Jag körde en backspolning på ett av mina filter igår och det verkar ha hakat upp sig och står nu bara och spolar ut vatten. Testat att köra om men får det icke att funka. Är lite sugen på att skruva isär ventilklumpen och kika.... är det klokt tro? Figuren visar en bild på ventilen. Nån som vet vad en sånnhär typ heter.. Hade gärna sett en sprängskiss så jag förstår hur den funkar...
sista utvägen är ju såklart att ringa rörnissen men man vill ju lösa problemen själv
sista utvägen är ju såklart att ringa rörnissen men man vill ju lösa problemen själv
Troligen har du en ventil som har fastnat och inte stänger, blir så efter ett tag. Det är viktigt att man håller dom där grejorna rena. Idag finns det filter som renar vattnet innan det kommer till dom rörliga delarna i automatiken.
Jag tror att det är vattenteknik som har empress filter. Det är nog till att investera i en ny automatik, så är du lite händig och klåfingrig så skulla jag riva isär den och försöka göra rent den.
Du har som sagt inget att förlora.
Är det ett järnfilter så doppa i citronsyra eller rostlösare.
Lycka till!
Med vänlig hälsning, Morgan
Jag tror att det är vattenteknik som har empress filter. Det är nog till att investera i en ny automatik, så är du lite händig och klåfingrig så skulla jag riva isär den och försöka göra rent den.
Du har som sagt inget att förlora.
Är det ett järnfilter så doppa i citronsyra eller rostlösare.
Lycka till!
Med vänlig hälsning, Morgan
Klicka här för att svara