Byggahus.se

Alanex Tak - erfarenheter?

1. E
    Medlem Nivå 5
    Hejsan. Jag tänkte bara kolla om det är någon som har erfarenhet av firman Alanex Tak i Stockholmsområdet? (adress i Järfälla och Tungelsta)

Vid googling hittar jag inga omdömen åt något håll trots att de påstår sig hållit på sedan 2013, och firman är registrerad som Enskild och således inga publika ekonomisiffror utan att betala för uppgifter.

Facebooksidan verkar nyligen skapad i år.

Kom i kontakt med dem via dörrknackning då de enligt uppgift har jobb på g i mitt område. Och mitt tak sjunger på de sista verserna om man bara talar ålder (inga tecken på läckage annat än runt takluckan dock) så tänkte de iaf kunde få göra en kostnadsfri besiktning och komma med förslag.

/egge

2. H
    Medlem Nivå 1
    Hej
    Hur gick det, kollade de taket och gick du vidare för att renovera?

3. E
    Medlem Nivå 5
    Vi valde att inte gå vidare med Alanex. Tog in ytterligare några offerter och fick av flera anledningar bättre magkänsla för annat företag som just nu lägger på de nya pannorna.

Har inte sett att Alanex jobbar någon annanstans i området heller, men rör mig iofs inte överallt .

Edit: Alanex kollade taket och kom med offert direkt på plats. Det företag vi valde istället ingav större förtroende och hade inte lika bråttom att få ett svar på offerten.

/egge

• Laddar…
  4. H
    Medlem Nivå 1
    Tack för återkoppling

5. L
    Husägare Nivå 4
    Hejsan!
    Vad heter företaget ni valde till slut och blev ni nöjda?

6. E
    Medlem Nivå 5
    Vi valde Takbolaget i Sverige AB. Far och son i Mariefred. Vi är nöjda, både med hur arbetet, kommunikation och frågeställningar sköttes och även resultatet.

Noteras bör att det fanns och fortfarande finns en del varningsklockor när man kollar upp företaget. Jag ställde raka frågor om detta vid besiktning inför offert, vilket ledde till ett långt samtal med i mitt tycke rimliga svar som till viss del gick att kontrollera vidare. Summan blev en bra magkänsla, inte den billigaste offerten men ett bra samarbete och nöjd kund. :)