1 356 767 läst ·
15 273 svar
1357k läst
15,3k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Vår katt, Katten, sover på nätterna, bredvid mig, och en liten tupplur på em. Övrig tid är han upptagen med att smyga runt i trädgården eller med att smyga på hundarna samt brottas med hundarna.
Det gäller sommarhalvåret.
När vintern är som mest regnig och kall är han inne. Hundsmygandet och även brottningsmatcherna ökar i både längd och antal men så även tupplurarna. Dock sover han alltid hela natten bredvid mig.
När han inte kan vara ute (devon rex har ju inte bästa pälsen för regn och kyla) tror jag att han blir uttråkad och därför sover mer. Vi brukar försöka aktivera honom tillsammans med hundarna varje dag. Annars hade han nog sovit hela dagen och förmodligen inte på natten.
Devon rex är en generellt mkt aktiv kattras.
Det gäller sommarhalvåret.
När vintern är som mest regnig och kall är han inne. Hundsmygandet och även brottningsmatcherna ökar i både längd och antal men så även tupplurarna. Dock sover han alltid hela natten bredvid mig.
När han inte kan vara ute (devon rex har ju inte bästa pälsen för regn och kyla) tror jag att han blir uttråkad och därför sover mer. Vi brukar försöka aktivera honom tillsammans med hundarna varje dag. Annars hade han nog sovit hela dagen och förmodligen inte på natten.
Devon rex är en generellt mkt aktiv kattras.
Zorro sover stor del av dygnet, särskilt på vintern. Vi brukar säga att han är utbränd.
(Osmickrande bild.)
Yoda är riktigt pigg och busig, ibland även nattetid... pratar gärna med i tid och otid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Yoda är riktigt pigg och busig, ibland även nattetid... pratar gärna med i tid och otid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västra Götaland
· 2 574 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 2 574 inlägg