Microkatten
Dessutom kan samma katt befinna sig på olika ställen nästan samtidigt så man tror att det finns tio katter inne istället för två. Kanske borde döpa om dem till Schrödinger...

• Gilla
  • Haha
Anna_H och 6 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
När man letar efter katten och hittar honom i kolonistugan strl XS.
[bild]
Eller varför inte under barnvagnen.
[bild]
Eller vid salladsbuffén.
[bild]
Ibland vill man ha lite högläge.
[bild]
Och ibland bara bekvämt.
[bild]
Han är så himla söt :love:

• Gilla
  • Älska
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Microkatten Microkatten skrev:
Dessutom kan samma katt befinna sig på olika ställen nästan samtidigt så man tror att det finns tio katter inne istället för två. Kanske borde döpa om dem till Schrödinger...
Verkligen! Eller så har man letat ÖVERALLT och nästa gång man vänder sig om sitter den och stirrar på en som att man är helt dum i huvudet.

• Gilla
  • Älska
hobbs och 7 till
  • Laddar…
Jumos Jumos skrev:
Han är så himla söt :love:
Ja, det är inte för inte som rasen kallas teddybjörn. :heart:

• Gilla
  • Älska
Jumos och 1 till
  • Laddar…
Microkatten
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Verkligen! Eller så har man letat ÖVERALLT och nästa gång man vänder sig om sitter den och stirrar på en som att man är helt dum i huvudet.
Precis, på flera ställen samtidigt och ingenstans alls! Det är inte för inte att Schrödinger använde sig av en katt i sitt tankeexperiment. Ingen kommer närmare tankeexperimentet i verkliga livet än en katt! :love:

• Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
Precis, på flera ställen samtidigt och ingenstans alls! Det är inte för inte att Schrödinger använde sig av en katt i sitt tankeexperiment. Ingen kommer närmare tankeexperimentet i verkliga livet än en katt! :love:
Men är den levande eller inte på de olika ställena och när den flyttar sig däremellan?

• Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Frun fyller år, självklart firas det med en liten tårta.
Bärra vet också att det är tårtkalas och vill vara med.
En rödorange katt sitter vid ett köksbord framför en tom tallrik, ett glas och en använd servett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Orange katt sitter vid matbord, framför tom tallrik och genomskinligt glas, i ett kök.
Skapa konto

En liten klick grädde.
:love:

• Gilla
  • Älska
hobbs och 14 till
  • Laddar…
Microkatten
S Sona2012 skrev:
Men är den levande eller inte på de olika ställena och när den flyttar sig däremellan?
Det är ju frågan! I ena ögonblicket kan katten ligga livlös i soffan för att i nästa (=samma) ögonblick vara i köket när det vankas mat. Bärra illustrerar fenomenet fint, eller vad säger @FredrikR ? :D

Brunt bord, genomskinlig katt, spegling, flaska, glas, ljusstrimma, dubbelt exponerad bild, visuell illusion.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Anna_H och 9 till
  • Laddar…
Mer springa behövdes inte..
Katten var inte längre där han borde ha varit..

• Halvöppen vit dörr med mässingshandtag, synlig låskista, inblick till rum med kakelgolv.
    Skapa konto
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
ja det var väl hans katt...

Snigla Snigla skrev:
Mer springa behövdes inte..
Katter är alltid precis där de ska vara. I alla fall enligt Katten.

• Gilla
Anna_H och 6 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Och du verkar tro att det är du som definierar innebörden av "borde ha varit". Stor komik... ;):crysmile::p:rofl::cool:

• Gilla
  • Haha
4774 och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Och du verkar tro att det är du som definierar innebörden av "borde ha varit". Stor komik... ;):crysmile::p:rofl::cool:
@Snigla kanske borde formulerat det" katten var inte där jag hoppats/ antog den skulle vara " ... En mer realistiskt världsbild

• Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
S Sona2012 skrev:
@Snigla kanske borde formulerat det" katten var inte där jag hoppats/ antog den skulle vara " ... En mer realistiskt världsbild
Hehe, det var han inte nej... :geek:
Han var nog dock PRECIS där han tyckte att han skulle vara..:giggle:

• Gilla
4774
  • Laddar…
Nisse verkar uppskatta när jag masserar hm nacken/mellan/på ena sidan av skuldrorna.. på honom. Han liksom lägger huvudet på nått konstigt sätt neråt.. och sedan dreglar han så de blir en blöt pöl nedanför..

:oops::thinking: Först trodde jag han hade ont eller nått (för det är uppenbart skönare på ena sidan, även om båda går bra..).. men han varken gnäller, rycker till, rör sig, river, biter.. eller nått.. ibland vill han dock att jag torkar av munnen/bort dreglet hehe..

Mysko liten katt..

Jag började med lite massage mest för jag var van o massera hunden.. hon gillade det visserligen, men hon dreglade inte såsom katten.. (de kan droppa när man klappar annars med och han tycker det är mysigt.. men vid nack/skuldermassage.. kan man nog fylla på ett glas..) :giggle:

• Gilla
  • Haha
4774 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.