Maria T
4774 4774 skrev:
Hur kan man besöka ett katthem utan att få med sig minst 2 pälsbollar hem 🥰🥰🥰
Tja, en måste boka tid först och visa sitt intresse, träffa vid 1-2 tillfällen osv. Men helt klart finns det sötsvansar där som jag tyckte extra mycket om!

Edit Som hon den trefärgade på första fotot 😍

• Gilla
4774
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Tja, en måste boka tid först och visa sitt intresse, träffa vid 1-2 tillfällen osv. Men helt klart finns det sötsvansar där som jag tyckte extra mycket om!

Edit Som hon den trefärgade på första fotot 😍
Ja, det var ju en riktig "Helledudane!"😻

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
4774
Två katter ligger bekvämt tillsammans på en bäddad säng med mönstrade lakan, i ett sovrum med en träpanel sänggavel och ett sängbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här ser min sida av sängen ut när jag går och lägger mig. Kan säga att när jag har lyckats tråckla mig ner så slappnar missarna av och tar ungefär dubbelt så mycket plats 😸😸. Men mysigt är det 🥰🥰🥰

• Älska
  • Gilla
  • Haha
Intet och 11 till
  • Laddar…
K
4774 4774 skrev:
[bild]Så här ser min sida av sängen ut när jag går och lägger mig. Kan säga att när jag har lyckats tråckla mig ner så slappnar missarna av och tar ungefär dubbelt så mycket plats 😸😸. Men mysigt är det 🥰🥰🥰
Svartvit katt sover på ett lakan i en säng.
Skapa konto
Svartvit katt ligger och sover på en vit bädd med blå och gula lakan.
Skapa konto
Visst är det mysigt, men Hampus vill hellre ligga på lakanet! Tror att han tycker att det blir för varmt att ligga på täcket.
Likaså när han ligger i mitt knä på randiga filten, så går han ibland och lägger sig på soffan, gosekatten ❤️

• Gilla
  • Älska
Snigla och 9 till
  • Laddar…
K
Svart och vit katt sover på en persons ben iklädd rutiga byxor, kallas "benvärmaren Hampus".
Skapa konto
benvärmaren Hampus ❤️

• Älska
  • Gilla
Tomtho och 10 till
  • Laddar…
K Kakelugnen566 skrev:
[bild]benvärmaren Hampus ❤️
Vilka härliga morrhår och ögonbryn!❤️🤩

• Gilla
4774
  • Laddar…
4774
K Kakelugnen566 skrev:
[bild]benvärmaren Hampus ❤️
Pelle kryper alltid ner under täcket och lägger sig vid min mage ❤️

• Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
K
D dicliff skrev:
Vilka härliga morrhår och ögonbryn!❤️🤩
Svartvit katt ligger på någons knä, ser avslappnad ut och blundar delvis. Kattens nos och morrhår är synliga i närbild.
Skapa konto
👍 kan inte säga emot, han är så fin! Och han lägger sin tass på min hand när han vill ha kel..
fotot taget precis nu. Inte undra på att jag inte får mkt gjort med en sån här kelgris i huset! 🐈‍⬛❤️

• Gilla
  • Älska
FredrikR och 10 till
  • Laddar…
Katt på klösträd i solbelyst rum med texten "Matte, detta var ett ganska bra köp!" i förgrunden.
Skapa konto

Tolkar det (användandet) som om att nya ”boendet” var (är) godkänt 👍🐈‍⬛♥️

• Gilla
  • Älska
dicliff och 10 till
  • Laddar…
Maria T
Snigla Snigla skrev:
Wow, kattklätterträd av rang! Är det förankrat i golv och/eller tak? En kompis har ett liknande monsterträd men även tre katter, så det är "hela havet stormar" mellan varven och hon har fast takmontering.

• Gilla
  • Haha
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Wow, kattklätterträd av rang! Är det förankrat i golv och/eller tak? En kompis har ett liknande monsterträd men även tre katter, så det är "hela havet stormar" mellan varven och hon har fast takmontering.
Det är inte förankrat än, men det sitter "snöre" för saken på kattornet! Tanken är väl att förankra det lite när det fått sin permanenta plats (dvs inte mitt ute på golvet)

Men oavsett är det nya tornet avsevärt stabilare (lite tyngre) än det gamla! (det gamla har aldrig suttit fast i något heller, varken hos oss eller när han bodde hos papps - det har heller aldrig ramlat omkull eller flyttat sig på nått vis.. bara gungat lite när han hoppat upp o ner)

Är nog ganska stor skillnad om det rör sig flera katter (och om de är lite tyngre katter).

Tror inte jag ska fästa det i väggen oavsett, men hade funderat på att fästa det i takbjälken.. (då jag förväntar mig att han ska komma på att det är perfekt hoppavstånd till översta bädden från takbjälkarna). Däruppe blir tyngdpunkten lite annorlunda om han hoppar runt (känns så iaf . oavsett kan det ju inte välta iaf om det sitter ett litet snöre där!)

---
Kan nämna att han dock ramlat ner i takhålet på ena kojan några ggr hehe.. han gillar och ligga på just den kojan (?) och först fattade han inte att det var ett utgångshål på topp.. så han ramlade ner i det .. sen stack han upp huvudet genom det och tittade haha.. nu försöker han vara smidig och ligga över bara halva hålet.. så han inte trillar igenom..!

• Gilla
  • Haha
dicliff och 4 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
[bild]

Vill ha en själv anpassad för människa, 169 cm, 75 kg!

• Gilla
  • Haha
  • Älska
dicliff och 3 till
  • Laddar…
Matte lägg av.. jag zzzzover ju…

Sovande katt i en fluffig grå bädd på en soffa.
Skapa konto

Sovande katt i en lurvig korg, ser ut att bli störd under sin vila.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Tomtho och 8 till
  • Laddar…
S
Efter en vecka med halvkaos börjar det nu ordna upp sig.
Mamma katt har haft lite svårt för sin nya roll, ligger inte hos ungarna annat än vid matdags, fått såriga tuttar och behövt stöttning med att mata ungarna.
Men efter att hon flyttat alla ungarna till min säng, såren börjat läka så börjar hon så sakteliga komma in i rollen som kattmamma. Tar nog några dagar till innan alla klarar sig utan hjälp vid matningen, men viktuppgången ser fin ut o alla växer 😀
Nyfödda kattungar sover tillsammans på en röd filt med blommönster, omgivna av en täck filt.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Ingenjören och 23 till
  • Laddar…
K
Svart katt sover på en säng med mönstrade lakan.
Skapa konto
Oh, det verkar som att jag får sällskap i natt också, andra natten på rad! 🐈‍⬛❤️

• Gilla
  • Älska
  • Haha
dicliff och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.