Försöker hitta en AC lösning till ett litet hobbyrum med två fönster som öppnas med gångjärn (i kontrast till att skjuta upp fönstret horisontellt/vertikalt).
Googlar som en galning för att hitta en lösning som gör det möjligt för mig att släppa ut varmluften men inte släppa in den genom att lämna fönstret öppet. Hittade Airblock 360 och undrar om någon testat denna eller har ett annat förslag på lösning? (Kan inte borra håll i väggen)
Googlar som en galning för att hitta en lösning som gör det möjligt för mig att släppa ut varmluften men inte släppa in den genom att lämna fönstret öppet. Hittade Airblock 360 och undrar om någon testat denna eller har ett annat förslag på lösning? (Kan inte borra håll i väggen)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skaffa ett till fönster som du hänger dit på sommaren som du kan göra håltagning i? Att försöka täta gjorde jag försök med en portabel AC i många år, hur jag än joxade fick jag inte till någon bra lösning. Visst, det var svalt om man ställde sig näck framför fläkten men rumstemperaturen förblev ganska hög.
Lösningen kan vara en AC med separat kompressordel eller varför inte en luft/luftvärmepump? Dom kostar inte så fasligt idag och efter den installationen kommer du aldrig mera ha problem med värme i ditt hobbyrum
Lösningen kan vara en AC med separat kompressordel eller varför inte en luft/luftvärmepump? Dom kostar inte så fasligt idag och efter den installationen kommer du aldrig mera ha problem med värme i ditt hobbyrum
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Jag hyr detta hobbyrum, så större ingrepp är nog inte möjligt.
Hur menar du när du säger att jag ska skaffa ett till fönster? Jag funtar på att byta ett fönster till en "vägg" (träskiva).
Hur menar du när du säger att jag ska skaffa ett till fönster? Jag funtar på att byta ett fönster till en "vägg" (träskiva).
Klicka här för att svara