Vi är nyinflyttade i ett hus från -54, och vårt dricksvatten smakar inte gott, det luktar lite också. Jag vet inte om det kan vara de gamla rören som avger smaken, om det skulle gå att rensa dem eller om någon har något annat tips? Vet inte om ett kolfilter hade hjälpt något, någon som har erfarenhet?! Vi har ingen egen brunn kan tilläggas.
 
Ni kanske ska börja med att lämna in ett vattenprov för att se vad som är fel.
 
Provsmaka gärna också grannarnas vatten för att klargöra att problemet ligger på ER fastighet och att det inte är något fel på det kommunala vattnet innan det kommer till era ledningar, så att säga.
 
Prova också att spola länge (minst 15-20 minuter)
Det kan vara så att vattnet har stått stilla länge.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.