1 356 822 läst ·
15 273 svar
1357k läst
15,3k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Vi hade en katt som kvittrade, väldigt fågellikt emellanåt, och en annan som kuttrade och lät som en gammal tändkulemotor som misstände. Kompisens två siameser tycker jag däremot inte låter så kul, de är väldigt högljudda och har ett bräkande nästan lite uppfordrande läte.
Våra katter både kuttrar och kvittrar... och Yoda ylar då han är missnöjd eller letar efter oss. Lagom trevligt klockan 05 på morgonen.Maria T skrev:
Igår lämnade vi för andra gången bort katten på pensionat. Första gången bodde han på ett ställe som var en ren och skär dröm. Rent, snyggt, ordning och reda in i minsta detalj. Griffeltavla utanför där föreståndarinnan skrev "Välkommen xxx" för varje ny katt. Kändes som ett straff nästan att hämta hem honom. 
Igår däremot, annat pensionat, då det andra låg fel till geografiskt. Inte alls samma känsla... mörkt, eftersatt, luktade en del kiss. Stackars katt, han fräste med ett ljud jag aldrig hört förut. Men vad gör man, vi kunde inte ta med honom dit vi skulle.
Tur det handlar om 2 nätter, hade det varit för en utlandssemester hade jag fått ångest tror jag.
Imorgon hämtar vi hem honom igen, längtar!

Igår däremot, annat pensionat, då det andra låg fel till geografiskt. Inte alls samma känsla... mörkt, eftersatt, luktade en del kiss. Stackars katt, han fräste med ett ljud jag aldrig hört förut. Men vad gör man, vi kunde inte ta med honom dit vi skulle.
Imorgon hämtar vi hem honom igen, längtar!
Renoverare
· Stockholm
· 20 331 inlägg
Dom vet även att vi förlåter dom fort efter att dom strykit sig mot ens ben och kurrat lite, ofta medans man håller på och serverar dom mat, som kanske inte duger så dom får lov att konstra lite för att få rätt mat serverad.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 331 inlägg
Viktigt man aldrig ger dem vad de vill ha när de håller på så därFredrikR skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 331 inlägg
Ja, eller så fortsätter katten hålla dig vaken tills du, eller din bättre hälft kapitulerar och gottgör misstaget som skedde före läggdags.AndersMalmgren skrev:
En mätt Bärra eller annan katt sover gott!
Duger inte maten jag serverar är det fritt att gå ut och hämta egen.FredrikR skrev: