Katt på gräsmatta intill tre solcellsbelysningar i trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Laban, han testar solcellsbelysning och tar uppgiften på fullaste allvar

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Fornorina och 15 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Ja ledsamt förstås, men nästan som ett konstverk ...
Ja ibland är ödets nycker outgrundliga.

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
K
Svartvit katt med stora ögon tittar uppåt, sittandes på ett ljust golv.
Skapa konto

En som vill gå ut, nu!

• Gilla
  • Älska
Sona2012 och 11 till
  • Laddar…
Mikael_L
En som inte alls har några planer på att gå ut nu.
Förhindrar dessutom mig att komma i säng.
(Sorry för lite kass bild)
Grå katt sover liggande på en persons knä, vilket hindrar personen från att resa sig.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Sona2012 och 11 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Pärla! Vad har du gjort ? Ganska ledsamt, men ändå älskvärt på något vis.
Och detta inträffar samma dag som vi pratade om att det var länge sedan några av våra katter tagit någon fågel! Och inte nog med det. Den skulle läggas bland de andra små fåglarna på påslakanet. Tror rent av att det är samma art som fick sätta livet till🙄 Vad är oddsen?

[video]
Och med tanke på kissens andhämtning, så är hon jättenöjd över bedriften och uppståndelsen det fått.

• Gilla
dicliff och 2 till
  • Laddar…
E
Pärla! Vad har du gjort ? Ganska ledsamt, men ändå älskvärt på något vis.
Och detta inträffar samma dag som vi pratade om att det var länge sedan några av våra katter tagit någon fågel! Och inte nog med det. Den skulle läggas bland de andra små fåglarna på påslakanet. Tror rent av att det är samma art som fick sätta livet till🙄 Vad är oddsen?

[video]
Det är ju väldigt många fågelungar som lämnar bona nu och de är lätta byten. Jag har alltid hållit mina inne de gångerna så småfåglarna har en chans. 😥

Ja kan man hålla dem inne den tiden så är det väl bra om man har den möjligheten. Men inget som vi lägger någon större energi på. Och med tanke på den tiden som fåglar har ungar så är det nog säkrast att ha innekatter på sommaren ifall man ska vara säker på att inga ungar går åt. Max fem fåglar på två katter per år här iaf. Och då har de möjlighet att vara ute när som helst.

Max fem fåglar på två katter per år här iaf.
Som du vet om...

• Gilla
  • Haha
dicliff och 1 till
  • Laddar…
E Elektra skrev:
Det är ju väldigt många fågelungar som lämnar bona nu
Har inte de flesta lämnat boet för ett bra tag sedan?

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Som du vet om...
Självfallet. Precis som med möss. Men jag är ganska övertygad om att det inte är många fler då maten som serveras skulle bli gammal ifall de åt vilt. Sedan äter de väldigt sällan upp det som de kommer hem med. Jag kan tro att i samband med att de var innekatter från början så är de inte ”fostrade” att ta allt som är smakligt i deras tycke.

Mikael_L
Alfredo Alfredo skrev:
Har inte de flesta lämnat boet för ett bra tag sedan?
Jag tänkte samma.
Men jag tror dock att det finns en del fåglar som får två kullar under sommaren.

Men våra fågelholkar har alltid bara haft en kull (och en del år ingen), och holken står sedan tom sedan ett tag före midsommar.

Såhär intressant är världen utanför veterinärens mottagning...
En orange katt med halsband står på bakbenen och tittar ut genom ett fönster med grönska i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
  • Wow
Sona2012 och 14 till
  • Laddar…
K
En svartvit katt ligger i ett dörrhål, omgiven av en dörrdraperi med vita trådar.
Skapa konto

Svalt i dörrhålet

• Gilla
Sona2012 och 6 till
  • Laddar…
4774
kashieda kashieda skrev:
Såhär intressant är världen utanför veterinärens mottagning...
[bild]
Jag vill uuuuuuuut härifrån 😅

• Älska
kashieda
  • Laddar…
Satsuki
Vit katt sover på en grå soffa med ett orange kudde i bakgrunden.
Skapa konto

Denna kisse flyttade ju in till oss för snart ett år sedan. Han är vänlig och sällskaplig, men visste inte alls hur man kelar. Efter att vi börjat lyfta honom och gosa lite då och då har han börjat lära sig det och spinner högljutt när man tar upp honom. Intressant hur en vuxen katt kan anpassa sig.

Han såg också väldigt förvånad ut när jag satte honom mellan mina knän och torkade ögon, tittade på tänderna och gav honom en avmaskningstsblett i munnen. Känns inte som en han blivit mycket hanterad innan 🤷🏼‍♀️
Jag tycker (av praktisk erfarenhet) att det är nödvändigt att kunna hantera även katten till viss del så han får vänja sig… Vår gamla katt har under de senaste 15 åren behövt både sårvård, ögonvård, tandundersökning och mediciner och det är väldigt mycket lättare om katten är van innan det är skarpt läge…

• Gilla
  • Älska
dicliff och 15 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.