Idag var vi till Ockelbo och hälsade på den här "lilla" killen.
8 veckor gammal och redan 1,5kg. 😻
Liten fluffig kattunge sitter på en filt i ett hörn med en ljus skåpdörr i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Som av en händelse var han en av fem syskon som inte var tingad så om ca. 1 månad flyttar Maui hem till oss och Bärtsson. ❤️

• Gilla
  • Älska
mudder och 19 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]

Som av en händelse var han en av fem syskon som inte var tingad så om ca. 1 månad flyttar Maui hem till oss och Bärtsson. ❤️
Åååh, så underbar!😻😍🤗😽❤️

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]

Kolla in tassarna! Som om han fått på sig för stora sockor och inte dragit upp dem ordentligt. Underbara!

• Älska
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
4774
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]

Men oj och herrejösses så bedårande söt han är 🥰🥰🥰🥰. Kommer nog bli en tuff liten kille 😀

• Älska
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Men oj och herrejösses så bedårande söt han är 🥰🥰🥰🥰. Kommer nog bli en tuff liten kille 😀
Knappast liten... Gissar på att vuxen matchvikt blir ca 8-9 kg, åtminstone definitivt över 7.

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
K
Svartvit katt sover på en färgglad filt med tassarna ihop, benämnd som "benvärmaren Hampus".
Skapa konto

Benvärmaren Hampus ❤️

• Gilla
  • Älska
Fadai och 6 till
  • Laddar…
4774
S Sona2012 skrev:
Knappast liten... Gissar på att vuxen matchvikt blir ca 8-9 kg, åtminstone definitivt över 7.
Hahaha har haft en katt som vägde 12kg , bara muskler och han var ändå min lilla pojke. Pelle väger ca 8kg och är min lilla snuttetplutt. Så lilla för mig i sammanhanget betyder inte vikt utan är bara ett kärleksfullt uttryck.

Dessutom är alla katter mindre än mig 😀

• Gilla
  • Älska
dicliff och 1 till
  • Laddar…
S Sona2012 skrev:
Inte otänkbart alls då Sibirier är en ras med stora kissar. 😻

K
Svartvit katt sover på ett randigt täcke i blått och gult.
Skapa konto

Här ligger han i fluffet 💤 ❤️

• Gilla
  • Älska
Snigla och 4 till
  • Laddar…
S
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]

Fin! Vit sibbe?
Obs att reglerna numer säger att de ska vara 14 veckor vid flytt, så bör bli 1.5 månad? (mtp. gårdagens tv-dokumentär antar jag att ni kollat upp uppfödaren och "regel-efterlevnad" då det tydligen inte är självklart för alla uppfödare ;) )

• Älska
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
S
4774 4774 skrev:
Hahaha har haft en katt som vägde 12kg , bara muskler och han var ändå min lilla pojke. Pelle väger ca 8kg och är min lilla snuttetplutt. Så lilla för mig i sammanhanget betyder inte vikt utan är bara ett kärleksfullt uttryck.

Dessutom är alla katter mindre än mig 😀
Katter är i grunden smäckra djur och alla verkar vilja ha så stora (och tunga) katter som möjligt. Tyvärr är det yill 99% överviktiga katter som i förlängningen inte alls är något bra då det tenderar att ge följdsjukdomar. Visst en riktigt stor sibbe-hane kanske kan väga uppåt 7kg, men sett många alltför överviktiga...

S swirve skrev:
Fin! Vit sibbe?
Obs att reglerna numer säger att de ska vara 14 veckor vid flytt, så bör bli 1.5 månad? (mtp. gårdagens tv-dokumentär antar jag att ni kollat upp uppfödaren och "regel-efterlevnad" då det tydligen inte är självklart för alla uppfödare ;) )
Vit sibbe, lätt rödton på svansen. 😻
12-14v pratades det om, uppfödaren har varit med länge och allt kändes bra vid besöket.
Men vi ska absolut inte hämta för tidigt.
Om jag inte förstod fel blev dom 9v i helgen som var, vikten från helgen innan.

Ska kolla dokumentären vid tillfälle. 👍

Redigerat:
S
FredrikR FredrikR skrev:
Vit sibbe, lätt rödton på svansen. 😻
12-14v pratades det om, uppfödaren har varit med länge och allt kändes bra vid besöket.
Men vi ska absolut inte hämta för tidigt.
Om jag inte förstod fel blev dom 9v i helgen som var, vikten från helgen innan.

Ska kolla dokumentären vid tillfälle. 👍
Uppfödaren jag hittade i Ockelbo verkar ju varit med länge och välrenomerad! Dock inga kattar i sveraks register på ngåra år, men det kan ju finnas förklaringar till. (tex finns andra förbund än sverak...)
Kom på nu att även om 14v är "grundkravet" för lev, så kan man få tänja det ner till 12v med vets. godkännande eller nåt sånt.

Dokumentären gjorde främst att man undrar vad länsstyrelsen, till viss del sverak och div. privatpersoner håller på med... tex. denna maine-coon uppfödaren som var med i dokun, helt orimlig mängd katter som kommer ut... https://findus.sverak.se/?namn=acoonitum&exactPhrase=false&ras=&kon=&nat=&minDate=&maxDate=&orderBy=

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
S swirve skrev:
Uppfödaren jag hittade i Ockelbo verkar ju varit med länge och välrenomerad! Dock inga kattar i sveraks register på ngåra år, men det kan ju finnas förklaringar till. (tex finns andra förbund än sverak...)
Kom på nu att även om 14v är "grundkravet" för lev, så kan man få tänja det ner till 12v med vets. godkännande eller nåt sånt.

Dokumentären gjorde främst att man undrar vad länsstyrelsen, till viss del sverak och div. privatpersoner håller på med... tex. denna maine-coon uppfödaren som var med i dokun, helt orimlig mängd katter som kommer ut... [länk]
Länken leder ju bara till en annons där man inte ser skogen för bara träd!
Vad för väntas man söka på?

S
D dicliff skrev:
Länken leder ju bara till en annons där man inte ser skogen för bara träd!
Vad för väntas man söka på?
Du får inte upp den uppfödarens 472 katter?!

Sökresultat från SVERAKs stamregister visar 472 katter, inklusive S*Aconitum's Maine Coon-katter med detaljer som födelsedatum och registreringsnummer.
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.