Håller på att renovera mitt badrum..
Har ett äldre vattenburet element sånt välvt i äldre stil..hantverkarna menar att det är ett "rolls royce" element..nu är detta enda värmekällan i badrummet.Nu med renoveringen ska jag koppla på en hand dukstork i krom som kommer bli belägen ovanför elementet isåf..
Min tanke är att det kanske skär sig..Den nya stilen är ju modern, inte äldre stil..blir vitt,grått o krom..kan man blanda så ändå med äldre element o ny handdukstork?
Min tanke från början var att ha en stor hand dukstork o ta bort elementet men blev tipsad att det inte var så bra ide ifall det inte ger samma värme...att det är bättre att köra på båda..
annars byta ut det äldre elementet till ett nyare modernare men det skulle tydligen inte vara lika bra som vissa av dessa äldre..
Tycker elementet är helt ok bara man målar det, o funkar fint men osäker på stilen här..Badrummet är ca 10kvm i lägenhet.
Vad säger ni?
Har ett äldre vattenburet element sånt välvt i äldre stil..hantverkarna menar att det är ett "rolls royce" element..nu är detta enda värmekällan i badrummet.Nu med renoveringen ska jag koppla på en hand dukstork i krom som kommer bli belägen ovanför elementet isåf..
Min tanke är att det kanske skär sig..Den nya stilen är ju modern, inte äldre stil..blir vitt,grått o krom..kan man blanda så ändå med äldre element o ny handdukstork?
Min tanke från början var att ha en stor hand dukstork o ta bort elementet men blev tipsad att det inte var så bra ide ifall det inte ger samma värme...att det är bättre att köra på båda..
annars byta ut det äldre elementet till ett nyare modernare men det skulle tydligen inte vara lika bra som vissa av dessa äldre..
Tycker elementet är helt ok bara man målar det, o funkar fint men osäker på stilen här..Badrummet är ca 10kvm i lägenhet.
Vad säger ni?
Kakla i gammaldags stil det vill jag inte.Vill ha mer modern stil..
Fick rådet av rörmokare att ha kvar elementet o sätta dit en handukstork med för bästa effekt ..Hur många watt vilken effekt bör det vara om jag ska byta till enbart handukstork för att motsvara nuvarande element?
Fick rådet av rörmokare att ha kvar elementet o sätta dit en handukstork med för bästa effekt ..Hur många watt vilken effekt bör det vara om jag ska byta till enbart handukstork för att motsvara nuvarande element?
Kolla här http://badkarskungen.e-butik.se/
gå till radiator - sektionsradiator och sök rätt på ett med samma storlek som du har i badrummet. Här ser du hur många watt de avger.
gå till radiator - sektionsradiator och sök rätt på ett med samma storlek som du har i badrummet. Här ser du hur många watt de avger.
jag undrar om du behöver en vattenuppvärmd handdukstork. Ställer du din element på max och har bara en enkel upphängningsstege för handdukar över det varma element så torkar dom snabbt.
Går dock inte att slippa om det skall vara en eltork för sommartid. Den kan du kanske placera på annat ställe om du inte tycker dom passar ihop? Eller välj en vitt handukstork till den vita radiatorn.
gaia
Går dock inte att slippa om det skall vara en eltork för sommartid. Den kan du kanske placera på annat ställe om du inte tycker dom passar ihop? Eller välj en vitt handukstork till den vita radiatorn.
gaia
brukar tipsa mina kunder om att lämna in dom gammla elementen på blstring och pulverlack då blir dom riktigt fina, kanske ta de ett steg till, pulverlack fast i snygg matchande färg. skulle kunna tänka mig ett svart som man kopplar med kromrör!
Om man nu har övrig badrumsinrednng i svart.
Om man nu har övrig badrumsinrednng i svart.
Det var en bra ide..men övrig badrumsinredning kommer gå i vitt..så blir nog till att byta ut elementet till ett sånt platt mer modernt o sen blir det krom handdukstork ovanför kopplat på det vattenburna..kanske inte blir toppen så heller utseendemässigt men får nog duga..helst skulle ju jag vilja ha endast torken o inget element..vilket inte rekommenderas så
Klicka här för att svara
