Mikael_L
Till sist släppte vi ut han, han blev väldigt jobbig.
Jag tror vi får kolla hur det är imorgon, för nu lär han vara ute hela natten som han brukar.

Satsuki
Kan vara en bitskada som blivit infekterad, om han är den slagsmålsbenägna sorten. Se om ni hittar en sårskorpa och försök pilla bort den i varet kommer ut, brukar läka fint om det bara är öppet så var och vätska kan rinna ut. Också bra att badda m klorhexidin om det går…

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
K
Svartvit katt sitter på en brun träbänk och tittar fram mellan två trästolpar, omgiven av grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Snigla och 10 till
  • Laddar…
Mikael_L
Det var knappast en svullnad efter geting el liknande som Frasse hade.
Idag "brast" bölden och det har runnit var ur den under dagen/kvällen.

Han är väldigt snäll och tålmodig när vi pillrar, klämmer, baddar med koksalt osv, och verkar inte tycka att det gör ont.

Men annars helt som vanligt, lika pigg som alltid, och vill hela tiden ut, och är lite förtretad över att vi inte släpper ut han lika snabbt som vanligt (vi vill ju gärna observera han en liten tid medan han är inne).

• Älska
  • Gilla
Snigla och 8 till
  • Laddar…
K
Svartvit katt sover tätt ihoprullad på en röd soffa med blommigt överkast.
Skapa konto

Kom in runt kl 9, och sover fortfarande gott i soffan ❤️

• Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Borta en dag, kommer hem och är våt

En brun och svart randig katt ligger på en soffa inomhus och tittar mot kameran. En bokhylla och en dörr syns i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Snigla och 10 till
  • Laddar…
K
DennisCA DennisCA skrev:
Borta en dag, kommer hem och är våt

[bild]
Kanske har tagit ett dopp!? 🤔 🐈‍⬛

Maui på återbesök inte helt glad över rakning, men sprutan var ingen fara

Katt sitter på ett operationsbord i ett veterinärsrum, omgiven av medicinsk utrustning och handdukar.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Ledsen
  • Wow
dicliff och 10 till
  • Laddar…
Satsuki
Letar ny kattförsäkring för lillkatten. Förra året hittade jag en billig men väl täckande försäkring via Agria, i år är den dubbelt så dyr. Har slutat vara trogen kund när det gäller djur och bilar, letar efter bra pris och vettigt innehåll istället… liksom inte lönt att betala för dolda fel när katten är 5,5 år 🤷🏼‍♀️ och jag skulle nog inte komma på tanken att göra MR på en katt, vanlig rtg eller CT är tillräckligt,

Däremot vill jag gärna hitta det någon vettigt prisad kattförsäkring som täcker behandling vid FORL… Tips?

Vad ligger en kattförsäkring på idag? 10+år sedan kostade en Maine Coon ~2.000kr/år i förs.

Satsuki
Tokslut Tokslut skrev:
Vad ligger en kattförsäkring på idag? 10+år sedan kostade en Maine Coon ~2.000kr/år i förs.
Det varierar från kanske 1200 kr per år till hur mycket som helst (3-400kr kr per månad såg jag för huskatt), ofta dyrare ju äldre katten blir.

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
3700-3500:- för Rasmus och Bärra, båda Sibirier. 😻
1900:- för svärmors bondkatt.

Agria.

Billigt, jämfört med hästen ser jag... 🫣😂😇🤯

Happy wife, happy... ✅
Jag repeterar!

• Gilla
SusoDus och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
3700-3500:- för Rasmus och Bärra, båda Sibirier. 😻
1900:- för svärmors bondkatt.

Agria.

Billigt, jämfört med hästen ser jag... 🫣😂😇🤯

Happy wife, happy... ✅
Jag repeterar!
Hade också Agria, så billigare numera då, det känns märkligt. Eller har du flerdjursrabatt ;)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Betalar 5 500 för Maui

edit: Agria

• Gilla
  • Wow
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.