16 365 läst ·
17 svar
16k läst
17 svar
Adapter till lamputtag för tak?
Ett sådant urymme på 45mm finns i våra väggar men mest för att man inte ska punktera fuktspärren i onödan m man typ hänger upp nånting på en yttervägg. Så ja uttagen kan monteras där utan att göra hål, men det blir nog ändå hål för själva sladdarna så det undviker vi iaf. Det var inte så lätt att få det helt tätt där jag själv tvingades göra sådana hål i garaget där jag byggde mera själv, får se hur det se ut om 20 år.
Jag ska köpa lamphållare från CO och fixa själv med nya uttag, sedan vita julstjärnor i papp att lägga över, så kan vi styra julstjärnonrna direkt från strömbrytaren och det blir minimalt med sladdar och jox. Funderar på om jag ska lägga LED lampor som skiftar i olika färger...
Jag ska köpa lamphållare från CO och fixa själv med nya uttag, sedan vita julstjärnor i papp att lägga över, så kan vi styra julstjärnonrna direkt från strömbrytaren och det blir minimalt med sladdar och jox. Funderar på om jag ska lägga LED lampor som skiftar i olika färger...
45mm plus dubbla skivor brukar vara mer än nog för att få plats med både dosor och rör. Jag har själv dragit el på detta vis och tycker inte det var några svårigheter alls.DennisCA skrev:Ett sådant urymme på 45mm finns i våra väggar men mest för att man inte ska punktera fuktspärren i onödan m man typ hänger upp nånting på en yttervägg. Så ja uttagen kan monteras där utan att göra hål, men det blir nog ändå hål för själva sladdarna så det undviker vi iaf. Det var inte så lätt att få det helt tätt där jag själv tvingades göra sådana hål i garaget där jag byggde mera själv, får se hur det se ut om 20 år.
Klicka här för att svara