1 303 391 läst ·
14 592 svar
1303k läst
14,6k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Samma här och det är då jag går upp och öppnar för att 20 minuter senare öppna igen när nån av dem lyfter på stormhaspen och släpper den på fönsterblecket för att få komma in. Jag erkänner att jag är en slav under deras vilja.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
Igårkväll när jag gick och la mig kom han upp i sängen, trampade runt en stund bakom ryggen på mig och sov sen där hela natten. Det händer, men det är långt från varje natt, och han är definitivt inte en kelig knäkatt. Jag tolkar det som att han var glad att vara hemma igen.
Årets foto kommer här. Blixten hjälpte marginellt, han är ju kamouflagefärgad var han än är.
Årets foto kommer här. Blixten hjälpte marginellt, han är ju kamouflagefärgad var han än är.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är olika kattraser olika smidiga eller är det mer på individnivå? Jag upplever att vår är rätt osmidig.
Halkar och "ramlar" ner på golvet om han försöker sig på nåt stunt. Men det kanske är en effekt av att vara en lugn ras och dessutom innekatt.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tror det är mycket individuellt. En av våra kattor var rätt rund ("fluffig, med hängmage") och det var den snabbast smidigaste av alla och balanserade felfritt längs sänggaveln o liknande. Tänk på de dansande elefanterna i filmen Fantasia - de vet inte att de är runda om magen utan dansar Svansjön utan problem.MariaiÖstergötland skrev:
En annan kisse var lite klumpig, kanske snarare sävlig, han var sån till naturen. En tjuren Ferdinand.
Siameser ser ju smidigare ut än en Maine Coon men det behöver inte vara så.