1 356 779 läst ·
15 273 svar
1357k läst
15,3k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Idag var vi till Ockelbo och hälsade på den här "lilla" killen.
8 veckor gammal och redan 1,5kg. 😻
Som av en händelse var han en av fem syskon som inte var tingad så om ca. 1 månad flyttar Maui hem till oss och Bärtsson. ❤️
8 veckor gammal och redan 1,5kg. 😻
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Som av en händelse var han en av fem syskon som inte var tingad så om ca. 1 månad flyttar Maui hem till oss och Bärtsson. ❤️
Kolla in tassarna! Som om han fått på sig för stora sockor och inte dragit upp dem ordentligt. Underbara!FredrikR skrev:
Men oj och herrejösses så bedårande söt han är 🥰🥰🥰🥰. Kommer nog bli en tuff liten kille 😀FredrikR skrev:
Hahaha har haft en katt som vägde 12kg , bara muskler och han var ändå min lilla pojke. Pelle väger ca 8kg och är min lilla snuttetplutt. Så lilla för mig i sammanhanget betyder inte vikt utan är bara ett kärleksfullt uttryck.S Sona2012 skrev:
Dessutom är alla katter mindre än mig 😀
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 515 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 515 inlägg
Fin! Vit sibbe?FredrikR skrev:
Obs att reglerna numer säger att de ska vara 14 veckor vid flytt, så bör bli 1.5 månad? (mtp. gårdagens tv-dokumentär antar jag att ni kollat upp uppfödaren och "regel-efterlevnad" då det tydligen inte är självklart för alla uppfödare
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 515 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 515 inlägg
Katter är i grunden smäckra djur och alla verkar vilja ha så stora (och tunga) katter som möjligt. Tyvärr är det yill 99% överviktiga katter som i förlängningen inte alls är något bra då det tenderar att ge följdsjukdomar. Visst en riktigt stor sibbe-hane kanske kan väga uppåt 7kg, men sett många alltför överviktiga...4774 skrev:
Vit sibbe, lätt rödton på svansen. 😻S swirve skrev:
12-14v pratades det om, uppfödaren har varit med länge och allt kändes bra vid besöket.
Men vi ska absolut inte hämta för tidigt.
Om jag inte förstod fel blev dom 9v i helgen som var, vikten från helgen innan.
Ska kolla dokumentären vid tillfälle. 👍
Redigerat:
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 515 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 515 inlägg
Uppfödaren jag hittade i Ockelbo verkar ju varit med länge och välrenomerad! Dock inga kattar i sveraks register på ngåra år, men det kan ju finnas förklaringar till. (tex finns andra förbund än sverak...)FredrikR skrev:
Kom på nu att även om 14v är "grundkravet" för lev, så kan man få tänja det ner till 12v med vets. godkännande eller nåt sånt.
Dokumentären gjorde främst att man undrar vad länsstyrelsen, till viss del sverak och div. privatpersoner håller på med... tex. denna maine-coon uppfödaren som var med i dokun, helt orimlig mängd katter som kommer ut... https://findus.sverak.se/?namn=acoonitum&exactPhrase=false&ras=&kon=&nat=&minDate=&maxDate=&orderBy=
Länken leder ju bara till en annons där man inte ser skogen för bara träd!S swirve skrev:Uppfödaren jag hittade i Ockelbo verkar ju varit med länge och välrenomerad! Dock inga kattar i sveraks register på ngåra år, men det kan ju finnas förklaringar till. (tex finns andra förbund än sverak...)
Kom på nu att även om 14v är "grundkravet" för lev, så kan man få tänja det ner till 12v med vets. godkännande eller nåt sånt.
Dokumentären gjorde främst att man undrar vad länsstyrelsen, till viss del sverak och div. privatpersoner håller på med... tex. denna maine-coon uppfödaren som var med i dokun, helt orimlig mängd katter som kommer ut... [länk]
Vad för väntas man söka på?
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 515 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 515 inlägg