24 071 läst ·
33 svar
24k läst
33 svar
Akut hjälp, skum budgivning
Nu är det budgivning efter tredje omgången visningar, 2050' ligger högsta på fredagskvällen, två budgivare. Får se om det fortsätter på måndag. Tänk att de kunde sålt till oss för 2250' om inte mäklaren börjat strula och ta emot samma bud två gånger och sedan stressa oss så vi hoppade av, fast mäklaren sa att det var säljarna som hade bråttom.
Hubbe2 skrev:
Värst vad alla verkar skylla på mäklaren!platon1980 skrev:Nu är det budgivning efter tredje omgången visningar, 2050' ligger högsta på fredagskvällen, två budgivare. Får se om det fortsätter på måndag. Tänk att de kunde sålt till oss för 2250' om inte mäklaren börjat strula och ta emot samma bud två gånger och sedan stressa oss så vi hoppade av, fast mäklaren sa att det var säljarna som hade bråttom.
Rent allmänt, hur tycker ni mäklare ska göra om en spekulant kommer med konstiga bud eller beter sig märkligt? Får de säga att de inte accepterar ett bud eller att vederbörande inte får "vara med"? Det måste väl ändå vara upp till säljaren att avgöra, eller?
Alltid trist när någon krånglar i affärer och ställer till det för övriga inblandade...q(;^
På den punkten behöver man inte tycka så mycket. Det finns tydliga regler (att det är säljaren som bestämmer). Dock så har jag en känsla av att mäklaren kan påverka mycket med rekommendationer.Wagner skrev:
Jag lyssnar i alla fall noga till mäklarens råd. Han säljer hus varje dag, jag gör det ett par gånger - totalt.
Klicka här för att svara