4774
H husdrommaren skrev:
Idag fyller nedan nobla herre 17 år. 🥳🥰Vi har bland annat firat med tonfisk och RC babykitten mousse. Han verkade känna på sig att vi tycker att han har uppnått en vördnadsfull ålder så han bevisade detta genom att försöka jaga fåglar på fm ( innekatt större delen av sitt liv så egentligen inte hänt förut) och senare på em så la han sig på spelplanen under spelets gång. 4 gånger fick vi plocka upp våra spelpjäser men fin är han 😍

[bild][bild]
Grattis på födelsedagen vackra goa mysiga fina du ♥️. Jag hoppas att du har uppskattat ditt firande och lever gott i 100 år 😄😍

• Gilla
husdrommaren och 2 till
  • Laddar…
Såg detta igår, på Södermalm.

Man går med vit och orange katt i sele på trottoaren, kattens svans högt upp. Katt liknar hund. Röd elsparkcykel och papperskasse syns i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fick titta till mer än en gång innan jag förstod att det inte var en liten hund. 😻
Katten gick med så stolt hållning nära sin husse, svansen spikrakt upp.

• Gilla
  • Wow
  • Älska
MariaiÖstergötland och 15 till
  • Laddar…
Komplicerat att vara katt..

Katten dricker vatten direkt ur en vit tillbringare på bordet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Han har egen vattenskål, han har ett eget glas på fot med vatten på bordet, han har vattenskål ute, han har dammar och pölar som används som ”årgångsvin” när det behagar herrn..

.. MEN.. nejdå, det räcker inte .. givetvis måste vi dricka direkt ur tillbringaren!

🤔🐈‍⬛😜😻

• Gilla
  • Haha
4774 och 14 till
  • Laddar…
Taclite Taclite skrev:
Jag råkade väcka Belvedere med kameran

[bild][bild]
Han orkar bara titta med ena ögat!❤️
När katter sover så sover de.😽🥰

• Gilla
Taclite
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:

[bild]

Han har egen vattenskål, han har ett eget glas på fot med vatten på bordet, han har vattenskål ute, han har dammar och pölar som används som ”årgångsvin” när det behagar herrn..

.. MEN.. nejdå, det räcker inte .. givetvis måste vi dricka direkt ur tillbringaren!

🤔🐈‍⬛😜😻
Såklart, det fattar du väl matte att man måste prova allt nytt!!!🥰😇

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:

[bild]
Fick titta till mer än en gång innan jag förstod att det inte var en liten hund. 😻
Å flexikoppel har han oxå...❤️🥰
Och, varför ska man gå på övergångsstället när man kan gå bredvid???😁😂

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
H husdrommaren skrev:
Idag fyller nedan nobla herre 17 år. 🥳🥰Vi har bland annat firat med tonfisk och RC babykitten mousse. Han verkade känna på sig att vi tycker att han har uppnått en vördnadsfull ålder så han bevisade detta genom att försöka jaga fåglar på fm ( innekatt större delen av sitt liv så egentligen inte hänt förut) och senare på em så la han sig på spelplanen under spelets gång. 4 gånger fick vi plocka upp våra spelpjäser men fin är han 😍

[bild][bild]
Sååå gosig!❤️

K
Snigla Snigla skrev:

[bild]

🤔🐈‍⬛😜😻
Samma här, Hampus dricker gärna ur min vattenmugg på nattduksbordet..

• Haha
  • Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:

[bild]
När jag bodde i Norrköping på 90-talet, fanns där en kvinna som var ute och gick med sin katt i koppel på samma sätt, i trafiken. Vi brukade ofta se henne och katten vid Norra Promenaden, när de gick över ett stort övergångställe där man måste över både filer för bilar och spårvagn. Man hinner inte över på en grön gubbe utan måste vänta i refugerna.

Katten gick precis som en hund och satt sig i refugerna och väntade.

Jag har träffat många som rastat katt i koppel, men det brukar ju vara väldigt mycket hit och dit och enligt katters sätt att röra sig, men jag har aldrig träffat på någon annan som haft en katt som gått precis som en hund.

Uppenbarligen finns det dock fler. 😻

• Gilla
  • Älska
  • Haha
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Hmmm frun säger hon såg nånting konstigt idag. Hon såg vår katt Sotis gåendes längs gatan med en annan katt bredvid sig. Vi känner den där katten, en annan (avbollad) hane som heter Pikachu, en grannkatt. Dom har brukat slåss förut då de stöter på varandra.

Men nu går de ut på promenad, till synes helt OK med varandras närhet? Är detta ett normalt kattfenomen?

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Är detta ett normalt kattfenomen?
Hur vanligt det är att forna kombattanter blir polare vet jag inte men visst kan två kastrerad hankatter vara vänner.

• Gilla
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Hur vet man om en katt är biten av orm eller stucken av geting? Ser ett sticksår det kommer blod ur, han är svullen i ansiktet och drägglar.

• Wow
dicliff och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hur vet man om en katt är biten av orm eller stucken av geting? Ser ett sticksår det kommer blod ur, han är svullen i ansiktet och drägglar.
Ta han till veterinären omgående kan jag tycka.

• Gilla
dicliff och 6 till
  • Laddar…
N
Det är nog klokast att göra som noramasen säger. När vår katt blev ormbiten så blev den väldigt slö och bara låg. Ögonen såg var lite grumliga och den reagerade inte på något

N Niq skrev:
Det är nog klokast att göra som noramasen säger. När vår katt blev ormbiten så blev den väldigt slö och bara låg. Ögonen såg var lite grumliga och den reagerade inte på något
Jo vi är påväg. Han är inte jätteslö men lite påverkad är han.

• Älska
  • Gilla
dicliff och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.