E
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Är olika kattraser olika smidiga eller är det mer på individnivå? Jag upplever att vår är rätt osmidig. :crysmile: Halkar och "ramlar" ner på golvet om han försöker sig på nåt stunt. Men det kanske är en effekt av att vara en lugn ras och dessutom innekatt. :rofl:[bild] [bild]
Britterna är väl generellt inte kända för att vara några större begåvningar när det gäller att klättra och höjder, men visst finns det individuella skillnader.

• Haha
  • Gilla
MariaiÖstergötland och 1 till
  • Laddar…
100% individnivå. Mina föregående skogisar)för att dra ras-parallel) har nog varit bland dom smidigaste katter jag sett.... Nuvarande skogiskäring är så osmidig att det är ett under att hon hittar fram och bak på tassarna :p Helt klart den mest Osmidiga katt jag sett.

• Haha
  • Gilla
Bästerortarn och 5 till
  • Laddar…
L Lucif3r skrev:
100% individnivå. Mina föregående skogisar)för att dra ras-parallel) har nog varit bland dom smidigaste katter jag sett.... Nuvarande skogiskäring är så osmidig att det är ett under att hon hittar fram och bak på tassarna :p Helt klart den mest Osmidiga katt jag sett.
Vaaa sägs.. :oops: .. tur hon inte kan läsa! :seenoevil:

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
L Lucif3r skrev:
100% individnivå.
Fast det betyder rent krasst att alla olika kattraser har identiska egenskaper avseende "smidighet" och det köper jag inte. Visst skiljer det mycket mellan olika individer men nog påstår jag att även olika raser har olika typiska egenskaper.

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Fast det betyder rent krasst att alla olika kattraser har identiska egenskaper avseende "smidighet" och det köper jag inte. Visst skiljer det mycket mellan olika individer men nog påstår jag att även olika raser har olika typiska egenskaper.
Rasmus och Bärra är olika smidiga.
Både Rasmus och Bärra brukar ligga på rygg och sova, aka "Sibbestyle".

Så jag tror lite som du. (y)

• Gilla
4774
  • Laddar…
E
Alfredo Alfredo skrev:
Visst är det så, ingen perser studsar runt väggarna som en oriental och liknande raser även om det finns olika grader av klumpighet/smidighet på individnivå.

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Gustav kloar alltid när han spinner, även om han står på ett hårt golv.
Här myser han i sin kattong. ❤️

• Gilla
  • Älska
4774 och 14 till
  • Laddar…
Vi kallar det att de "semaforar", spänner ut tassarna och drar ihop dem. Särskilt när de har tassarna i luften.

• Gilla
Noramasen och 3 till
  • Laddar…
Microkatten
Appropå kloa, nu har en katt fått för sig att det är väldigt trevligt att bli upplyft i famnen och hänga med tassarna. Naturligtvis vill hon att man går runt med henne. Då kloas det i luften och spinns för fullt!

De kräver mer och mer av tjänstefolket... :thinking:

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Noramasen och 7 till
  • Laddar…
Microkatten Microkatten skrev:
Appropå kloa, nu har en katt fått för sig att det är väldigt trevligt att bli upplyft i famnen och hänga med tassarna. Naturligtvis vill hon att man går runt med henne. Då kloas det i luften och spinns för fullt!

De kräver mer och mer av tjänstefolket... :thinking:
Du får se det som att katten har större förtroende för dina förmågor, en komplimang!!!

• Gilla
dicliff och 3 till
  • Laddar…
Microkatten
Jo, de har oerhört förtroende för husfolket! Vi känner oss priviligerade! De kommunicerar också väldigt bra vad de vill, bara för oss att lyda! :D

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Fredag eftermiddag och en fika ute. Och självfallet är Fajbjoj med och vill vara lite så där social. Eller åtminstone ta tillfället i akt att stolt och egenkärt posera i motljuset.:love:
Röd långhårig katt sittande på trästock i soligt skogsglänta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Etrompa och 17 till
  • Laddar…
4774
Snigla Snigla skrev:
Brukar era katter "heja" på er när ni kommer in/går förbi i rummet.. eller när katten kommer in (de som har katter som går ut) ? :giggle:

Verkar vara lite olika på hur pratsamma katterna är har jag märkt.
Självklart :D det första de gör när de kommer in är att springa raka vägen till matte och högljutt berätta om allt de sett och gjort när de var ute. Om matte försvinner och kommer tillbaka blir hon mest utskälld ~ matte =jag. Husse däremot hälsar de bara tyst på av oklar anledning

• Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
4774
Noramasen Noramasen skrev:
Fredag eftermiddag och en fika ute. Och självfallet är Fajbjoj med och vill vara lite så där social. Eller åtminstone ta tillfället i akt att stolt och egenkärt posera i motljuset.:love:
[bild]
Oh vad fin han är. Klart man måste posera när man är så stilig :D

• Gilla
  • Älska
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.