Byggahus.se

Alig eller Soliduct

1. P
    Medlem · Stockholm · 111 inlägg

perka99

Medlem
    Ska installera FTX och ska köpa paket från Alig eller Soliduct.
    Någon som köpt FTX paket från dem? Har det fungerat bra isf?

Prismässigt verkar de ligga ungefär på samma nivå

2. R
    Självbyggare · Stockholm · 7 855 inlägg

Robert-san01

Självbyggare
    Jag har köpt alla delar från Soliduct till mitt egenbygge. Funkat otroligt bra!

• Laddar…
  3. Snailman
    Medlem · Västra Götaland · 4 986 inlägg

Snailman

Medlem
    Köpte från alig, funkade bra, ritningen var nog lite dyrare än soliduct, men ventkillen jobbade på alig, tror inte soliducts jobbar på soliduct.
    utan är extern.
    sen kör alig med Lindabs rör och de har dubbla gummiflärpar, och så verkar inte soliducts se ut på deras bilder.

Tror de säljer lite olika aggregat, så om du ska ha ett visst aggregat så?

4. P
    Medlem · Stockholm · 111 inlägg

perka99

Medlem
    Lyfter denna tråd igen då jag inte kommit igång med bygget ännu. Verkar som att soliduct har bättre priser på aggregat nu?
    Någon som kan rekommendera FTX-aggregat till ett hus på ca 250kvm?

5. K
    Medlem · Stockholm · 1 671 inlägg
    Utgå inte från priserna i webshoppen.
    När du har materialspec klar så mailar du in den och per om en offert, först då ser du vem som ligger bäst i pris.

I mitt fall vart det Alig, Alig gjorde även projekteringen inkl materiallistan..
    Dom hade missat att läsa sin egen ritning rätt när dom gjorde listan så det saknades lite grejor, dom kompletterade min order med saknade prylar utan någon som helst extra kostnad.

6. Snailman

Snailman

Medlem
    Jag handlade ritningen och rören från Alig och sen aggregatet från soliduct.

(Ville inte få aggregatet onödigt tidigt så jag tappade garantitid, jag är ju ganska långsam med bygget, och när jag behövde det var Soliduct billigare på det.)

Redigerat 4 jun 2019 10:13
  7. F
    Husägare · Skåne · 1 084 inlägg
    Jag fick också en bra offert och bra tips från Alig, de var mycket hjälpsamma och snabba leveranser.

8. Chrille.B
    Renoverare · götene · 72 inlägg

Chrille.B

Renoverare
    Ringde och prata med Alig när jag skulle beställa ftx agg och tillbehör, fick ännu bättre pris än på deras hemsida. Riktigt bra support och trevlig personal, mycket nöjd!

9. Snailman

Snailman

Medlem
    För att klargöra, så bad jag om offert från Alig innan jag beställde.

10. N
    Medlem · Norrbotten · 25 inlägg

nillert

Medlem
    Har hört bra f
    Kollegor har rekommenderat mig Östbergs Heru EC serie, tänkte själv köra på HERU 160. Det borde fungera bra till 250 m2 eventuellt gå upp ett steg. Du kan simulera flöden och vad du får för SFP värde etc på deras hemsida. Sitter och sätter ihop en materiallista på soliduct själv inför sommarens projekt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.