Snälla .. Har en jordfelsbrytare som löser ut trots att inga säkringar är påslagna.
Vad tyder detta på?
Tack på förhand!
Vad tyder detta på?
Tack på förhand!
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 840 inlägg
Det mest troliga är det som Tobbe säger, vilket innebär elektriker som kopplar loss nollor i centralen för att lokalisera felet. Det finns inte mycket du kan göra själv, förutom givetvis att dra ur alla stickproppsanslutna apparater och prova, ifall felet ligger i någon av dem.
Tack för snabba svar. Glömde ta bort överkopplingsbygeln mellan jordplint och nollplint 
Sitter de alltid ihop vid leverans av en ny central?
(Jag vet att man kan och bör ringa en elektriker)
Sitter de alltid ihop vid leverans av en ny central?
(Jag vet att man kan och bör ringa en elektriker)
Vågade inte ..
Hager central?Novisfixaren skrev:
Har varit där med, kliade i huvudet länge då iaf jag tyckte den där bygeln snarare såg ut som en låsning för att hålla plinten på plats...
Haha EXAKT.. La inte märke till den alls... Ja, Hager central .. Men pust pust kunde varit nåt värre.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 840 inlägg
Vill du inte få din nya elcentral exemplarisk då med vår hjälp 
Det finns ingen anledning att tveka - inte våga - här svingas inga pekpinnar, eller hur?
Den där hagerbygeln missar de flesta
Det finns ingen anledning att tveka - inte våga - här svingas inga pekpinnar, eller hur?
Den där hagerbygeln missar de flesta
Ska tänka på saken 
