1 356 780 läst ·
15 273 svar
1357k läst
15,3k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 837 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 837 inlägg
Fick höra samma sköna sång på återbesöket, hade en förhoppning att han kanske skulle vara lite lugnare på hemresan efter att ha varit sövd. Men icke...B breakman skrev:
Ordinerat att stanna inne tills det läkt, minst en vecka och gärna två.
TLDR; Bosse vill väldigt gärna ut!
Långa versionen: Har en lucka som vi kan styra med app och sätter Bosse som innekatt när vi kommer hem. Vaknar vid 04:00 av att han har en rejäl fight med luckan, kliver upp och ställer det som finns till hands för luckan vilket blir en laptop-rygga (ganska stqadig) och ett par gummistövlar. Somnar om för att bli väkt av att det händer saker under sängen... Han har tagit sig ut och dragit hem en fågel.
Jaha, låser luckan med ett vred som finns vilket gör att Frasse inte heller kommer kunna gå ut. Lägger även för en stol, plastlåda med lite batterier och lite annat. Sätter mig för att jobba och har headset på. Efter en timme eller så noterar jag att det slamrar till och ser Bosse med en fågel i munnen. Han har lyckats forcera sig förbi mina hinder och även kattluckan igen.
Bygger för ännu mer, försöker få det tätt mot dörren och lite tunga saker runt om.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jobbar vidare och noterar efter en stund att han blivit väldigt tyst, letar runt i huset utan att hitta honom, kollar ut och se där... ute och smyger i häcken hos grannen på väg mot utfodringsstället för fåglarna.
Går ut och hämtar honom, han är ganska nöjd ända tills jag närmar mig ytterdörren då han kommer på att vi är på väg in.
Nu blev det en stor trälåda för luckan, den ska han inte kunna flytta...
Som om det DÄR ska räckaB breakman skrev:Fick höra samma sköna sång på återbesöket, hade en förhoppning att han kanske skulle vara lite lugnare på hemresan efter att ha varit sövd. Men icke...
Långa versionen: Har en lucka som vi kan styra med app och sätter Bosse som innekatt när vi kommer hem. Vaknar vid 04:00 av att han har en rejäl fight med luckan, kliver upp och ställer det som finns till hands för luckan vilket blir en laptop-rygga (ganska stqadig) och ett par gummistövlar. Somnar om för att bli väkt av att det händer saker under sängen... Han har tagit sig ut och dragit hem en fågel.
Jaha, låser luckan med ett vred som finns vilket gör att Frasse inte heller kommer kunna gå ut. Lägger även för en stol, plastlåda med lite batterier och lite annat. Sätter mig för att jobba och har headset på. Efter en timme eller så noterar jag att det slamrar till och ser Bosse med en fågel i munnen. Han har lyckats forcera sig förbi mina hinder och även kattluckan igen.
Bygger för ännu mer, försöker få det tätt mot dörren och lite tunga saker runt om.
[bild]
Jobbar vidare och noterar efter en stund att han blivit väldigt tyst, letar runt i huset utan att hitta honom, kollar ut och se där... ute och smyger i häcken hos grannen på väg mot utfodringsstället för fåglarna.
Går ut och hämtar honom, han är ganska nöjd ända tills jag närmar mig ytterdörren då han kommer på att vi är på väg in.
Nu blev det en stor trälåda för luckan, den ska han inte kunna flytta...![]()
Som det skrevs om tidigare, katter kan onekligen göra sig själva till spöken och gå genom väggar om de känner för detB breakman skrev:Fick höra samma sköna sång på återbesöket, hade en förhoppning att han kanske skulle vara lite lugnare på hemresan efter att ha varit sövd. Men icke...
[bild]
Nu blev det en stor trälåda för luckan, den ska han inte kunna flytta...![]()
Alfredo skrev:
Jag råkade hitta Sveraks definition av huskatt:
[bild]
Från tidningen Kattliv, nr 3, 2023, sid 13.
Och så långt är det väl inga konstigheter. Men visste ni att det finns ett mycket strikt regelverk för hur en huskatt ska se ut för att lyckas på utställning. Vänder man sida i samma tidning beskrivs nämligen det:
[bild]
[bild]
![]()
Alltså när de drar sig upp längs skenbenet och framsidan av låret är okej när man blivit van. Men insidan och ljumskarna upp mot skrevet börjar kännas obehagligt och riskabelt att bli kastrerad....D dicliff skrev:
S Sona2012 skrev: