1 302 351 läst ·
14 592 svar
1302k läst
14,6k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Tyvärr är det ju först när något händer med katten som en kanske inser att en varit för snål i tänkandet (hoppas ni förstår - tänkt att "detta händer aldrig")
Haft två oförsäkrade katter, den första av oerfarenhet och den andra för att min mamma inte hade råd med försökring, och katten kom till oss när mamma avled.
De andra två har varit försäkrade i Agria, och de har inte varit renrasiga katter men vad jag minns så låg premien på runt 2500-2700/år. Nu tycker jag inte att Agria helt snyggt skött ett ärende, men jag har inget att jämföra med. Folksam har väl också djurförsäkringar, så man får väl läsa på och själv försöka väga plus och minus.
Haft två oförsäkrade katter, den första av oerfarenhet och den andra för att min mamma inte hade råd med försökring, och katten kom till oss när mamma avled.
De andra två har varit försäkrade i Agria, och de har inte varit renrasiga katter men vad jag minns så låg premien på runt 2500-2700/år. Nu tycker jag inte att Agria helt snyggt skött ett ärende, men jag har inget att jämföra med. Folksam har väl också djurförsäkringar, så man får väl läsa på och själv försöka väga plus och minus.
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 215 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 215 inlägg
Agria vill ha 2700 för vår huskatt… tycker det är lite mycket, när det kostade 1200 i år för exakt samma försäkring….FredrikR skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 699 inlägg
Vi har Svedea, de ersätter för Forl/TR (tror jag att det kallas nu) men jag vet inte om den är billig direkt. Har livförsäkring också iof.Satsuki skrev:
Letar ny kattförsäkring för lillkatten. Förra året hittade jag en billig men väl täckande försäkring via Agria, i år är den dubbelt så dyr. Har slutat vara trogen kund när det gäller djur och bilar, letar efter bra pris och vettigt innehåll istället… liksom inte lönt att betala för dolda fel när katten är 5,5 år 🤷🏼♀️ och jag skulle nog inte komma på tanken att göra MR på en katt, vanlig rtg eller CT är tillräckligt,
Däremot vill jag gärna hitta det någon vettigt prisad kattförsäkring som täcker behandling vid FORL… Tips?
Men ibland har de erbjudanden har jag sett. Om man är ny kund.
Vi har haft enbart goda erfarenheter av A
Däremot Rasmus med tandproblem, ingick inte då -17 då försäkringen tecknades.
Agria. 😻
Vi har Forl på Bärta som verkar ha både mage och tänder av stål.Jiji skrev:
Däremot Rasmus med tandproblem, ingick inte då -17 då försäkringen tecknades.
Agria. 😻