1 356 779 läst ·
15 273 svar
1357k läst
15,3k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Jag förstår nog inte riktigt frågan. Vill du "halvadoptera" någon grannkatt eller vad är det egentligen du vill?K Kurt-olsson skrev:
Du skriver "Jag vill inte köpa en katt", vilket jag tolkar som att du inte vill äga en katt permanent, men ändå vill du ha en "på landet" för att "mysa i soffan" med. Jag får inte riktigt ihop detta, men missförstår dig antagligen.
Du har rätt, jag får inte ihop det heller. Jag hoppar kattprojektet! HahaAlfredo skrev:
Jag förstår nog inte riktigt frågan. Vill du "halvadoptera" någon grannkatt eller vad är det egentligen du vill?
Du skriver "Jag vill inte köpa en katt", vilket jag tolkar som att du inte vill äga en katt permanent, men ändå vill du ha en "på landet" för att "mysa i soffan" med. Jag får inte riktigt ihop detta, men missförstår dig antagligen.
Man kan inte få allt hehe, men jag förstod vad du menade!K Kurt-olsson skrev:
Det är troligen inte helt omöjligt att du kan få sällskap av en vildkatt.. men om du börjar mata den, så kommer den ju återkomma oftare för mer matning.. och även om den kanske inte är social från början.. så kommer den vänja sig vid dig om du fortsätter mata den..
MEN.. då har du ett hmm.. "problem" då har du ju helt plötsligt blivit med katt och du har ett ansvar för den. Börjar man mata en katt (eller eg vilket djur som helst) så börjar de förlita sig på dig.. och du har plötsligt det där ansvaret..
.. som du inte ville ha från början!
Exakt så tänkte jag, men som du säger så kommer katten räkna med att matas och då faller det. Men du tolkade min fråga korrekt. 😀Snigla skrev:
Man kan inte få allt hehe, men jag förstod vad du menade!
Det är troligen inte helt omöjligt att du kan få sällskap av en vildkatt.. men om du börjar mata den, så kommer den ju återkomma oftare för mer matning.. och även om den kanske inte är social från början.. så kommer den vänja sig vid dig om du fortsätter mata den..
MEN.. då har du ett hmm.. "problem" då har du ju helt plötsligt blivit med katt och du har ett ansvar för den. Börjar man mata en katt (eller eg vilket djur som helst) så börjar de förlita sig på dig.. och du har plötsligt det där ansvaret..
.. som du inte ville ha från början!
Tog en paus i gräsklippningen igår.. och satte mig vid min picknickbänk - fick lite sällskap..
Vi satt bägge två och spanade på Räven ute på åkern framför oss..
Sen skulle vi tydligen kolla av gräskvaliten på gräset jag lämnat..
När jag slog igång gräsklipparen igen, försvann han spårlöst..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi satt bägge två och spanade på Räven ute på åkern framför oss..
Logga in
Skapa konto
Sen skulle vi tydligen kolla av gräskvaliten på gräset jag lämnat..
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
När jag slog igång gräsklipparen igen, försvann han spårlöst..
Inga andra än katter kan få vilande att se så skönt ut.
Tycker att dessa två bilder på en del av min flock inger lite Lördagsfeeling
Tycker att dessa två bilder på en del av min flock inger lite Lördagsfeeling
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 609 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 609 inlägg
Igår blev det en liten morgonpromenad med Diablo och hundarna.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Morsans Mia.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Wow, såg inte alls lika sur ut som brukligt, ser bara aningen trött ut på en bild.Intet skrev:
Det finns väl en katt som blev berömd tack vare sin sura uppsyn, med ett eget konto på internet, som hette "grumpy cat", eller nåt sånt.
Den katten såg för det mesta lite sur ut, vare sig den lekte, myste, eller faktiskt var förbannad.
Jag tror den här bilden på "Grumpy cat", jag tror också att hon har dött, endast 7 år gammal.
Logga in
Skapa konto
https://en.wikipedia.org/wiki/Grumpy_Cat