1 302 530 läst ·
14 592 svar
1303k läst
14,6k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 215 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 215 inlägg
Kan vara en bitskada som blivit infekterad, om han är den slagsmålsbenägna sorten. Se om ni hittar en sårskorpa och försök pilla bort den i varet kommer ut, brukar läka fint om det bara är öppet så var och vätska kan rinna ut. Också bra att badda m klorhexidin om det går…
Det var knappast en svullnad efter geting el liknande som Frasse hade.
Idag "brast" bölden och det har runnit var ur den under dagen/kvällen.
Han är väldigt snäll och tålmodig när vi pillrar, klämmer, baddar med koksalt osv, och verkar inte tycka att det gör ont.
Men annars helt som vanligt, lika pigg som alltid, och vill hela tiden ut, och är lite förtretad över att vi inte släpper ut han lika snabbt som vanligt (vi vill ju gärna observera han en liten tid medan han är inne).
Idag "brast" bölden och det har runnit var ur den under dagen/kvällen.
Han är väldigt snäll och tålmodig när vi pillrar, klämmer, baddar med koksalt osv, och verkar inte tycka att det gör ont.
Men annars helt som vanligt, lika pigg som alltid, och vill hela tiden ut, och är lite förtretad över att vi inte släpper ut han lika snabbt som vanligt (vi vill ju gärna observera han en liten tid medan han är inne).
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 215 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 215 inlägg
Letar ny kattförsäkring för lillkatten. Förra året hittade jag en billig men väl täckande försäkring via Agria, i år är den dubbelt så dyr. Har slutat vara trogen kund när det gäller djur och bilar, letar efter bra pris och vettigt innehåll istället… liksom inte lönt att betala för dolda fel när katten är 5,5 år 🤷🏼♀️ och jag skulle nog inte komma på tanken att göra MR på en katt, vanlig rtg eller CT är tillräckligt,
Däremot vill jag gärna hitta det någon vettigt prisad kattförsäkring som täcker behandling vid FORL… Tips?
Däremot vill jag gärna hitta det någon vettigt prisad kattförsäkring som täcker behandling vid FORL… Tips?
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 215 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 215 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
12kg och växer fortfarande
https://worldbestanimals.com/2025/0...YU_J1GzUQVoA12NLSA_aem_QmBWlLP7hS-bYZ1XwAZi8A
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Betalar 5 500 för Maui
edit: Agria
edit: Agria