Svärfar hade en — tror jag — komplett utrustning för gassvetsning och innan vi återlämnade flaskorna tog jag av manometrarna och stoppade dem i en kartong. Igår, tjugo år senare dök kartongen upp igen och jag tänker såklart göra mig av med dem.

Gamla SCK gassvetsmanometrar för acetylen och syre på ett brunt bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fabrikatet är SCK, såvitt jag vet är de funktionsdugliga.
Min fråga är om någon insatt vet om det kan finnas något intresse för dem eller om det är skrotvärdet som gäller?

Utöver de här mätarna har jag också ett plåtetui med olika handtag och munstycken, ska se om jag kan rota reda på det och lägga upp en bild.

Alla upplysningar tas tacksamt emot!
//Ronnie

Jag säger soptippen, få se om nån säger emot mig. Avsaknad av backslag och allmänt skick på övrigt.

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Som sägs.Det på bild har passerat datumet för länge sen, inte godkänt i dag. Däremot din låda med brännare och annat i är brukbara saker och inget fel att använda.

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Jag ser perfekta bitar av mässing som kan användas bla till ferruler till dina stämjärn?

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Jag ser perfekta bitar av mässing som kan användas bla till ferruler till dina stämjärn?
NU vart jag nyfiken """ ferruler till dina stämjärn """ vad är det ?

J jonaserik skrev:
NU vart jag nyfiken """ ferruler till dina stämjärn """ vad är det ?
Tre olika typer av stämjärn och deras komponenter mot vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Frustrator Frustrator skrev:
Vill du ha dem?
//Ronnie

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.