1 356 747 läst ·
15 273 svar
1357k läst
15,3k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Administrator
· Skåne
· 8 671 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här är en till som vilar sig i form inför helgen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men hon varvar vila med att hjälpa Per med grävning i trädgården, mest som moraliskt stöd. Jättemysigt när hon kommer in sedan och är helt jordig i pälsen.
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 837 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 837 inlägg
Känner igen det där ljudet!!! Vår katt lät konstant i bilen. Men sambon hade det värre då hon i 1 år åkte buss varannan helg Västerås - Uppsala med katten, 90 minuter ljudligt missnöje....B breakman skrev:
Sedan flyttade jag in hos dem i Västerås så det blev slut på bussåkandet, men bil tyckte hon aldrig om. Brukade ta med henne till Kungsbyn( viltpark dryg mil utanför Västerås med Älgar, Visenter, Dovhjort/ Kronhjort, Vildsvin,mufflonfår, getter, hängbuksvin, Alpackor, Lemurer, hästar, rävar mfl.
Fantastiskt kul ställe med trevlig personal, tyvärr stängde de då ägarna hade ett svårt sjukt barn som kommunen drog in personliga assistansen så föräldrarna orkade inte både ta hand om barnet och driva verksamheten!
Synd för det var många barngrupper där på dagsutflykt och lärde sig om djuren, dessutom var det väl 4-5 anställda som förlorade jobbet. Märkligt agerat av kommunen IMNSHO
Hjälpte mina vänner att städa ut sommarhuset och så hittade vi flera gamla burkar med surströmming. Ville inte riskera att burkarna exploderade i soptunnan på båten så vi frågade grannen om hon ville ha burkarna. Aldrig i livet sa hon men surströmming kanske duger som hund och kattmat och visst så fort vi satt öppnaren i burken var hennes hund där och slickade i spaden och så gick hela burken åt med god aptit.
Hunden verkade må bra men på kvällen när hon drog täcket över hakan ligger hunden på kortändan och lägger av surströmmings skitar med några minuters intervaller.
Funderar på om det är ok att mata både hundar och katter med 2020 årsgång surströmming. Både katten och hunden verkade gilla surströmming men pruttgasen från djuren luktade inget vidare så vi funderade på om surströmming kanske inte var så bra. Skulle ha blivit ett stort kalas men Coronan slog till så det finns fortfarande kvar ca 15 stora burkar som ser ut som om burkarna håller på att explodera.
Man kanske skulle kunna lägga in skräpfisk på burk och sälja som hundmat när den jäst till som surströmmingen.Men hur får man vanlig fisk att jäsa till som surströmminan och bli till katter och hundars favoritmat.
Själv föredrar jag vår stortestare Molle testar
Hunden verkade må bra men på kvällen när hon drog täcket över hakan ligger hunden på kortändan och lägger av surströmmings skitar med några minuters intervaller.
Funderar på om det är ok att mata både hundar och katter med 2020 årsgång surströmming. Både katten och hunden verkade gilla surströmming men pruttgasen från djuren luktade inget vidare så vi funderade på om surströmming kanske inte var så bra. Skulle ha blivit ett stort kalas men Coronan slog till så det finns fortfarande kvar ca 15 stora burkar som ser ut som om burkarna håller på att explodera.
Man kanske skulle kunna lägga in skräpfisk på burk och sälja som hundmat när den jäst till som surströmmingen.Men hur får man vanlig fisk att jäsa till som surströmminan och bli till katter och hundars favoritmat.
Själv har jag två burkar från 2014 i kylen. Vågar inte öppna dem för antagligen är det oätligt. Fisken är garanterat upplöst och bara sörja så det är bara att kasta ut i skogen.N nallepu skrev:Hjälpte mina vänner att städa ut sommarhuset och så hittade vi flera gamla burkar med surströmming. Ville inte riskera att burkarna exploderade i soptunnan på båten så vi frågade grannen om hon ville ha burkarna. Aldrig i livet sa hon men surströmming kanske duger som hund och kattmat och visst så fort vi satt öppnaren i burken var hennes hund där och slickade i spaden och så gick hela burken åt med god aptit.
[media][media]Själv föredrar jag vår stortestare Molle testar [media]
Vår ena dricker direkt ur kranen och vår andra slickar fukten från stenplattorna samt ur vår utevattenskål som hon får slåss om mot retandes skator och vid extrem torka, även rådjur, älgar, rävar och en grävling. Tidigare drack de så länge vattenskålen stod inne i duschen men nu dricker de bara ur den när maken eller jag sitter på muggen hahaJiji skrev: