Microkatten Microkatten skrev:
Det är ju frågan! I ena ögonblicket kan katten ligga livlös i soffan för att i nästa (=samma) ögonblick vara i köket när det vankas mat. Bärra illustrerar fenomenet fint, eller vad säger @FredrikR ? :D

[bild]
Han hör när rätt fat skramlar i köket... :oops:
:p

• Gilla
Microkatten och 1 till
  • Laddar…
N
Två katter tittar ner från en hög avsats inuti ett hus, en gråvit och en gråsvart.

Snart helg. Vad ska vi då göra för bus

• Gilla
  • Älska
Myckling och 14 till
  • Laddar…
Z
Celsian vilar sig i form inför helgen
En avslappnad randig katt ligger på ett trägolv och tittar upp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mindre smickrande vinkel på honom, han ser ju rätt rund ut, men egentligen är han rätt smärt.

• Gilla
  • Älska
Myckling och 11 till
  • Laddar…
En fluffig katt sover på rygg, med visat mage, på en grå filt.
Skapa konto

Här är en till som vilar sig i form inför helgen.

Katt solar i skuggan bland träd och buskar på jordig mark.
Skapa konto

Men hon varvar vila med att hjälpa Per med grävning i trädgården, mest som moraliskt stöd. Jättemysigt när hon kommer in sedan och är helt jordig i pälsen. :rolleyes:

• Gilla
  • Älska
  • Haha
hobbs och 12 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
[bild]

Här är en till som vilar sig i form inför helgen.

[bild]

Men hon varvar vila med att hjälpa Per med grävning i trädgården, mest som moraliskt stöd. Jättemysigt när hon kommer in sedan och är helt jordig i pälsen. :rolleyes:
Livet som kattägare. ;):heart:

• Gilla
  • Haha
4774 och 1 till
  • Laddar…
B
B breakman skrev:
Såg att en av övre hörntänderna gått av för Bosse, undra om man måste få det kollat? Verkar dock inte ha något besvär...

[bild]
Tiden vi fick hos veterinären var idag, grymt missnöjd med att åka bil då han lät konstant.

Återbesök på måndag för att ta bort tanden.

• Gilla
  • Älska
  • Ledsen
Igen och 9 till
  • Laddar…
B breakman skrev:
Tiden vi fick hos veterinären var idag, grymt missnöjd med att åka bil då han lät konstant.

[video]

Återbesök på måndag för att ta bort tanden.
Känner igen det där ljudet!!! Vår katt lät konstant i bilen. Men sambon hade det värre då hon i 1 år åkte buss varannan helg Västerås - Uppsala med katten, 90 minuter ljudligt missnöje....

Sedan flyttade jag in hos dem i Västerås så det blev slut på bussåkandet, men bil tyckte hon aldrig om. Brukade ta med henne till Kungsbyn( viltpark dryg mil utanför Västerås med Älgar, Visenter, Dovhjort/ Kronhjort, Vildsvin,mufflonfår, getter, hängbuksvin, Alpackor, Lemurer, hästar, rävar mfl.

Fantastiskt kul ställe med trevlig personal, tyvärr stängde de då ägarna hade ett svårt sjukt barn som kommunen drog in personliga assistansen så föräldrarna orkade inte både ta hand om barnet och driva verksamheten!

Synd för det var många barngrupper där på dagsutflykt och lärde sig om djuren, dessutom var det väl 4-5 anställda som förlorade jobbet. Märkligt agerat av kommunen IMNSHO

• Gilla
  • Älska
4774 och 2 till
  • Laddar…
Några kompisar funderade på om jag gått lös på mitt "klockspel"... Men jag fick göra dom besvikna och tala om att Bärra börjar anta en slimmare form och sommarkostym. :oops:
Rakhyvel och hår på ett mörkt kakelgolv, troligen efter en hund- eller kattrakning.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
  • Wow
Snigla och 6 till
  • Laddar…
"Äntligen!" sa Katten. "Nu börjar det arta sig här på landet."
Svart katt dricker vatten från handfat, kran, handduk hänger bredvid, badrumsinredning.
Skapa konto

Vi har alltså fått rinnande vatten så nu kan Katten, med lite hjälp av en yoghurtburk, dricka som det anstår en katt.

• Gilla
  • Älska
Appendix och 11 till
  • Laddar…
Harald Vitnos heter han.

