Ett sådant urymme på 45mm finns i våra väggar men mest för att man inte ska punktera fuktspärren i onödan m man typ hänger upp nånting på en yttervägg. Så ja uttagen kan monteras där utan att göra hål, men det blir nog ändå hål för själva sladdarna så det undviker vi iaf. Det var inte så lätt att få det helt tätt där jag själv tvingades göra sådana hål i garaget där jag byggde mera själv, får se hur det se ut om 20 år.


Jag ska köpa lamphållare från CO och fixa själv med nya uttag, sedan vita julstjärnor i papp att lägga över, så kan vi styra julstjärnonrna direkt från strömbrytaren och det blir minimalt med sladdar och jox. Funderar på om jag ska lägga LED lampor som skiftar i olika färger...
 
DennisCA skrev:
Ett sådant urymme på 45mm finns i våra väggar men mest för att man inte ska punktera fuktspärren i onödan m man typ hänger upp nånting på en yttervägg. Så ja uttagen kan monteras där utan att göra hål, men det blir nog ändå hål för själva sladdarna så det undviker vi iaf. Det var inte så lätt att få det helt tätt där jag själv tvingades göra sådana hål i garaget där jag byggde mera själv, får se hur det se ut om 20 år.


Jag ska köpa lamphållare från CO och fixa själv med nya uttag, sedan vita julstjärnor i papp att lägga över, så kan vi styra julstjärnonrna direkt från strömbrytaren och det blir minimalt med sladdar och jox. Funderar på om jag ska lägga LED lampor som skiftar i olika färger...
45mm plus dubbla skivor brukar vara mer än nog för att få plats med både dosor och rör. Jag har själv dragit el på detta vis och tycker inte det var några svårigheter alls.
 
Dom använde inte rör då dom byggde vårt hus. Jag har inte dragit någon el själv då jag inte kan/får.

Hursomhelst blev jag nöjd med resultatet, styrs med brytaren till lamporna, jättesmidigt:
22983953389_fda0474a64_b.jpg
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.