Någon som vet vart man finner en koppling som passar kranen och sedan gardenakopplingen?
Diameter är 2cm ca ….

• Person håller en grå koppling under en kökskran med rosa trasa hängande, söker passande gardena-koppling.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mats-S
Det finns ju två typer av "gardena" kopplingar, en smalare och en bredare. Har du testat bägge?

Jag är rätt säker på att närmaste byggvaruhus har Gardenakopplingar, om inte finns de på tex Jula och Clas Olsson

• Gilla
BZMichael
  • Laddar…
Mats-S Mats-S skrev:
Det finns ju två typer av "gardena" kopplingar, en smalare och en bredare. Har du testat bägge?
Testat bägge ingen passar direkt utan tror jag behöver en mellan adapter

T tracker skrev:
En sådan kanske
[länk]
Ja den borde funka ! Har närmare till Motonet så denna borde vara likvärdig?

• Övergångsnippel 1/2" yttergänga till 3/4" innergänga, förkromad med text och recensioner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Betänk bara att själva pipen som sitter på blandaren, är inte byggd för att hålla mot vattentrycket, den är byggd för fritt fall ut, har sett sådan som släppt mot blandaren. Stänger du av slangen, så trycket står mot pipen. Och vad tror du kan hända då. Många liter vatten som sprutar rakt upp.

EDIT Det blir att ta med sig den del som är gängad på pipen och se om det finns på varuhusen. Rörgrosisster har övergångsadapter som passar.

• Gilla
BZMichael
  • Laddar…
C
BZMichael BZMichael skrev:
Ja den borde funka ! Har närmare till Motonet så denna borde vara likvärdig?
Nej, jag gissar att det är M22 du har eftersom kranen är fingängad. Annars är det nästan samma mått som 1/2" (R15) som dock är betydligt grövre i gängan. Så lätt att välja fel. Finns för övrigt Gardena-koppling där det kommer med flera adaptrar.

• Gilla
zwennebanan och 1 till
  • Laddar…
1000-tack för allt inspel 👍🏻

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.