• Katt ligger på höstlöv utomhus, vit med bruna ränder, ser uppmärksam ut, nära vit stolpe.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
hobbs och 15 till
  • Laddar…
Hjälpte mina vänner att städa ut sommarhuset och så hittade vi flera gamla burkar med surströmming. Ville inte riskera att burkarna exploderade i soptunnan på båten så vi frågade grannen om hon ville ha burkarna. Aldrig i livet sa hon men surströmming kanske duger som hund och kattmat och visst så fort vi satt öppnaren i burken var hennes hund där och slickade i spaden och så gick hela burken åt med god aptit.
Hunden verkade må bra men på kvällen när hon drog täcket över hakan ligger hunden på kortändan och lägger av surströmmings skitar med några minuters intervaller.
Funderar på om det är ok att mata både hundar och katter med 2020 årsgång surströmming. Både katten och hunden verkade gilla surströmming men pruttgasen från djuren luktade inget vidare så vi funderade på om surströmming kanske inte var så bra. Skulle ha blivit ett stort kalas men Coronan slog till så det finns fortfarande kvar ca 15 stora burkar som ser ut som om burkarna håller på att explodera.
Man kanske skulle kunna lägga in skräpfisk på burk och sälja som hundmat när den jäst till som surströmmingen.Men hur får man vanlig fisk att jäsa till som surströmminan och bli till katter och hundars favoritmat.
Själv föredrar jag vår stortestare Molle testar

• Haha
  • Gilla
  • Wow
Snigla och 2 till
  • Laddar…
N nallepu skrev:
Hjälpte mina vänner att städa ut sommarhuset och så hittade vi flera gamla burkar med surströmming. Ville inte riskera att burkarna exploderade i soptunnan på båten så vi frågade grannen om hon ville ha burkarna. Aldrig i livet sa hon men surströmming kanske duger som hund och kattmat och visst så fort vi satt öppnaren i burken var hennes hund där och slickade i spaden och så gick hela burken åt med god aptit.
Hunden verkade må bra men på kvällen när hon drog täcket över hakan ligger hunden på kortändan och lägger av surströmmings skitar med några minuters intervaller.
Funderar på om det är ok att mata både hundar och katter med 2020 årsgång surströmming. Både katten och hunden verkade gilla surströmming men pruttgasen från djuren luktade inget vidare så vi funderade på om surströmming kanske inte var så bra. Skulle ha blivit ett stort kalas men Coronan slog till så det finns fortfarande kvar ca 15 stora burkar som ser ut som om burkarna håller på att explodera.
Man kanske skulle kunna lägga in skräpfisk på burk och sälja som hundmat när den jäst till som surströmmingen.Men hur får man vanlig fisk att jäsa till som surströmminan och bli till katter och hundars favoritmat.
[media][media]Själv föredrar jag vår stortestare Molle testar [media]
Själv har jag två burkar från 2014 i kylen. Vågar inte öppna dem för antagligen är det oätligt. Fisken är garanterat upplöst och bara sörja så det är bara att kasta ut i skogen.

4774
FredrikR FredrikR skrev:
Gaaaahhhh, nu har Rasmus gått sönder som Bärra tenderar av göra nu och då. :oops:
[bild]
Älskade gamling, som börjar piggna på sig ordentligt efter tandoperationen. :love:
Myspys :D

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
4774
Jiji Jiji skrev:
"Äntligen!" sa Katten. "Nu börjar det arta sig här på landet."
[bild]

Vi har alltså fått rinnande vatten så nu kan Katten, med lite hjälp av en yoghurtburk, dricka som det anstår en katt.
Vår ena dricker direkt ur kranen och vår andra slickar fukten från stenplattorna samt ur vår utevattenskål som hon får slåss om mot retandes skator och vid extrem torka, även rådjur, älgar, rävar och en grävling. Tidigare drack de så länge vattenskålen stod inne i duschen men nu dricker de bara ur den när maken eller jag sitter på muggen haha :rofl:

• Gilla
Jiji och 2 till
  • Laddar…
4774
FredrikR FredrikR skrev:
Några kompisar funderade på om jag gått lös på mitt "klockspel"... Men jag fick göra dom besvikna och tala om att Bärra börjar anta en slimmare form och sommarkostym. :oops:
[bild]
Lyckas ni klippa honom själva?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.