Noramasen Noramasen skrev:
Du är säker på att det inte är hundar du har då?
Jag tror iof att Nisse tror han är en hund...

• Gilla
  • Haha
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Inte så bra skärpa (han är en bit bort). Men jag fick iaf sällskap i 3, 42 min.. innan han försvann in i logen.. (när jag inte ville släppa in honom i vårt hus).

Svartvit bild på en katt som sitter på en grusväg bredvid skräp och bräder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Svartvit bild av en katt som sitter ensam på en grusväg.
Skapa konto

Svartvit bild, ensam katt sitter mitt på en grusväg, omgiven av gräs och lite skräp.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
4774 och 4 till
  • Laddar…
N
Snigla Snigla skrev:
Jag tror iof att Nisse tror han är en hund...
Jag tror att min hund tror att den är en katt. Den strycker sig mot en och ska sitta i famnen. Den kurrar dock inte.:D

• Haha
  • Gilla
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Jag brukar för det mesta säga att katten 'spinner', men ibland kan det bli 'kurrar'.
Jag förstår dock vad folk menar så fort sammanhanget är klart (att det gäller en katt).
Finns det fler ord?

Jamar, kvirrar, gnäller?

kashieda kashieda skrev:
Jamar, kvirrar, gnäller?
Men det är ju inte samma ljud? (det är ju mer "prat")

Mja, jo. Åtminstone kvirrar gör våra i samband med spinnandet när de kommer igång ordentligt :love:

• Gilla
Noramasen och 2 till
  • Laddar…
Brukar era katter "heja" på er när ni kommer in/går förbi i rummet.. eller när katten kommer in (de som har katter som går ut) ? :giggle:

Verkar vara lite olika på hur pratsamma katterna är har jag märkt.

kashieda kashieda skrev:
Jamar, kvirrar, gnäller?
Dotterns kompis plockade upp katten och sa: ”Men den kuttrar ju inte?”

• Älska
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Bärra har bäddat ner sig själv, han undrar var värmen som fanns när han blev klippt tagit vägen...:oops:
Grå katt sover under rött täcke på säng; synlig sömnighet, mysig miljö, hemtrevligt.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
  • Ledsen
quattro1 och 12 till
  • Laddar…
Kissemisshandel! Kränkning av kattliga rättigheter!

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Kissemisshandel! Kränkning av kattliga rättigheter!
Åjo, han ville ut i kattgården efter frukost!
I både tröja och jackan... :geek:
:love:

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Brukar era katter "heja" på er när ni kommer in/går förbi i rummet.. eller när katten kommer in (de som har katter som går ut) ? :giggle:

Verkar vara lite olika på hur pratsamma katterna är har jag märkt.
Jodå Fajbjoj brukar alltsom oftast när man varit ifrån en stund, eller definitivt när han varit ute ”prata”. Det kan vara olika ljud och tonläge, så ibland är det så man tror att det är vardagligt och välkomnande småprat:thinking::D Det tråkiga är bara att jag själv inte lyckats koda av, men försöker hålla god min och konversera tillbaka efter bästa förmåga. Och hittills så har jag lyckats väl tror jag då han inte visat något annat;) Ibland brukar jag bara fråga honom -Vad är det nu då prat? Och han fortsätter prata på:rofl:
Men jag har också för mig att Maine Coon kallas för den pratande katten.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Jodå Fajbjoj brukar alltsom oftast när man varit ifrån en stund, eller definitivt när han varit ute ”prata”. Det kan vara olika ljud och tonläge, så ibland är det så man tror att det är vardagligt och välkomnande småprat:thinking::D Det tråkiga är bara att jag själv inte lyckats koda av, men försöker hålla god min och konversera tillbaka efter bästa förmåga. Och hittills så har jag lyckats väl tror jag då han inte visat något annat;) Ibland brukar jag bara fråga honom -Vad är det nu då prat? Och han fortsätter prata på:rofl:
Men jag har också för mig att Maine Coon kallas för den pratande katten.
Pappa tyckte (trodde/tolkade) allt "prat" som att katten ville ha mat.. och visst han vill ofta ha mat hehe.. men det är bara "prat" ibland.. typ som "hej här är jag, vad gör du?" :) eller bara ett lätt hej när han kommer in i rummet jag är i.. eller om han har varit ute o kommer in..

Ibland så kommer han bara o stryker sig o vill ha en klapp innan han går vidare.. men så spinner han redan innan han fått klapp hehe

IBLAND kan han låta riktigt uppfodrande! Då vill han ha mat och allt.. precis allt går så långsamt hehe..

Mikael_L
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag brukar för det mesta säga att katten 'spinner', men ibland kan det bli 'kurrar'.
Jag förstår dock vad folk menar så fort sammanhanget är klart (att det gäller en katt).
Finns det fler ord?
Dottern meddelade att hon ibland använder ordet "purrar".
Men hon insåg att det är taget från engelskans "Purr" för detta fenomen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.