1 302 638 läst ·
14 592 svar
1303k läst
14,6k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Vi får söva Pelle två gånger om året när veterinären rakar av honom pälsen. Tyvärr vet de bara en frisyr, nämligen kungspudel 😂. Men vi övertygar Pelle att han är så fin så hahaha.Marlen Eskilsson skrev:
Jo den här bilden är från precis innan det snöade typ i början på förra veckan
Han klättrar upp där så fort han kommer ut. Det gjorde Doris också innan, men just nu har hon knölar i pälsen så att det gör ont när hon klättrar. Hon ska till veterinären och fixa pälsen nästa vecka. De måste ge henne lugnande först. Vi lyckas inte reda ut hennes päls själva.
När vi fortfarande bodde i Årsta så hade vi grannar som undrade förfärat vad det var för stackars misshandlad katt som strök runt på innergården tills jag berättade att det var min och varför han såg ut som han gjorde. Mer pälsvård hatig har jag aldrig stött på men så är han väldigt håröm oxå stackarn ❤️
Svettdoft är mer än en katthona gått igång på, så när man har en kattnos hårtt upptryckt i armhålan vet man att det är dags att duscha. 😁Snigla skrev:
FRÅGA:
Alltså, idagupptäckte jag något nytt 😳🐈⬛ jag har Lite ledproblems och hade smort in knäna med tigerbalsam ikväll.. inga konstigheter eg (inte första gången direkt, även om det inte alltid är knäna).. men idag.. km Nisse in typ 10 min efter..….
..och han blev som tokig 😳😳😳.. alltså, kattmynta osv verkar han inte bry sig ett smack om, men när han skulle komma och få klapp och nosade lite på ena knät - så blev han ”knäpp” (alltså jag hade ju dubbla tyger på benen../knäna så han kom ju inte åt själva salvan)
Men han börja trycka mot knäet.. gnugga huvudet.. krafsa på byxorna.. jamade.. ögonen var ja.. upphetsade.. han ramlade ner från soffan tre gånger !! .. försökte man peta på honom så nafsade han efter handen..
Jag satt mest o gapa o tittadepå vad han pysslade med..
Han har aldrig reagerat på nått sådär innan.. 😳
Har ni märkt av att era katter reagerat på aändra speciella dofter/saker/liniment/salvor..
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg