. Lider med er. Det är så svårt när våra älsklingar lämnar oss. ❤️❤️❤️❤️❤️❤️

• Älska
Kakelugnen566 och 2 till
  • Laddar…
galento
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vila i frid Rasmus ❤️
+ 1 Fy tusan va ledsamt. Denna dagen kommer här också 😭 och det kommer bli tårar garanterat.

• Älska
  • Ledsen
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
S
Här fick vi fyra nya sibbar för fyra veckor sen. Tyvärr tre st som gick direkt till himlen, och hade kunnat bli fler då förlossningen var jobbig...hårt uppvaknande att närmsta jour veterinär är 2h bort, då får man lösa problemen själv.

Men nu gläds vi åt de fyra som klarade sig och växer så det knakar!
Fyra kattungar ligger tillsammans på en matta, några av dem rödaktiga och en gråaktig, i ett rum med en grön växt i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Älska
  • Gilla
Lill72 och 13 till
  • Laddar…
S swirve skrev:
Här fick vi fyra nya sibbar för fyra veckor sen. Tyvärr tre st som gick direkt till himlen, och hade kunnat bli fler då förlossningen var jobbig...hårt uppvaknande att närmsta jour veterinär är 2h bort, då får man lösa problemen själv.

[bild]
Ledsam läsning men bra jobbat och så fina dom är. ❤️

Vi har börjat kika efter sällskap till Bärra, och till oss så klart. 😻 Vi ska kolla av närområdet först, sen får vi se. 🙂

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
4774
S swirve skrev:

[bild]
Gud så gulliga 🥰. Grattis får man väl säga trots sorgen . Nu blir det fullt upp och ser glatt framemot att få följa sötnosarnas framsteg 😀

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
S
4774 4774 skrev:
Gud så gulliga 🥰. Grattis får man väl säga trots sorgen . Nu blir det fullt upp och ser glatt framemot att få följa sötnosarnas framsteg 😀
Jämfört med förra vändan när vi fick 8st är detta easy peasy och mamma katt sköter det mesta 😃

• Älska
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
4774
S swirve skrev:
Jämfört med förra vändan när vi fick 8st är detta easy peasy och mamma katt sköter det mesta 😃
Var inte så säker på det 😂. De här kanske är de vildaste småttingarna någonsin.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.