Hej, som ni förstår så räckte inte spacklet till. Så jag måste köpa mer imorgon. Kan jag lägga ny sats efter 28timmar? Är det något annat att tänka på? Det som jag använder är Thermoplan från Casco.

/jimmy

Det kan du göra. Se till att prima innan och låta torka bara. Det är också bra om det inte behöver gå mot noll precis vid brunnen, utan att du kanske kan skrapa ur lite vid behov så den nya omgången inte läggs tunnare än 3-4 mm.

jon_h skrev:
Det kan du göra. Se till att prima innan och låta torka bara. Det är också bra om det inte behöver gå mot noll precis vid brunnen, utan att du kanske kan skrapa ur lite vid behov så den nya omgången inte läggs tunnare än 3-4 mm.
Jag har plats för ~4mm vid brunnen.
Tänker prima nu ikväll då är så är primern garanterat torr imorgon kväll ;-)

Kanon och tack för hjälpen!

Egentligen bättre om du väntar med att prima tills i morgon bitti så spacklet får stå öppet lite längre. Men det funkar säkert att prima i kväll också.

Det passar mig bra, återkommer med resultatet...

Sådär, nu är det spacklat ännu en gång och det blev betydligt bättre.
Dock fick jag en liten svacka precis i hörnet i dushhörnan, det är den sista 1cm som lutar bakåt. Vidare har jag 4 märken efter tänderna på spackeln på ett ställe.

Fråga: kan jag fylla hörnet samt märkena efter tänderna med BoardFix från casco? Jag tycker det borde gå om jag läser på förpackningen...

Det tycker jag vore dumt, det är ju en fästmassa som inte är avsedd för golvspackling. Använd ett riktigt golvspackel istället.

Kan ju vara möjligt att lägga
lite mer fix p på plattan på just det
stället om det är en liten yta förstås.

Mvh Putte

Nja, det ska vara korrekt fall redan på tätskiktet, så spacklingen får göras innan.

jon_h skrev:
Nja, det ska vara korrekt fall redan på tätskiktet, så spacklingen får göras innan.
Har införskaffat kombiRapid som jag lägger på innan tätskicktet. Så att det blir rätt alltså

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.