1 356 774 läst ·
15 273 svar
1357k läst
15,3k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Inte så bra skärpa (han är en bit bort). Men jag fick iaf sällskap i 3, 42 min.. innan han försvann in i logen.. (när jag inte ville släppa in honom i vårt hus).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jodå Fajbjoj brukar alltsom oftast när man varit ifrån en stund, eller definitivt när han varit ute ”prata”. Det kan vara olika ljud och tonläge, så ibland är det så man tror att det är vardagligt och välkomnande småpratSnigla skrev:
Men jag har också för mig att Maine Coon kallas för den pratande katten.
Pappa tyckte (trodde/tolkade) allt "prat" som att katten ville ha mat.. och visst han vill ofta ha mat hehe.. men det är bara "prat" ibland.. typ som "hej här är jag, vad gör du?"Noramasen skrev:
Jodå Fajbjoj brukar alltsom oftast när man varit ifrån en stund, eller definitivt när han varit ute ”prata”. Det kan vara olika ljud och tonläge, så ibland är det så man tror att det är vardagligt och välkomnande småpratDet tråkiga är bara att jag själv inte lyckats koda av, men försöker hålla god min och konversera tillbaka efter bästa förmåga. Och hittills så har jag lyckats väl tror jag då han inte visat något annat
Ibland brukar jag bara fråga honom -Vad är det nu då prat? Och han fortsätter prata på
Men jag har också för mig att Maine Coon kallas för den pratande katten.
Ibland så kommer han bara o stryker sig o vill ha en klapp innan han går vidare.. men så spinner han redan innan han fått klapp hehe
IBLAND kan han låta riktigt uppfodrande! Då vill han ha mat och allt.. precis allt går så långsamt hehe..
Dottern meddelade att hon ibland använder ordet "purrar".Mikael_L skrev:
Men hon insåg att det är taget från engelskans "Purr" för detta fenomen.