1 302 638 läst ·
14 592 svar
1303k läst
14,6k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Administrator
· Skåne
· 8 351 inlägg
Och med tanke på kissens andhämtning, så är hon jättenöjd över bedriften och uppståndelsen det fått.Noramasen skrev:
Pärla! Vad har du gjort ? Ganska ledsamt, men ändå älskvärt på något vis.
Och detta inträffar samma dag som vi pratade om att det var länge sedan några av våra katter tagit någon fågel! Och inte nog med det. Den skulle läggas bland de andra små fåglarna på påslakanet. Tror rent av att det är samma art som fick sätta livet till🙄 Vad är oddsen?
[video]
Det är ju väldigt många fågelungar som lämnar bona nu och de är lätta byten. Jag har alltid hållit mina inne de gångerna så småfåglarna har en chans. 😥Noramasen skrev:
Pärla! Vad har du gjort ? Ganska ledsamt, men ändå älskvärt på något vis.
Och detta inträffar samma dag som vi pratade om att det var länge sedan några av våra katter tagit någon fågel! Och inte nog med det. Den skulle läggas bland de andra små fåglarna på påslakanet. Tror rent av att det är samma art som fick sätta livet till🙄 Vad är oddsen?
[video]
Ja kan man hålla dem inne den tiden så är det väl bra om man har den möjligheten. Men inget som vi lägger någon större energi på. Och med tanke på den tiden som fåglar har ungar så är det nog säkrast att ha innekatter på sommaren ifall man ska vara säker på att inga ungar går åt. Max fem fåglar på två katter per år här iaf. Och då har de möjlighet att vara ute när som helst.
Självfallet. Precis som med möss. Men jag är ganska övertygad om att det inte är många fler då maten som serveras skulle bli gammal ifall de åt vilt. Sedan äter de väldigt sällan upp det som de kommer hem med. Jag kan tro att i samband med att de var innekatter från början så är de inte ”fostrade” att ta allt som är smakligt i deras tycke.Alfredo skrev:
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 215 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 215 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Denna kisse flyttade ju in till oss för snart ett år sedan. Han är vänlig och sällskaplig, men visste inte alls hur man kelar. Efter att vi börjat lyfta honom och gosa lite då och då har han börjat lära sig det och spinner högljutt när man tar upp honom. Intressant hur en vuxen katt kan anpassa sig.
Han såg också väldigt förvånad ut när jag satte honom mellan mina knän och torkade ögon, tittade på tänderna och gav honom en avmaskningstsblett i munnen. Känns inte som en han blivit mycket hanterad innan 🤷🏼♀️
Jag tycker (av praktisk erfarenhet) att det är nödvändigt att kunna hantera även katten till viss del så han får vänja sig… Vår gamla katt har under de senaste 15 åren behövt både sårvård, ögonvård, tandundersökning och mediciner och det är väldigt mycket lättare om katten är van innan det är skarpt läge…