1 356 798 läst ·
15 273 svar
1357k läst
15,3k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Frasse är omplacerad, inte via katthem dock, utan direkt från Frasses förra människa.
Han var 8 månader när han kom hit.
Han hade fått det riktigt bra på förra stället, förutom att vara innekatt - som verkligen inte passar herrn ifråga, nu är det sommar, nu ser vi inte till han så mycket - för här är han utekatt.
Han fick det bra här också, får härska styra och ställa fritt bland alla som avgudar honom här.
Tur att han är en trevlig och modest härskare som är snäll med tjänstefolket.
Den riktigt gulliga och jätteroliga kattungetiden är redan innan de ska få lämna sin mamma, och sen är den dessutom väldigt kort. Så det ska man väl kanske tänka på, man kommer ha en vuxen katt så gott som hela tiden.
Visst skulle det vara väldigt kul att uppleva det igen. Men ändå, hela det köret, havande kattmamma, sen ungarna, med allt det innebär, sen ska man hitta köpare och slutligen skiljas ifrån de flesta av lurvbollarna.
Tungt.
Jag har funderat på fodervärdskap, men med Frasse här så blir det väl lite av lotteri, och kanske inget någon annan vågar chansa på.
Han var 8 månader när han kom hit.
Han hade fått det riktigt bra på förra stället, förutom att vara innekatt - som verkligen inte passar herrn ifråga, nu är det sommar, nu ser vi inte till han så mycket - för här är han utekatt.
Han fick det bra här också, får härska styra och ställa fritt bland alla som avgudar honom här.
Tur att han är en trevlig och modest härskare som är snäll med tjänstefolket.
Den riktigt gulliga och jätteroliga kattungetiden är redan innan de ska få lämna sin mamma, och sen är den dessutom väldigt kort. Så det ska man väl kanske tänka på, man kommer ha en vuxen katt så gott som hela tiden.
Visst skulle det vara väldigt kul att uppleva det igen. Men ändå, hela det köret, havande kattmamma, sen ungarna, med allt det innebär, sen ska man hitta köpare och slutligen skiljas ifrån de flesta av lurvbollarna.
Tungt.
Jag har funderat på fodervärdskap, men med Frasse här så blir det väl lite av lotteri, och kanske inget någon annan vågar chansa på.
Katten har en favoritplats i uterummet, under en hylla, på en gammal ståbräda till en barnvagn. Ser allt annat än bekvämt ut, men nåt säger mig att han inte skulle trivas lika bra om jag tog bort ståbrädan. Vad tror ni?!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ursäkta att jag frågar men gör den katten något annat än sover? Eller är det bara då du lyckas fota honom?MariaiÖstergötland skrev:
Har av olika anledningar kikat på foton från mellan 2001 och 2011, vi flyttade in i huset vi ännu bor i 2001 och hade då en tigrerad katta. Sen kom en orange katta och efter henne en sköldpaddsfärgad och jag lovar det finns kort på min partner liggandes i soffan med en av dessa katter, kan bara utifrån vilken katt det gäller datera fotot.
Så svaret på din fråga @MariaiÖstergötland - katter sover oftast (och så även min man).
Så svaret på din fråga @MariaiÖstergötland - katter sover oftast (och så även min man).
Redigerat:
Maria T skrev:
Har av olika anledningar kikat på foton från mellan 2001 och 2011, vi flyttade in huset vi ännu bor i 2001 och hade då en tigrerad katta. Sen kom en orange katta och efter henne en sköldpaddsfärgad och jag lovar det finns kort på min partner liggandes i soffan med en av dessa katter, kan bara utifrån vilken katt det gäller datera fotot.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Åh, mina är ytterst aktiva.
Jag fick leta ett tag, jag ska inte ljuga, men nog gör han nåt annat än att sova...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto