1 068 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Ackumulatortank i torpargrund
Är i farten att bryta upp golven i torpet för att byta ut dålig syll och isolera med hasopor.
Har under en tid funderat på att installera vattenburet och försöker hitta möjlig plats för ackumulatortank.
Tanken kom till att ha den under en lucka i golvet nere i torpargrunden.
Problem jag kommer att tänka på med tanken är att man ev. värmer upp luft från marken och kanske får fuktproblem.
Har någon genomfört något så galet eller har synpunkter kring det hela ?
Har under en tid funderat på att installera vattenburet och försöker hitta möjlig plats för ackumulatortank.
Tanken kom till att ha den under en lucka i golvet nere i torpargrunden.
Problem jag kommer att tänka på med tanken är att man ev. värmer upp luft från marken och kanske får fuktproblem.
Har någon genomfört något så galet eller har synpunkter kring det hela ?
Har ingen åsikt om det är en bra ide eller inte
men
ska du ändå upp med golvet och gå över till vattenburet så skaffa en smarthub och några smarta sensorer för temp o fuktighet.
Sätt de på lätt åtkomliga ställen ifall de går sönder.
Då får du exakt koll på hur torpargrunden betersig.
Ev gör plats för , med lättåtkomlig, avfuktare med då du liks håller på.
Visar sensorerna att det är lite för fuktigt är det ju lätt att både prova olika lösningar o se hur det blir eller stoppa dit avfuktare
men
ska du ändå upp med golvet och gå över till vattenburet så skaffa en smarthub och några smarta sensorer för temp o fuktighet.
Sätt de på lätt åtkomliga ställen ifall de går sönder.
Då får du exakt koll på hur torpargrunden betersig.
Ev gör plats för , med lättåtkomlig, avfuktare med då du liks håller på.
Visar sensorerna att det är lite för fuktigt är det ju lätt att både prova olika lösningar o se hur det blir eller stoppa dit avfuktare
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Det kommer bara vara radiatorer och så har jag 2st luft/luft värmepumpar som sköter grundvärmen när jag inte kommer vara hemma och kan elda.Jonatan79 skrev:
Kåken är på 80kvm
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden