23 830 läst ·
23 svar
24k läst
23 svar
Åldrad takavvattning i zink magnesium?
vilket fabrikat ?Z ZedLeppelin skrev:Japs, arbetet är påbörjat. Blir snyggt! Jag räknade med att det blir typ blyertsgrått med tiden. Vill ju helst ha den nya lystern, men den mattas väl av med tiden. (Obs! Helst skulle vi såklart ha bara zink magnesium-plåt överallt på huset, men för tillfället får det vara lite blandat med röda och vita plåtdetaljer.)
G gnemil skrev:[bild]
Taket nylagt
[bild]
Taket efter ca 2 år
[bild]
På denna bilden har taket legat i ca 1 år och nocken har jag lagt precis när bilden togs
Var detta Rhein zink eller Magnesium zink? Så fint hur det har åldrats !G gnemil skrev:
Vi funderar på att lägga ett tak i zink magnesium; jag vore tacksam om någon kunde lägga upp bilder på hur deras tak ser ut, gärna både som nylagt och idag. Efter sommarens värmebölja vi helst inte ha ett tak som blir för mörkt (=varmt). 🥵
Roja68 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett par bilder på ett tak som är nylagt med Plannja Zink Magnesium (Zinkmagnesium). Får be att återkomma senare med bilder på hur det åldras då det bara legat en vecka... 🙂
Som ni ser är taket f n "silver" och så blankt att taket ser blått ut om det är blå himmel och grått vid mulet väder.
Klicka här för att svara