1 356 759 läst ·
15 273 svar
1357k läst
15,3k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Antagligen är surströmming alldeles för salt för att några djur ska må bra av den.N nallepu skrev:Hjälpte mina vänner att städa ut sommarhuset och så hittade vi flera gamla burkar med surströmming. Ville inte riskera att burkarna exploderade i soptunnan på båten så vi frågade grannen om hon ville ha burkarna. Aldrig i livet sa hon men surströmming kanske duger som hund och kattmat och visst så fort vi satt öppnaren i burken var hennes hund där och slickade i spaden och så gick hela burken åt med god aptit.
Hunden verkade må bra men på kvällen när hon drog täcket över hakan ligger hunden på kortändan och lägger av surströmmings skitar med några minuters intervaller.
Funderar på om det är ok att mata både hundar och katter med 2020 årsgång surströmming. Både katten och hunden verkade gilla surströmming men pruttgasen från djuren luktade inget vidare så vi funderade på om surströmming kanske inte var så bra. Skulle ha blivit ett stort kalas men Coronan slog till så det finns fortfarande kvar ca 15 stora burkar som ser ut som om burkarna håller på att explodera.
Man kanske skulle kunna lägga in skräpfisk på burk och sälja som hundmat när den jäst till som surströmmingen.Men hur får man vanlig fisk att jäsa till som surströmminan och bli till katter och hundars favoritmat.
[media][media]Själv föredrar jag vår stortestare Molle testar [media]
Men kanske det kan gå bra någon enstaka gång om året i liten mängd.
Renoverare
· Stockholm
· 20 288 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 288 inlägg
Jag undrade hur länge det skulle ta innan någon ställde frågan. Katten satt ganska mitt i bilden när jag tryckte på knappen till kameran. Men den var borta när bilden togs. Det går undan ibland eller mest hela tiden som dom är vakna.Grra skrev: