BS 546: dplug2.jpg

BS 1363: NS-17-B,BS1363,3A,5A,13A,250V.JPG

SK 60: Saab_profile.jpg

;)

Haha.

Nu har jag frågat lite syfolk i uk, de säger att de nyare maskiner har gjutna kontakter. Då kan man inte skruva isär, nej.
Adaptern på dustin är ju dyr!
Då bygger jag nog själv istället. Bara att leta upp uk hona-kontakt! Annars får jag väl beställa hem från kjell. Sugigt att de inte har butik i göteborg. Eller så ber jag någon i UK skicka till mig, haha!

Jag kanske är knäpp men jag tycker att uk-kontakter ser otäcka ut! :D

Mikael_L
Hur ser SK200 ut då ??? ;)

BS 546 och BS 1363 googlade jag fram.
BS546 har, vad jag förstod, tre olika utföranden beroende på tillåten ström (2A, 5A och 15A), verkar onödigt besvärligt. Men trevligt med ännu ett litet stycke med onödig kunskap ...

SK60 och 200 gav mig inga vettiga träffar med google, därav frågan ...

På frågan vilka uttag som använts tidigare i UK så tyckte jag det var enklast att svara på frågan med precis vilka uttag som användes. Namnen på standarderna de kommer ifrån är det namn som brukar användas om de uttagen.

Tack Fotografen, en bild säger mycket mera än en brittisk standard. Jag förstår att du bytte från elektriker till fotograf, från fikonspråk (hehe) till tusen ord på en gång.

Protte

SUCK!

Jag gick till en elbutik när jag var i stan igår. Drottningsgatan i Göteborg.
Jag frågade efter uk hona och berättade om vad jag tänkt göra, men de sa att de hade adapter. Jag köpte den.

När jag var hemma, så öppnade jag förp och tittade på den.. Inte ens CE-märkt?!

Nu blir jag mycket fundersam. Vågar man använda den på en datoriserad symaskin?! Eller ska jag gå tillbaka o begära pengarna tillbaka? (förp. går att återförsluta)

Jag kan fotografera det om ni vill ha bilder.
Men det säger ju ingenting om hur det ser ut inuti.....

Gå tillbaka och kräv en CE märkt. Har de inte de gå till en annan butik.

Här kommer en bild på SK200

• sk200.jpg
NJAE, min version av SK 200 ser mera ut som en 19" kortram 6 HE.
SK 60 är ett platt kretskort med 8 kontakter och en mickroprocessor.

Protte

Det är tyvärr inte helt ovanligt att adaptrar inte är CE-märkta. De är ofta utförda med otillåtna kontruktioner som att låta isolerande detaljer (dvs plasten till höljet) bidra till kontakttryck i kontakterna.

:o

Detta är verkligen en mycket märklig diskussion.

Köp en vanlig Svensk stickpropp. Klipp av den Engelska modellen och skruva dit den Svenska. Fullt lagligt om man som det heter "...har nödvändiga kunskaper". Om du känner dig osäker, be någon hjälpa dig.

Detta påverkar INTE garantin på din symaskin.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.