2 619 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
akvarie i källare
Ursäkta min fråga som är lite OT:
Jag undrar bara hur stort akvarie Du har då??
Dunstar 10-15 liter per dygn?!?
Jag hade tidigare ett mellanstort akvarie,
men upplevde inte att det dunstade speciellt mycket vatten ur det.
Jag undrar bara hur stort akvarie Du har då??
Dunstar 10-15 liter per dygn?!?
Jag hade tidigare ett mellanstort akvarie,
men upplevde inte att det dunstade speciellt mycket vatten ur det.
Har du en bra fungerande inomhus ventilation med till & frånluft torde det kunna räcka. Gärna mekanisk.
Du kan ju även installera en avfuktare med hygrostat där du ställer in exempel 60 Rf % när luftfuktigheten överstiger detta värde så går avfuktaren igång, Förmodligen kommer den inte gå särskilt ofta beroende på vilken kapacitet avfuktaren innehar.
Du kan ju även installera en avfuktare med hygrostat där du ställer in exempel 60 Rf % när luftfuktigheten överstiger detta värde så går avfuktaren igång, Förmodligen kommer den inte gå särskilt ofta beroende på vilken kapacitet avfuktaren innehar.
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Sätt in en paxfläkt. Billigst och klart smart. Saltvatten är speciellt både med avdunstning och att saltet alltid klättrar. Du får skador med 10 liters avdunstning.
Sen så lägg till lite extra glaslister så att saltet är på plats, i akvariet.
Har samma tankar och kommer troligen bygga in ett stort kar (dock ej säker på salt ännu...) i väggen mellan sovrum och vardagsrum.
Lycka till!
Sen så lägg till lite extra glaslister så att saltet är på plats, i akvariet.
Har samma tankar och kommer troligen bygga in ett stort kar (dock ej säker på salt ännu...) i väggen mellan sovrum och vardagsrum.
Lycka till!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden