Igår blev vår älskade katt Filip påkörd av en bil, tyvärr smet bilen iväg men den som kom strax efter stannade och flyttade honom åt sidan och kom och sa till.
Men otroligt jobbigt...🥹

• Ledsen
  • Gilla
dicliff och 16 till
  • Laddar…
Så ledsamt, jag beklagar😿

• Älska
Pappa1986
  • Laddar…
4774
P Pappa1986 skrev:
Igår blev vår älskade katt Filip påkörd av en bil, tyvärr smet bilen iväg men den som kom strax efter stannade och flyttade honom åt sidan och kom och sa till.
Men otroligt jobbigt...🥹
Gud så sorgligt och hemskt. Hur kan man göra så, det finns ingen ursäkt 🤬. Stackars er ♥️. Lider med er ❤️

• Älska
Pappa1986
  • Laddar…
Katt ligger i en kartong bredvid en ny grå fåtölj.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
kisumisu och 9 till
  • Laddar…
K
P Pappa1986 skrev:
Men otroligt jobbigt...🥹
Jag vill verkligen säga att jag inte "gillar" er tragiska händelse, men jag vet inte hur man gör när man vill ha en annan emoji på gilla-knappen!?
Så nån får gärna upplysa mig! Tack!

Låt muspekaren bara vila över gillaknappen så dyker andra symboler upp.

• Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
K Kakelugnen566 skrev:
Så nån får gärna upplysa mig! Tack!
Håll markören över "gillaknappen" och markera den "gråtande gubben".

En Facebook-liknande reaktionsmeny med markören över en ledsen emoji, används för att reagera på sorgliga händelser i ett onlineforum.

K
Stefan N Stefan N skrev:
Låt muspekaren bara vila över gillaknappen så dyker andra symboler upp.
Tack!

K
Alfredo Alfredo skrev:
Håll markören över "gillaknappen" och markera den "gråtande gubben".

[bild]
Tack!

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Men otroligt jobbigt...🥹
Beklagar :( vet hur det känns och det är skit... :( :(
R.I.P 🌺 Filip

.. och ang bilföraren..
Är fullt medveten om att olyckor händer.. (av olika skäl) och det är inte så mycket att eg göra åt det mer än att vara observant och köra så bra man kan.. MEN om man vet med sig att man kört på något/någon.. kan man iaf bete sig lite respektfullt och MINST iaf stanna.. lägga ett djur åt sidan (se om det lever framförallt!) och är det ett större djur "ringa in olyckan".. oavsett flyr man inte med svansen mellan benen och bara lämnar offret mitt på vägen..! 🤬

• Gilla
  • Älska
dicliff och 6 till
  • Laddar…
K Kakelugnen566 skrev:
Tack!
Det går även att göra i efterhand, om du vill ändra din tumme till en ledsen gubbe.

• Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
K
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Det går även att göra i efterhand, om du vill ändra din tumme till en ledsen gubbe.
Hm, ja det vet jag inte heller hur man gör....?

På samma sätt. Hovra med muspekaren över "gilla" och välj en ny symbol

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Nu är det jul igen. Snart. Och jag längtar efter att göra pepparkakshus med barnen. Har dock 2 hyfsat glupska katter... hur orolig måste man vara? Måste vi skippa pepparkakshuset i år? Är det farligt för katter? Vi har tyvärr inget vitrinskåp eller så det kan stå i, det är framme eller inget alls som gäller. 😅

• Wow
dicliff
  • Laddar…
Pepparkakor är väl inte helt bra vare sig för katter eller hundar men tror du verkligen att de skulle glufsa i sig stora mängder pepparkakshus? Ni kan ju undvika choklad och liknande dekorationer. Inga russin tex(även om det förmodligen inte är så många katter som äter russin)

Ngt sockerbaserat godis till dekoration blir minst lika fint och är ok för katten.

Kan du inte testa med att lägga fram en pepparkaka och se om de intresserar sig för den?

Edit: jag var lite otydligt. Det är inte på ngt sätt dödligt för katter att äta pepparkakor men de kan bli påverkan i magslemhinnan. Små mängder brukar dock inte påverkar magen.

• Gilla
  • Älska
dicliff och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.