Jag tänkte byta ut alla gamla termostater i vårt hus. Köpte ett antal adaptrar från bland annat Honeywell, TA RVT och Epcon. Adaptrarna tillverkas av MMA.

Jag köpte samtidigt ett antal Danfoss RA2990-termostater. Men dom passar ej på MMA-adaptrarna.

Finns det ej adaptrar för Danfoss? Vill ej köpa MMA-termostater då dessa verkar vara av lite sämre kvalitet.

Hittar en Danfoss-termostat som står ska passa på MMA-ventiler. Denna är dock endast 8-21 grader. Kan den passa på adaptrarna?
https://www.rinkabyror.se/artikel/danfoss-termostat-ra2760-m/

Ett par av Danfoss-termostaterna kommer jag kunna använda då jag även köpt två st Danfoss-ventiler. Men det hade varit trevligt med likadana termostater överallt. Så måste nog byta även dessa.

Vad ska man köpa för termostat?

Vill helst slippa byta ventiler på alla radiatorer i huset. Har testat funktionen på allihop, och de fungerar bra.

Danfoss termostat 2000 M modell 2953 passar på MMA M28×1½ och har 7-28°C. Danfoss termostater finns i modeller med flera olika anslutningar och jag tycker det blir enklast att välja dessa om det går istället för att ha en MMA-adapter.

Ok. Om det räcker med max 21°C där TA-adaptern ska sitta så finns Danfoss termostat 2000 T modell 2954 som passar på TA M28×1½. De andra adaptrarna behövs nog men jag är inte expert på Danfoss alla modeller.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.