Nån som vet ifall de finns nån 3:e parts kortläsare så man kan köra med tagg eller är det kört?

A ante_ante skrev:
Nån som vet ifall de finns nån 3:e parts kortläsare så man kan köra med tagg eller är det kört?
Rent teoretiskt kan du bygga det av an kortläsare + en SpaceControl.
Vet flera som använd just SpaceControl för styrning av larmet via tex hemautomationssystem

• Gilla
ante_ante
  • Laddar…
Vad är skillnaden med att fylla på surf via länken direkt på första sidan? Får mer GB per insättning?
Jag har ett Bas kontant kort.

Får upp samma priser som 0,2 GB för 100kr om jag också väljer +Saldo.

Skärmavbild av mobildataåterstående och saldo samt priser för påfyllning av surf.

Shakula Shakula skrev:
Vad är skillnaden med att fylla på surf via länken direkt på första sidan? Får mer GB per insättning?

[bild]
Har det inte med giltighetstiden att göra? Ajax behöver ju väldigt lite data så bättre att det är giltigt längre.

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Shakula Shakula skrev:

[bild]
Om du väljer deras 1GB för 55:- så är det bara giltigt i 30 dagar. Bas och Standard är giltiga tills dom är slut (eller max 1 år)

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Hur länge håller batterierna för er?
Min app varnar nu efter 4 månader att ena inomhussirenens batteri är urladdat. Urdäligt om det stämmer.

Räckte fa
Erik Hellgren Erik Hellgren skrev:
Låter som ett dåligt batteri.
Det händer då o då oavsett fabrikat att ett dåligt batteri slinker igenom.
Räcker med att det ena var ett dåligt från start. 2 st cr123a
[länk]
Ena batteriet var slut/trasigt. Räckte att byta ett.

M minitoy skrev:
Har inte den. Har dessa.
Jag har samma i comviq appen men om man går in på deras hemsida hittar jag standard alternativet

A
Jag har en vanlig AJAX Hub men har nu införskaffat en PLUS istället. Tänkte ge min hub till mina föräldrar.

Två frågor:
Hur avregistrerar man en hub så att nästkommande kan använda/registrera på ny mailadress osv.?

Kan man föra över inställningar från en hub till en annan?

Hybenos skrev:
Jag har en vanlig AJAX Hub men har nu införskaffat en PLUS istället. Tänkte ge min hub till mina föräldrar.

Två frågor:
Hur avregistrerar man en hub så att nästkommande kan använda/registrera på ny mailadress osv.?

Kan man föra över inställningar från en hub till en annan?
Du kan inte i dagsläget föra över inställningar från en Hub till en annan.

Med Hub:en du ger bort är det enklaste att ta bort alls användare utom dig själv, gör en reset (tar bort allt utom just användare) o så bjuder du in den nya admin. Därefter tar du bort dig själv (om du inte ska ligga kvar)

Jag har installerat en dahua k46 och sen lagt till den i ajax-appen. Men bilden är bara vit. I dahuappen kan jag se den.

Har inget minneskort i kameran än, kan det spela in?

Om jag byter användarnamn/lösen får jag upp att det är fel - så jag gissar att det jag lagt in är rätt.

Någon som har tips?

Måste filmerna ligga i dahuas cloud för att de ska gå att se i ajax-appen? Jag har startat en gratis-prenumeration på dahuas cloud, men den laddar inte upp något dit verkar det som av någon anledning. Instruktionerna är ju allt annat än bra!

T Tosse skrev:
Måste filmerna ligga i dahuas cloud för att de ska gå att se i ajax-appen? Jag har startat en gratis-prenumeration på dahuas cloud, men den laddar inte upp något dit verkar det som av någon anledning. Instruktionerna är ju allt annat än bra!
Jag har samma problem om jag lägger till min Dahua K46 i Ajax app med deras Dahua integration. Funkar att lägga till kameran men bara en vit sida som visas där videon ska synas. Jag har dock öppnat portar i routern så att jag kan köra RTSP istället och det fungerar alldeles utmärkt. Jag tror att det kan vara ett problem som beror på h265 kodningen av videoströmmen. Alla Dahua med h264 verkar fungera. Det ska inte behövas att ha molnlagringen från Dahua eller ett minneskort i kameran.

Det ska gå att ställa om kameran till h264 genom att ladda ner en av Dahuas programvaror till Windows och konfigurera kameran. Jag orkade dock inte göra det då det fungerar med RTSP för mig. Men du får gärna prova detta om du orkar. Googla på "Dahua camera Windows software" eller liknande.

• Gilla
Tosse
  • Laddar…
Tack för info! Hade du någon instruktion kring portar för rtsp? Och vad rtsp-adressen är?

Vinner man något på att titta genom ajax-appen jmf dahuas imou-app?

Mvh
Tobias

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.