Mikael_L
Frasse är omplacerad, inte via katthem dock, utan direkt från Frasses förra människa.
Han var 8 månader när han kom hit.

Han hade fått det riktigt bra på förra stället, förutom att vara innekatt - som verkligen inte passar herrn ifråga, nu är det sommar, nu ser vi inte till han så mycket - för här är han utekatt.
Han fick det bra här också, får härska styra och ställa fritt bland alla som avgudar honom här.
Tur att han är en trevlig och modest härskare som är snäll med tjänstefolket.

Den riktigt gulliga och jätteroliga kattungetiden är redan innan de ska få lämna sin mamma, och sen är den dessutom väldigt kort. Så det ska man väl kanske tänka på, man kommer ha en vuxen katt så gott som hela tiden.
Visst skulle det vara väldigt kul att uppleva det igen. Men ändå, hela det köret, havande kattmamma, sen ungarna, med allt det innebär, sen ska man hitta köpare och slutligen skiljas ifrån de flesta av lurvbollarna.
Tungt.
Jag har funderat på fodervärdskap, men med Frasse här så blir det väl lite av lotteri, och kanske inget någon annan vågar chansa på.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Katten har en favoritplats i uterummet, under en hylla, på en gammal ståbräda till en barnvagn. Ser allt annat än bekvämt ut, men nåt säger mig att han inte skulle trivas lika bra om jag tog bort ståbrädan. Vad tror ni?! :crysmile: Grå katt sover under en hylla med elkablar och städredskap, även en dammsugare syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
  • Älska
4774 och 9 till
  • Laddar…
P
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Katten har en favoritplats i uterummet, under en hylla, på en gammal ståbräda till en barnvagn. Ser allt annat än bekvämt ut, men nåt säger mig att han inte skulle trivas lika bra om jag tog bort ståbrädan. Vad tror ni?! :crysmile:
Ursäkta att jag frågar men gör den katten något annat än sover? Eller är det bara då du lyckas fota honom?

• Haha
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
mnils skrev:
Ursäkta att jag frågar men gör den katten något annat än sover? Eller är det bara då du lyckas fota honom?
Menar du att det finns katter som gör nåt annat? :thinking:

• Haha
  • Älska
  • Gilla
4774 och 7 till
  • Laddar…
Maria T
Har av olika anledningar kikat på foton från mellan 2001 och 2011, vi flyttade in i huset vi ännu bor i 2001 och hade då en tigrerad katta. Sen kom en orange katta och efter henne en sköldpaddsfärgad och jag lovar det finns kort på min partner liggandes i soffan med en av dessa katter, kan bara utifrån vilken katt det gäller datera fotot.

Så svaret på din fråga @MariaiÖstergötland - katter sover oftast (och så även min man).

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
4774 och 3 till
  • Laddar…
E
Maria T Maria T skrev:
Har av olika anledningar kikat på foton från mellan 2001 och 2011, vi flyttade in huset vi ännu bor i 2001 och hade då en tigrerad katta. Sen kom en orange katta och efter henne en sköldpaddsfärgad och jag lovar det finns kort på min partner liggandes i soffan med en av dessa katter, kan bara utifrån vilken katt det gäller datera fotot.

Så svaret på din fråga @MariaiÖstergötland - katter sover oftast (och så även min man).
Två katter undersöker en trädgård med verktyg och växtlighet i skymningen.
Skapa konto
Tre katter utomhus, en svart, två siamesiska, på trädäck vid solnedgång med grönt gräs.
Skapa konto
Tre orientaliska katter, två svarta och en grå, ligger tätt ihop på färgglad kudde.
Skapa konto

Åh, mina är ytterst aktiva.

• Gilla
  • Älska
4774 och 11 till
  • Laddar…
E
E Elektra skrev:
[bild] [bild] [bild]

Åh, mina är ytterst aktiva.

• Två katter utforskar, den ena gömmer sig under buskar, den andra närmar sig, grönt gräs runtomkring.
    Skapa konto
  • En siameskatt står i gräset under gröna vinblad, bredvid en blå trädgårdsslang.
    Skapa konto
  • Tre siameskatter sover tätt ihop i en liten bädd.
    Skapa konto
  • Siamesisk katt ligger ute, lugn blick, gräs och tält i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
4774 och 8 till
  • Laddar…
E
En av råttjägare, han blev förbannad när jag stängde dörren och åt upp råttan på altanen. :crysmile:

• Svart hund nosar på död gnagare på träyta.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Haha
4774 och 8 till
  • Laddar…
E Elektra skrev:
En av råttjägare, han blev förbannad när jag stängde dörren och åt upp råttan på altanen. :crysmile:
Klart, han ville väl också smaka!

• Haha
  • Gilla
Ingenjören och 5 till
  • Laddar…
E
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Klart, han ville väl också smaka!
Mm, jag stängde dörren så han inte kunde ta in den, så HAN åt upp den på altanen!

E Elektra skrev:
Mm, jag stängde dörren så han inte kunde ta in den, så HAN åt upp den på altanen!
Jahaaaaa, ja det var ju mer rimligt.

• Haha
Jiji och 1 till
  • Laddar…
Jag fick leta ett tag, jag ska inte ljuga, men nog gör han nåt annat än att sova... :thinking: Grå katt sitter på en stege bland husgeråd och skor på en veranda.
Skapa konto
Grå katt på fönsterbräda, soligt, gröna växter, kökskran, motljus, hushållsinteriör.
Skapa konto
Rörigt rum med katt på barnvagn, solljus, fönsterutsikt till träd, blå himmel, moln.
Skapa konto
En grå katt ligger i en grön plastbalja bredvid en röd barnstol.
Skapa konto
Grå katt tittar ut genom fönster, träd utan löv, dagtid, inomhusmöbler, lugnt landskap utanför.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
4774 och 8 till
  • Laddar…
E
Går han i sömnen?

• Haha
dicliff och 4 till
  • Laddar…
Jag tror att jag frågat detta innan, men är det inte så att katter är väldigt bra på att sova?

• Älska
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
Klart katter gör annat än sover, ibland måste man ju kolla runt lite och se om det finns något nytt ställe att prova sova på. :crysmile:

• Haha
  • Gilla
Sona2012 och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.