Hej! Jag är ny här och är inte så kunnig på husmaterial mm. Hur som, vi upptäckte imorses fuktfläckar på taket i hallen på entréplan och även på väggen, vi tror inte de varit där speciellt länge då vi inte tidigare sett dem (bifogar bilder så ni kan se). På ovanvåningen ligger badrummet som är ungefär där fuktskadorna uppstått. Både badrummet och ytskikten är nyrenoverade sedan ca 1 år tillbaka av förra ägaren. Vår fråga är om ni vet vad detta kan bero på och vad som behöver göras? Tacksam för råd och hjälp
Mvh Linda och Marcus
Mvh Linda och Marcus
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Har ni möjlighet att ta upp ett hål i väggen för att ta reda på orsaken så skulle jag råda er att göra det så snart som möjligt.
Om inte, så kontaktar ni erat försäkringsbolag och kollar om det finns möjlighet till jourhjälp.
Om inte, så kontaktar ni erat försäkringsbolag och kollar om det finns möjlighet till jourhjälp.
Tack för svar! Hur bråttom tror du att det är? Vi tänkte vänta tills måndag nämligen då det ju helgdag idag redan och brukar ju vara svårt att få tag på folk då. Vi har inte använt badrummet på ovanvåningen sedan skadorna upptäcktes.
Förre ägarens doldafelförsäkring är till för att skydda säljaren. Dolda fel är säkjarens ansvar (om det är ett dolt fel). Gjorde ni någon besiktning vid köpet? Om ni inte gjorde en egen har ni en större uppförsbacke.
Börja med att kontakta försäkringsbolaget, de flesta bolag svarar och kan ge råd trots att det är röda dagar.
Förmodligen kommer vattnet från avloppet och då får man stopp på läckan genom att, som ni redan gör, inte använda badrummet. Men Om det skulle vara så att det är en vattenledning som sprungit läck så bör man stänga av vattnet så fort som möjligt.
Förmodligen kommer vattnet från avloppet och då får man stopp på läckan genom att, som ni redan gör, inte använda badrummet. Men Om det skulle vara så att det är en vattenledning som sprungit läck så bör man stänga av vattnet så fort som möjligt.
Hej! Ursäkta för sent svar. TACK för all hjälp och goda råd. Vi har nu varit i kontakt med vårt försäkringsbolag. En besiktningsman har vart hemma hos oss som sade att skadorna inte verkar vara så stora samt att de funnits i cirka en vecka. Nästa steg är att en snickare kommer hem till oss för att se vad som behöver åtgärdas sedan får vi se vad som händer.
Tack igen för all hjälp
Tack igen för all hjälp
Vad hade hänt?Lindmarc skrev:Hej! Ursäkta för sent svar. TACK för all hjälp och goda råd. Vi har nu varit i kontakt med vårt försäkringsbolag. En besiktningsman har vart hemma hos oss som sade att skadorna inte verkar vara så stora samt att de funnits i cirka en vecka. Nästa steg är att en snickare kommer hem till oss för att se vad som behöver åtgärdas sedan får vi se vad som händer.
Tack igen för all hjälp![]()
Klicka här för att svara